Jeuk bij schaamlippen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Jeuk bij schaamlippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 16:53

ja beetje genant dit.. maar goed :o

ik heb sinds een week, anderhalf elke keer jeuk rondom mn schaamlippen en ingang van mn vagina.
vooral het stukje waar je vagina begint.. (zeg maar van je navel naar beneden bij het begin van je schaamlippen..voor de clitoris zeg maar.. hoop dat het beetje duidelijk is :p ) en de ingang van mn vagina.
ik heb verder geen last van geur, of overmatige afscheiding of andere kleur o.i.d. ik heb met een spiegeltje bekeken :+ en ik zie er ook niks bijzonders aan..

ik heb voor de zekerheid toch maar een soa test gedaan afgelopen week, en daar krijg ik dinsdag of woensdag de uitslag van. maar als je een soa hebt dan moet je toch last hebben van meerdere dingen?

heeft iemand een idee wat dit kan zijn? het is trouwens niet dat ik de hele dag jeuk hebt.. maar 1 tot 3x per dag ofzo..

Nadine_S

Re: Jeuk bij schaamlippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:54

Schimmelinfectie?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:56

het is aan het groeien :+
zeggen ze toch ook als je borsten jeuken dat ze aan het groeien zijn :P

nee even zonder gein ik weet het niet maar lijkt me best lastig sterkte

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:57

oei, dit klinkt niet best, als ik jou was dan zou ik maar gauw naar de dokter gaan.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 16:57

als je dat hebt, dan moet je toch ook last hebben van overmatige afscheiding ofzo? of geur?

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:59

Naamloos1 schreef:
als je dat hebt, dan moet je toch ook last hebben van overmatige afscheiding ofzo? of geur?

nee hoor, ik spreek uit ervaring, zo snel mogelijk naar de dokter, er is een kans dat je wat hebt en daardoor kun je onvruchtbaar worden....

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:59

Oeh.. Wat vervelend zeg!

Een schimmelinfectie jeukt over het algemeen de hele dag, continu :x , en daar heb je inderdaad heel vaak bepaalde afscheiding bij.

Misschien dat je beginnende schimmelinfectie hebt?

Heb je de laatste tijd nog antibioticakuurtjes gehad oid?

En het jeukt ook niet van het terug groeien van de haartjes? Dat kan soms ook murder zijn.. :')

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:00

Naamloos1 schreef:

Dat hoeft niet. Het is vaak wel een symptoom, maar niet elke vrouw heeft dezelfde symptomen. :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:00

Geen idee wat het kan zijn maar ik hoop dat het meevalt. :j :(:)

criollolover; als je TS haar openingspost goed had gelezen dan had je gezien dat ze al naar de dokter is gegaan en een soa test heeft gedaan. Daar krijgt ze aankomende week de uitslag van. ;)

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:04

Kaitlyn schreef:

criollolover; als je TS haar openingspost goed had gelezen dan had je gezien dat ze al naar de dokter is gegaan en een soa test heeft gedaan. Daar krijgt ze aankomende week de uitslag van. ;)

er staat niet in de openingspost dat ze bij een dokter geweest is. voor een soa test hoef je niet perse naar een dokter. via internet zijn ook veel mogelijkheden, googel maar eens....

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 17:05

Nanne schreef:
Oeh.. Wat vervelend zeg!

Een schimmelinfectie jeukt over het algemeen de hele dag, continu :x , en daar heb je inderdaad heel vaak bepaalde afscheiding bij.

En het jeukt ook niet van het terug groeien van de haartjes? Dat kan soms ook murder zijn.. :')

nee ik heb geen AB gehad ofzo.. het enige wat ik me kan herinneren is dat we een keer tijdens de sex een nieuw soort 'opwindend' glijmiddel gebruikt hebben... (overigens niks aan :') ) miss dat het daar mee te maken kan hebben?? en het begon toen ik ongesteld was en mn tampon in had..(ik dacht eerst namelijk dat het aan tampon ofzo zou liggen..)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 17:06

criollolover schreef:
Kaitlyn schreef:

er staat niet in de openingspost dat ze bij een dokter geweest is. voor een soa test hoef je niet perse naar een dokter. via internet zijn ook veel mogelijkheden, googel maar eens....

