Word mijn teen nog normaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charica

Word mijn teen nog normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 20:06

Hallo iedereen,

Misschien een rare vraag en vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft.
Vorige maand heb ik mijn teen gestoten. (Om precies te zijn : niet de kleinste teen, maar die ernaast). :')

's Avonds deed ik mijn broek uit, naast het bed. En blijkbaar stond het bed dichterbij dan verwacht, want ik wou mijn voet neerzetten, en knalde met mijn voet tegen de houten rand aan van mijn bed. Na een paar rondjes vloekend door mijn slaapkamer hebben gesprongen, ben ik maar gaan slapen. Met de gedachte van : Dat gaat morgen wel over. Ook al deed het toen nog steeds pijn. :P

Volgende dag kon ik amper lopen, maar dat weekend had ik een festival. Dus what the heck, gewoon gaan, en de stoute schoenen aan trekken!
Heb het allemaal overleefd. Ook al deed het wel pijn... :')

Na een weekje was mijn teen niet meer blauw. Maar nog wel opgezwollen?

Nu, een maand later... Is de zwelling wel wat geslonken... Maar hijs nog steeds dik? Word dit ooit normaal?
Of zal ik hiervoor toch echt naar de huisarts moeten? Of moet ik gewoon nog een paar weken wachten?

(Door omstandigheden weet ik dus niet of mijn teen gekneusd of gebroken was) :+

mooney1

Re: Word mijn teen nog normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:09

De huisarts zal hier verder ook niets aan kunnen doen. Spalken ed gaat niet.
Ik heb het zelf ook eens gehad en duurde ook erg lang eer het over was.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 20:11

Ow ja, ben ook vergeten te vertellen dat mijn teen niet echt meer pijn doet. Ik kan gewoon rustig 5 kilometer lopen. Geen probleem. Ik voel hem heeeeel soms! Maar pijn doet ie niet meer!

Hijs gewoon dik en lelijk :P

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:12

waarschijnlijk kan de HA er wat over vertellen/topis geven

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 11:19

Niemand anders met ervaringen? :P

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:43

hij kan ook gebroken zijn geweest dus ik zou zeker even langs de ha gaan!

roomsoes17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:45

ik zou toch even langs gaan bij de HA..
ik had ook mn teen gestoten en na een week bleek mn botje ter hoogte van de bal van me voet gebroken te zijn :s dus zou echt ff een foto laten maken :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:53

Duurt lang voordat het overgaat, ik zou zelf niet snel naar de huisarts hiervoor gaan. Genezen is vaak ook even pijnlijk :)
Ik heb mijn kleinere tenen al vaker gebroken, ze doen er niets aan (behalve even intapen) en na een maand hersteld het bot wel weer (als je het hebt gebroken natuurlijk). Maar dat kan wel even gevoelig zijn :j . Aangezien je er toch zo'n 5 kilometer op kunt lopen verwacht ik ook niet dat er iets anders gebroken is.

Mijn teen is net 2 week terug weer eens gebroken (lees: stand is wat gek haha) en ja, het is nog steeds wat dik en wat gevoelig. Duurt gewoon lang :j

Toch knap dat je het teentje naast je kleine teen hebt gestoten :D Meestal stoot je de kleine teen haha

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:56

Ik ken dit, pony is ruim anderhalve maand geleden erg lomp op mijn kleine teen gaan staan, was echt helemaal paars enzo, en nogsteeds erg dik, dus ik lees even mee.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:01

O wacht: kan trouwens 4 tot 6 weken duren voordat de teen weer normaal is bij gewone belasting :) Tenminste dat is wat ik heb onthouden :P

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:05

je kan naar de huisarts gaan maar eigenlijk heeft t voor je herstel proses nu geen zin meer.

na 4 weken is een gebroken botje in je teen al weer aan elkaar gegroeid bovendien zetten ze tenen niet in t gips hooguit plakken ze er tape omheen en vaak mag dat na 2 tot 4 weken eraf.

voor een kneusing staat ook 4 tot 6 weken en een zwelling kan ook aardige tijd aanhouden.

ik zou zelf niet meer naar de ha gaan tenzij je door de grond gaat van de pijn, een vreemde stand van je teen of dat je teen verkleurt dat zijn nog wel redenen om te gaan!

sterkte!

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 08:49

Bedankt voor de reacties allemaal!

