Pijn in stuitje na zitten op bureaustoel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Delaja

Pijn in stuitje na zitten op bureaustoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 19:25

Hallo allemaal,

Ik heb de nu al een tijd last van mijn stuitje.
Het begon een paar maanden geleden, als ik dan de hele dag had zitten werken (werk op de computer dus zit in een bureaustoel) kreeg ik de laatste uurtjes last van mijn stuitje. Dat was dus na zo'n 6 uur al in die stoel te hebben gezeten, uiteraard wel met pauzes tussendoor.
Het werd steeds erger, kwam steeds sneller en de pijn werd ook heftiger. En vandaag heb ik een soort grens bereikt, het doet nu, na een uurtje zitten, al zo'n pijn dat ik me niet meer kan concentreren op wat ik aan het doen ben. Welke stoel ik in zit maakt niet uit, ik heb zelfs al een kussentje geprobeerd maar ook dit helpt niet. Tijd om naar de dokter te gaan dus...
Nu zou ik dus echt niet weten waar dit vandaan zou kunnen komen. Ik ben zo'n 2,5 jaar geleden met een springles wel met mijn stuitje op een spring balk gevallen, en hard ook maar had ik dan niet eerder al iets moeten merken?

Let op: ik ga dus sowieso de dokter bellen deze week maar ben benieuwd of er mensen zijn die deze klachten herkennen!

sjaslique

Re: Pijn in stuitje na zitten op bureaustoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:27

Ik ben er ook wel eens op gevallen, maar ondanks dat dat al lang geleden is, heb ik er nog regelmatig last van. Wellicht dat een windring verlichting biedt om op te zitten.

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:29

ik moet zeggen dat ik dat ook heb ! :?
lees dus even mee

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:32

Misschien dat je te veel achter op je kont zit. Een beetje achterover leunende houding...
Misschien eens proberen om verder naar voren te zitten (wel je rug recht houden).

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 06:49

Kabwan: mijn houding is juist een stuk verbeterd, ik zat eerst met een beetje bolle rug en inderdaad ingezakt en daar ben ik heel erg op gaan letten dus ik zit nou een stuk beter. Als ik gewoon in die stoel zit zit ik volgens mij ook helemaal niet op mijn stuitje.

Silviasilvia: heb jij ook iets wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 06:54

ja heel herkenbaar
heb je het ook als je een stuk fietst
een buitenrit maakt, met enkel stappen
als je dan afstapt of wil stappen, verga je van de pijn???

Niks aan te doen, zorgen dat je goed zit
Ze kunnen evt je stuitje verwijderen in uiterste nood, maar ja....

Ik heb het gekregen na de stuitbevalling van me dochter ( 14 jaar geleden)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 06:58

Met paardrijden heb ik gelukkig nergens last van, ook niet na een dag tocht van bij elkaar 6 uur, wat ik daar dan anders doe dan als ik gewoon zit... :? Maar bij opstaan na in een stoel zitten verga ik inderdaad van de pijn. Niet eens alleen bij opstaan, als ik verschuif om anders te gaan zitten ook al.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:43

Je hebt van die kussentjes speciaal om je stuitje te ontlasten Afbeelding

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:47

Ik ben 7 jaar geleden flink op mijn stuitje gevallen en ik heb er ook nog regelmatig last van als ik lang zit, op iets hards zit of met fietsen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:49

Mijn moeder had last van een chronisch ontstoken stuitje, zo waardeloos, dat kussentje hielp wel heel erg :j tis gelukkig na 4,5 jaar toch weer over gegaan, maar ze hebben nooit een reden gevonden hoe het kwam

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:53

Ik heb m'n stuitje 3 x gebroken door stomme ongelukjes. Daarna hebben ze hem er uit gehaald, dus nu nooit meer last van :D
Zo'n ring of kussen helpt later niet meer, je vel er over doet al zeer als je beweegt. Zitten en lopen gaat niet, liggen gaat alleen.
Sterkte!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:14

Wellicht anders als zitmiddel op een Sade kruk zitten.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 13:04

Zijn die kussentjes ook zelf te kopen? Dat ziet er namelijk erg interessant uit!
Ik heb ook zo'n fitness bal om op te zitten voor mijn rug maar ook daar op krijg ik aan het eind van de dag pijn terwijl je daar toch wel heel erg anders op zit zou je zeggen...