ik heb de dokter gebeld en via hun een soa test gekregen.. geplast in potje en die ingeleverd bij laboratorium. di of wo moet ik bellen naar HA en dan krijg ik uitslag :j

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:08

kan ook zijn dat je plaatselijke bifidus-essencescultuurtje :') even overstuur is (bv idd door vreemd glijmiddel). Goed 3 keer per dag wassen met lauwwarm water (sowieso nooit zeep of wasemulsies gebruiken daaro hoor, heb ooit eens een keer van die Intiemcleaner gebruikt en het heeft 2 weken geduurd voor de gemoederen weer gekalmeerd waren := ) en idd ff uitslag van de dokter afwachten. Maar ws hoef je je niet druk te maken hoor :)
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 28-08-11 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:09

schimmelinfectie heb je zo... ook door tampons kan de wand wat beschadigen en door een beschadiging is het gevoeliger voor infecties. En ook een vreemd goedje in het glijmiddel kan voor bijwerkingen zorgen :')
HA ziet meestal direct wat er aan het handje is.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 17:09

kjoetie schreef:
kan ook zijn dat je plaatselijke bifidus-essencescultuurtje :') even overstuur is (bv idd door vreemd glijmiddel). Goed 3 keer per dag wassen met lauwwarm water en idd ff uitslag van de dokter afwachten. Maar ws hoef je je niet druk te maken hoor :)

hahaha is het een idee om het met lactacyd ofzo te wassen? doe ik normaal trouwens nooit.. gewoon water.. en verder niet..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:10

Lactacyd kan wel helpen bij een verstoorde zuurgraad. Verder niet te vaak gebruiken hoor.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:12

lactacyd was de aanstichter van mijn 2 weken depressieve punani dus dat zou ik niet aanraden :=

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 17:14

kjoetie schreef:
lactacyd was de aanstichter van mijn 2 weken depressieve punani dus dat zou ik niet aanraden :=

:')

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:14

Een Soa hoef je helemaal niks van te merken. Dat kan jaren sluipend aanwezig zijn zonder dat je wat merkt. Ik zou er ook mee naar de dokter gaan, helemaal als het een tijdje aanhoudt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:18

kjoetie schreef:

_O-

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:21

Naamloos1 schreef:
Nanne schreef:
Oeh.. Wat vervelend zeg!

nee ik heb geen AB gehad ofzo.. het enige wat ik me kan herinneren is dat we een keer tijdens de sex een nieuw soort 'opwindend' glijmiddel gebruikt hebben... (overigens niks aan :') ) miss dat het daar mee te maken kan hebben?? en het begon toen ik ongesteld was en mn tampon in had..(ik dacht eerst namelijk dat het aan tampon ofzo zou liggen..)

Ik heb zelf een schimmeltje gehad door de AB.. Verschrikkelijk! Ik ben een zekere Bokker nog dankbaar dat ik bij haar apotheek terecht kon! Het begon nl op vrijdagmiddag, op mijn werk.. :x

Het zou een soort allergische reactie op het glijmiddel kunnen zijn of een wondje binnen in de vagina. :j

Kjoetie :')
Hoe verzin je het!
Depressieve punani! _O-

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:30

Oud oma's middeltje. doe in een bakje half natuurazijn en half water. Dep dit erop met een stukje wc papier, het verhoogt de zuurgraad en helpt gelijk tegen de jeuk.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:55

Volgens mijn vrouwelijke ha kon je nog beter met je doos in een bakje yoghurt gaan hangen dan al die lactacyd troep gebruiken :') yoghurt neemt ook die jeuk tijdelijk weg :j
Kan best zijn dat je een schimmeltje hebt op gelopen van dat glijmiddeltje. Maar de man kan het ook bij zich dragen zonder dat hij het door heeft :j

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:00

Niet toevallig nieuw ondergoed? Ik heb toevallig laatst (zo'n glibberstofje :+ ) nieuw ondergoed gekocht, en dat ademt totaal niet, en jeuken dat het deed in het begin. Had daarvoor altijd katoen. :=

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:01

Ik bedacht me net ook dat het inderdaad ook een allergische reactie kan zijn op iets. Glijmiddel, ondergoed idd.