@ Vuurneon : Pijnlijk hoor, zo vaak je teen stoten! Tapen ze het bij jou? Of ga je niet meer naar de huisarts daarvoor? Ik wacht denk ik nog maar 2 weken... en kijken of de zwelling minder word. Het ziet er alleen zo raar uit! :P

@ Goldy : Nee, dat had ik inderdaad al verwacht. Ik ga maar heel hard hopen dat de zwelling wat minder word over 2 weken... En dan zien we wel weer verder haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:04

Ik ga nooit naar de huisarts voor mijn tenen, kan het zelf wel tapen als het scheef staat :P Maar meestal laat ik het gewoon zo en trek ik goede schoenen aan die wat ruimer zitten voor :) Pijnstiller erin en lopen maar haha, gaat vanzelf weer over :D Ze kunnen er toch niets aan doen bij de HA :)
Mijn teen ziet er ook echt nog maf uit hoor :D Zal ook nog wel even zo blijven :P

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:22

Als hij gebroken is geweest kan hij verkeert aangroeien omdat je er niets omheen hebt gedaan. Ik heb mijn teen gebroken gehad (door een koprol haha) ondanks ik er mee naar de huisarts was gegaan en ik netjes iedere dag een tape erom deed is hij toch verkeert geheelt. Heb er nu nog wel eens last van. Als je je teen verder niet meer voelt en hij nog recht staat zou ik het zo laten maar bij twijfel toch even naar de huisarts.

sulindabaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:06

zoiets heb ik ook gehad, precies met dezelfde teen. alleen gebeurde dat bij het waterskiën.
dacht eerst ook wel dat het over zou gaan, alhoewel t wel aardig pijnlijk was. m'n teen heeft ook alle kleuren van de regenboog gehad. maar ik dacht; ach dat gaat wel weer over :D maar achteraf blijkt ie toch gebroken te zijn geweest, aangezien mn teen na een jaar tijd nog steeds in een rare stand staat :+ ziet er niet uit maargoed, daar kunnen ze nu ook weinig meer aan doen haha.
dus als je teen niet meer in de juiste positie staat, zou k wel even langs de HA gaan. maar anders geneest het meestal goed uit zichzelf ;)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:09

Ik heb dat 2x met een vinger gehad dat ze gebroken waren, maar is vanzelf goed gekomen, verder niks aan gedaan. Duurt wel best lang voordat het weer normaal uitziet ;)

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:24

Welkom bij de gebroken-tenen club!

Ik heb uitgebreide doch zeer onvrijwillige ervaring :') En mijn lidmaatschap verlengt zichzelf ongevraagd gemiddeld jaarlijks weer.

Ik heb nu in totaal 6 keer iets in mijn voeten gebroken, waarvan 5x een teen en een keer een middenvoetsbeentje. Met de eerste twee keer van tenen breken ben ik nog naar de HA geweest, maar dat had zo weinig nut dat ik het ondertussen zelf maar repareer. Scheelt een hoop tijd, geld en een pijnlijke tocht naar de dokter.

Mijn kleine tenen, en 'ringtenen' zijn aan beide voeten gebroken geweest. 1 kleine teen is tweemaal gebroken geweest en stond na de tweede maal zowaar iets rechter dan na de eerste breuk, dus dat was nog een geluk bij een ongeluk. Mijn voeten zien er niet heel mooi meer uit met al die gevouwen, scheve en dikkere tenen, maargoed, dat is het risico van paardensport (en zelf onhandig zijn). En ja, ik draag altijd veilige schoenen, maar soms is het gewoon niet te vermijden.

Ben bang dat je teentje zo blijft! Of je moet heel erg ijdel zijn en het nog een keer laten breken...

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:44

Ik vermoed ook dat hij zo blijft, heb zelf een keer dezelfde teen als jij gestoten tegen een drempel (tja midden in de nacht vergeet je wel eens je voeten op te tillen :+ ) en voelde hem kraken dus was wel zeker van een breuk, maar ondanks forse zwelling had ik niet het idee dat ie scheef stond, dus niks aan gedaan, bergschoen aangedaan en niet zeuren. Inmddels 5 jaar later is de teen nog steeds opgezet, vooral de bovenkant en heb het idee dat ie toch scheef staat, maar heb er geen last van.
Heb in mijn kleine teen ook een keer een breuk gehad en die is wel erg mooi genezen. Had mijn middenvoetsbeentje gebroken en toen dat in het gips gezet was zeiden ze, je teen zelf is ook gebroken. Maar daar is niks meer van te zien