chronische peesontsteking (en zwanger)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wennii

chronische peesontsteking (en zwanger)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 09:06

2.5 jaar geleden heb ik een acute peesontsteking gekregen in mijn heup. Het zit in een pees waar je vanaf de 'buitenkant' niet bij kunt. De fysio heeft mij via mijn lies moeten masseren om te proberen het door te laten trekken naar de pees in kwestie.
Het zit dus kortgezegd op een rotplek.

Ik heb altijd gedanst, daar ben ik toen mee gestopt.
Omdat het zo lang aanhield weer teruggeweest naar arts en toen bleek dat het overgegaan is in een chronische peesontsteking.

Helaas heb ik er al sinds het begin vrij veel last van, eigenlijk altijd met vlagen en zeker als ik toch af en toe weer probeer te dansen, dan loop ik twee weken later nog mank. Dit heb ik inmiddels dus maar echt achter me gelaten. Als ik lang achter het stuur zit in een bepaalde houding (in de auto bijvoorbeeld, of op mijn bureaustoel op het werk) kan ik er ook ooit extra last van krijgen.

Gelukkig heb ik er met paardrijden weinig tot geen last van normaal gesproken, behalve als ik dus al zo'n pijnvlaag heb. Mijn vader heeft me een paar keer van mijn paard moeten halen omdat ik er dan niet meer afkom.

Goed, dat ik dat heb is niet zo erg en ik kan er rekening mee houden, het alleen af en toe lastig.
wat ik me afvraag:

Ik ben zwanger ( *\o/* ) . Nu nog maar 7 weken, maar toch begint er al een buikje te groeien en ik ben al bijna 2 kilo aangekomen.
Ik merk dat ik sinds een week dagelijks last begin te krijgen...
Heeft er iemand ervaring met iets soortgelijks en zwanger zijn? Kunnen mijn klachten verergeren? kan ik straks op een gegeven moment alleen maar pijn verwachten? Is er nog een ander soort therapie die zou kunnen helpen, al dan niet speciaal tijdens mijn zwangerschap? Ik kan me namelijk voorstellen dat de fysio straks niet meer zo goed via mijn lies kan masseren en dat dat ook helemaal niet prettig meer is.

Alvast bedankt!

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:17

ik had een ontsteking aan de aanhechting van de pees bij mijn enkelgewricht tijdens mijn zwangerschap.Eerst bij de fysio geluidsgolven gehad om de doorbloeding te stimuleren en de genezing te bevorderen. Dit had geen effect. uiteindelijk bij de orthopeed in overleg met de gynocoloog een cortisonenprik in pees/gewricht gehad. Dit had wel resultaat.

Wennii

Re: chronische peesontsteking (en zwanger)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 12:09

Een oud stalgenootje van mij heeft toevallig precies hetzelfde als ik, ook precies dezelfde plek, maar dan rechts. Bij mij zit het links.
Zij heeft zo'n spuit gehad en dat had geen effect. Bijna een jaar later hebben ze het herhaald en toen had het deels effect. Zij liep altijd nog bij de fysio. Ik spreek haar nu niet meer, heb ook geen contactgegevens meer om evt navraag te doen.

Ik ben er dus wel een klein beetje huiverig voor, voor zon spuit. Echter, als het niet anders kan moet je iets natuurlijk...

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:19

Misschien iets om met de verloskundige te bespreken als je je eerste afspraak hebt. Zij heeft er waarschijnlijk vaker mee te maken gehad?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:21

Ik weet niet of je wel eens hebt gehoord van medical tape? Dit kan evt ook doortrekken op je pezen, dus misschien dat je fysio er iets in ziet?

Voor meer info zou je even kunnen googlen..

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 10:04

thnx voor de tip!