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:43

naja ben 1 x gevallen op me stuitje , meer kan ik me niet herinneren ..

Heb het ook alleen als ik te lang op een stoel zit bijv, achter de computer en dan opsta

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:28

sjaslique schreef:
Wellicht anders als zitmiddel op een Sade kruk zitten.

Zie nu dat de iPad er iets anders van gemaakt heeft, bedoelde een zadelkruk.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 17:37

Ruzie met de iPad, heb ik ook heel vaak dat hij woorden verandert.
Bij zadelkruk denk ik aan iets dat met paarden te maken heeft, wat is het precies?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:40

Dit is een zadelkruk:
Afbeelding

Met dit als gevolg:
Afbeelding

Het kan zijn dat je verkeerd achter je bureaustoel zit, of dat je stoel niet goed is afgesteld.
En volgens mij kan het sowieso geen kwaad om de dokter er even naar te laten kijken. :)

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:42

Heb er ook last van :? Lees dus ook even mee :P

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 20:48

Helemaal vergeten om hier een update te plaatsen!
Ik ben dus bij de dokter geweest en ik moet toch een foto laten maken omdat de kans groot is dat ik m'n stuitje bij die val twee jaar geleden gescheurd heb.
Hij zegt wel dat er waarschijnlijk weinig aan te doen is. Misschien helpt fysio en anders is pijn therapie of iets een optie maar eerst maar die foto afwachten!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 14:51

Bij deze nogmaals een update waar jullie misschien ook wat duidelijkheid aan hebben, zeker voor de mensen die met dezelfde klachten rondlopen terwijl er niks gebroken is:
De foto's zijn terug en er is niks gebroken of gescheurd.
Wel blijkt dat mijn stuitje scheef staat, te veel naar mijn buik toe. Dit kan aangeboren zijn of door een val (zoals ik dus 2,5 jaar geleden had op de springbalk) komen.
Dit kan misschien worden verholpen door het stuitje terug te duwen (niet alle huisartsen hebben hier ervaring mee) maar dat lijkt me absoluut niet fijn en er is geen zekerheid dat het dan goed blijft staan. De manier waarop is erg naar: de dokter moet dan met een vinger naar binnen en via daar proberen het stuitje op de goede plaats te duwen.
Mijn eigen huisarts is momenteel op vakantie dus in oktober weet ik pas of hij dat kan of niet. Anders zit ik er wel serieus aan te denken om het ergens anders te laten doen want de kans dat het dan voorgoed verholpen is is dus wel aanwezig!
In de tussentijd hebben de tijdelijke huisarts en de fysio mij inderdaad aangeraden om op zo'n donut te gaan zitten, die ga ik morgen dus meteen bestellen bij de apotheek.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:55

Een chiropractor kan ook een scheefstaand stuitje weer rechtzetten,
Vraag de foto's op en neem eens contact op met een chiropractor.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 14:56

Dat is ook wel een goede ja, helemaal niet aan gedacht!
Ik zal sowieso eerst de dokter bellen zodra hij terug is van vakantie, hij kan me dan wellicht doorverwijzen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:02

Je hoeft geen verwijzing te hebben, je kunt direct er naartoe.
En bij mij werd het gewoon vergoed door het ziekenfonds.

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:04

Ik ben voor ongeveer 10jaar geleden ook flink hard gevallen van een paard ook op mijn stuitje... Heb daarna nooit fatsoenlijk lang op mijn stuitje kunnen zitten... een les van een uur (op een stoel zitten) duurt voor mij dan ook te lang, ik denk dat ik daar verder gewoon niets mee kan... ik denk dat zoal jou als mijn stuitje (en die van meerdere zo te lezen) gewoon een erg flinke klap hebben gehad... Zekerheid heb je altijd als je even langs de HA gaat. Succes!!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 15:06

Oke heel erg bedankt voor de info.

Ik begrijp uit je bericht dat je er ervaring mee hebt? Was het heel erg pijnlijk om dat terug te laten zetten? En is het bij jou dan ook goed gebleven?

Shirley:
Als je iets terug leest kan je zien dat ik al bij de HA ben geweest en dat er ook foto's zijn gemaakt!