haar wordt steeds dunner

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vickylover

haar wordt steeds dunner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 17:57

hallo ,

een paar jaar geleden had ik vrij dikhaar.
ben het toen op een gegeven moment steeds elke dag gaan wassen en dit doe ik nu nog steeds .
gebruik shampoo en een beetje gliss kur hair repair .
dit doe ik dus elke dag .
op dat potje staat dat het eigenlijk maar 3 keer in de week mag , ik doe dit dus elke dag .

nu merk ik sinds een maandje of 3 dat mijn haar ineens dunner wordt .
als ik het kam verlies ik aardig wat haar .
en heb zelf het idee dat ik over een paar weken niks meer over gaat houden .
je ziet het niet maar ik voel het wel .

ook gebruik ik vrij veel haarlak en ik fohn me haar na het wassen .

wat zou ik het beste nu kunnen doen om te zorgen dat me haar weer dikker gaat worden ?
en niet het risico loopt dat ik straks kaal ben :P

maak me er best wel druk over aangezien het echt een heel verschil is als bijvoorbeeld met drie weken geleden .

groetjes angela .

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:02

vickylover schreef:
hallo ,

een paar jaar geleden had ik vrij dikhaar.
ben het toen op een gegeven moment steeds elke dag gaan wassen en dit doe ik nu nog steeds .
gebruik shampoo en een beetje gliss kur hair repair .
dit doe ik dus elke dag .
op dat potje staat dat het eigenlijk maar 3 keer in de week mag , ik doe dit dus elke dag
.

nu merk ik sinds een maandje of 3 dat mijn haar ineens dunner wordt .
als ik het kam verlies ik aardig wat haar .
en heb zelf het idee dat ik over een paar weken niks meer over gaat houden .
je ziet het niet maar ik voel het wel .

ook gebruik ik vrij veel haarlak en ik fohn me haar na het wassen .

wat zou ik het beste nu kunnen doen om te zorgen dat me haar weer dikker gaat worden ?
en niet het risico loopt dat ik straks kaal ben :P

maak me er best wel druk over aangezien het echt een heel verschil is als bijvoorbeeld met drie weken geleden .

groetjes angela .

Nou.... ik denk dat je eigenlijk al antwoord geeft op je eigen vraag.

Weer dikker haar krijgen kan heel lang duren dus verwacht niet dat je binnen 1 week/maand weer dikker haar hebt.

kraakte

Re: haar wordt steeds dunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:11

dat wassen zal het niet aan liggen. wellicht wel dat gliss kur hair repair....
is het misschien niet zo dat je haar daar ook dunner door aanvoelt omdat het je haar glad maakt?

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 18:36

ergens ben ik ook bang dat het aan het potje ligt .
dat ik het inplaats van dikker dunnen maakt .

want je moet er dikker haar van krijgen .

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:47

Maar je gebruikt dat product toch al erg lang? Lijkt me niet dat het er dan plots erg van gaat uitvallen. Misschien stress? En dit is ook wel de periode van het jaar voor seizoensgebonden haaruitval geloof ik.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 19:01

Hvelreki schreef:
Maar je gebruikt dat product toch al erg lang? Lijkt me niet dat het er dan plots erg van gaat uitvallen. Misschien stress? En dit is ook wel de periode van het jaar voor seizoensgebonden haaruitval geloof ik.

ja stress heb ik zowiezo heel erg van me werk .
hoop niet dat het daardoor zou kunnen komen , want dan heb ik over 2 maanden niks meer over :')
product gebruik ik zeker al 4 jaar .

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:04

Van stress kan het zéker wel, maar als je altijd even veel stress hebt en de laatste tijd niet erger lijkt het me ook niet heel waarschijnlijk. Ik denk dan niet dat het van het product kan, als je dat al zo lang gebruikt. Is er verder iets veranderd? In je eetpatroon bijvoorbeeld, ik noem maar wat.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:04

föhnen is ook hardstikk slecht voor je haar trouwens. Dus mijn advies is:De dingen gebruiken hoe je ze hoort te gebruiken (dus niet elke dag als er op het potje iets anders staat) en minder vaak (het liefst nooit maar dat vind je misschien wel heel heftig) je haar föhnen

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:11

Ik heb precies hetzelfde probleem.. mijn volle bos haren is voor mijn gevoel gehalveerd (het valt inmiddels ook al een enkeling op) :\ . Iedere dag zit er een hele bos haren in mijn kam.. iets waar ik normaal nooit last van had. Het enige wat ook mij te binnenschoot als oorzaak was inderdaad stress?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:14

Elke 7 jaar krijg je ook een nieuwe haarstructuur.
Misschien kun je het daar aan wijten?

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 16:05

jesse_rulez schreef:
Ik heb precies hetzelfde probleem.. mijn volle bos haren is voor mijn gevoel gehalveerd (het valt inmiddels ook al een enkeling op) :\ . Iedere dag zit er een hele bos haren in mijn kam.. iets waar ik normaal nooit last van had. Het enige wat ook mij te binnenschoot als oorzaak was inderdaad stress?

jaaa pfff maak me er ook echt druk om .
ik trek ook steeds haren eruit .
heb het nu voorzichtig geborsteld .

ga eens beginnen met vitamine e tabletten en zink tabletten .
het haar van me vader groeit als kool erdoor .
hij moet het om de 2 weken knippen .

mischien werkt het wel .

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:10

Eet je wel voldoende? Mijn dochter heeft eens langdurig heftig gelijnd (had toen de leeftijd dat ze kilo's zag die niemand zag) Haar haar werd ook zienderogen dunner. Wat weer verbeterde toen ze weer gewoon ging eten.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 21:00

luve_rozes schreef:
Eet je wel voldoende? Mijn dochter heeft eens langdurig heftig gelijnd (had toen de leeftijd dat ze kilo's zag die niemand zag) Haar haar werd ook zienderogen dunner. Wat weer verbeterde toen ze weer gewoon ging eten.

ja ik eet gewoon goed .
eigenlijk teveel zeg maar .
dus daar zou het niet aan moeten liggen .

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:01

Dikker haar krijgen van een shampoo of conditioner/masker is sowieso onzin, laat je haar weliswaar iets dikker aanvoelen omdat het vocht bindt, dit verdwijnt overigens vaak na het föhnen of na 1 a 1/2e dag na het wassen.

Haaruitval kent vele oorzaken, misschien is het slim om bij je dokter langs te gaan. Het kan ook zijn dat je haar slecht reageert op siliconen (verstoppen de aanzet van de haar). Dit zit helaas wel in bijna alle drogisterijshampoo's en in alle conditioners en maskers/serums etc.

Sowieso is iedere dag wassen zeer slecht voor haar en hoofdhuid, maar ik denk niet dat dat de oorzaak is van het haaruitval. Wellicht kun je wel minderen om te kijken of het werkt, maar dit is een langzaam proces. (Ben zelf van bijna iedere dag wassen naar 1 a max 2 keer in de week gegaan, duurde bijna 8 weken voor het niet meer vet was).