Kramp in kuit.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HeleneDas

Kramp in kuit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 17:07

Hallo bokkers! :)

Meestal als ik wakker word rek in me uit.
Ik heb nu 5x gehad dat ik dan ongelofelijke kramp in mn kuit kreeg, ik kon het wel uitgillen.
Ik weet dat je dat je tenen naar je toen moet trekken zeg maar, meestal trekt het dan naar 5 minuten weer weg en na 2 passen lopen heb ik er helemaal geen last meer van.

Gistermorgen kreeg ik weer heel erg kramp, alleen mn kuit doet soms nu echt heel erg pijn en is stijf.
Gaat dat vanzelf en snel weer over?
Of wat kan ik er aan doen?
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

Groetjes HeleneDas :)

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:09

Je zou magnesium als supplement kunnen slikken; kramp duidt meestal op magnesiumgebrek.

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:15

ik heb ook best vaak last van kramp in me kuiten, vanacht nog en doet idd mega zeer,,,, bij mij duurt het ong ook 5 minuten voordat het weer weg is, en alsk ga lopen heb ik er nog ff last van maar daarna is het wel over,, en het hoeft niet persé magnesiumgebrek te hebben, ik ben er afgelopen x nog mee na de dokter geweest en kan meerdere oorzaken zijn... bij mij komt het puur door op het werk, waar ik veel op 1 plek sta de hele werkdag...

RubyRed

Re: Kramp in kuit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:43

Ik las laatst in een tijdschrift (libelle volgens mij) dat het helpt om een stuk zeep in je bed te leggen. Ik vond het maar vaag klinken, maar het is niet echt veel moeite om uit te proberen, toch?
Succes!!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:47

Ik heb er 's nachts soms ook last van. Dan word ik wakker en heb ik een vreselijke kramp in mijn kuit, damn, wat doet dat pijn %)
Zelf ga ik dan altijd gehurkt op de grond zitten zodat mijn kuit opgespannen is, dan gaat het vaak snel over. Maar ik voel dan ook nog de hele dag dat er een kramp heeft gezeten :\

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:54

Ik heb het ook regelmatig en ik moest van de fysio ook magnesium pillen slikken, maar dat maakte voor mij weinig uit. Als ik mijn tenen naar boven doe, dus naar je lichaam toen, dan strekt je kuit en is het bij direct weg. Soms had ik giga spierpijn tot een paar dagen erna, maar ik wist niet hoe ik die kramp kon weg krijgen en dat duurde soms verekte lang.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:48

Ik heb hier ook al jaren last van. Het is bij mij met periodes, de ene periode heel erg, de volgende periode nauwelijks. Magnesium slikken heeft geen effect.

Ik heb het ook regelmatig dat ik het nog voel de dag erna (de plek van de kramp is bij mij ook echt hard dan). Maar meestal is het een paar dagen later wel verdwenen.

Wat je overigens niet moet doen is uit je bed springen en je kuit oprekken wanneer je kramp hebt aangezien je dan kans hebt op scheuringen van je achillespees of kuitspier. En dan ben je nog verder van huis. Je kan beter je tenen naar je neus trekken en het los masseren. :)

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:50

Gaat over.. ik heb het ook wel eens. :')
soms krijg ik daar ook een soort spierpijn van ofzo :j

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:37

Gaat vanzelf over ook een gehad maar dan beide en ook met uitrekken deed net even teveel denk ik.
Dat blijf je wel een dagje voelen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:34

Ik heb het ook, alleen bij mij word het niet minder. Heb het nu ook met lopen, echt verschrikkelijk zeer doet dat. Bij mij komt het door ernstig vitamine tekort, mischien je bloed dus eens laten testen :)

Astridvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:37

Oh ja! Bah ik ken het! Heb het gelukkig al een hele tijd niet meer gehad!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:40

Hier ook 's nachts heel veel krampen. Uit bloedonderzoek bleek dat ik een ernstige vitamine D tekort had. Dit veroorzaakt ook krampen. Dus je kan ook vitamine D gaan slikken (ik heb zo ernstig dat ik via de huisarts krijg voorgeschreven) en magnesium.

Succes het is echt heel erg, slik soms 4 pijnstiller in een nacht omdat dat zeurende gevoel maar niet weggaat en ik de hele nacht mijn benen lig te bewegen...

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:41

Wat bij mij helpt na een hevige kramp is insmeren met midalgan. Dat maakt het net even wat losser.
Echt een middel wat iedereen in huis zou moeten hebben. Succes!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 15:30

Er zijn ook pilletjes voor die het helpen voorkomen. Mijn moeder had er ook heel erg last van en gebruikt nu die pillen en heeft nergens meer last van. Weet alleen zo ff niet hoe het heet, ga ff zoeken.

Edit: Gevonden, het heet Inhibin. Kijk maar eens op www.inhibin.nl

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:24

linky schreef:
Je zou magnesium als supplement kunnen slikken; kramp duidt meestal op magnesiumgebrek.

:j

Kramp in de kuiten is idd meestal een magnesium tekort.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 07:00

Drink je overdag genoeg? en dan heb ik het niet alleen maar over frisdranken e.d.!
Minimaal 1 1/2 of nog beter 2 liter! het beste is water en / of kruidenthee....

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 07:17

milatje schreef:
Wat je overigens niet moet doen is uit je bed springen en je kuit oprekken wanneer je kramp hebt aangezien je dan kans hebt op scheuringen van je achillespees of kuitspier. En dan ben je nog verder van huis. Je kan beter je tenen naar je neus trekken en het los masseren. :)

Dat heb ik dus gehad ;( Werd twee jaar geleden wakker met echt enorme kramp in mn kuit, wist niet waar ik het zoeken moest van de pijn, dus ik ben uit bed gesprongen! Heb een halfuur 'gelopen' en mn tenen naar mn neus getrokken maar het kwaad was al geschied. Twee dagen later kon ik via een collega van mij bij zijn fysio terecht en bleek dat er een enorme scheur in mn kuitspier zat...

Is geen pretje, dat kan ik wel vertellen. Paar maanden later ging ik op wintersport, was het al goed genezen, mocht van de fysio ook gewoon gaan snowboarden maar toch bleek ik er na een dag snowboarden last van houden. Is nu dus twee jaar geleden en iedere keer als ik weer op een snowboard sta heb ik aan het einde van de dag veel pijn in mn kuit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:46

Moderatoropmerking:
Ik heb een paar stipjesposts verwijderd. Het is niet de bedoeling om "stipje" te plaatsen op het topic. Je kan het topic in je eigen berichten terugvinden door linksboven op de Afbeelding te klikken.