mensen uit de zorg? incontinentiematten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

mensen uit de zorg? incontinentiematten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 10:33

Hoi,
Misschien een wat rare vraag, maar ik ga met mijn hond vliegen. Dit hebben we al vaker gedaan, maar nu een echt lange reis. Ik ben op zoek naar GOEDE incontinentiematten, maar zie door de bomen het bos niet? Het gaat er vooral om dat ik haar op het vliegveld (tussenstops van steeds een paar uur) ook gewoon kan laten plassen en poepen op zo`n mat. Maar hoe weet ik hoeveel zo`n mat absorbeerd? Ik zat te kijken op internet, maar zie veel verschillende soorten en maten. Wie kan mij helpen? Zijn de goedkopere echt slechter bijvoorbeeld? En wat voor formaat zou ik moeten hebben om een gewone plas helemaal op te kunnen vangen?

Sorry voor mijn gekke vraag, maar hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen :)

Charaz

Re: mensen uit de zorg? incontinentiematten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:35

Nee de goedkopere zijn niet per definitie slechter, wat ik veel voorbij zie komen is Attends of Tena, ik zou gewoon bij de apotheek eens navragen wat het absortievermogen is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:35

Miischien zo een die ook in een kraampakket zit. Die moeten je matras beschermen als je vliezen breken en er ineens veel vruchtwater komt.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 10:38

He dat is een goede! Die moeten inderdaad sowieso veel vocht kunnen absorberen!

Charaz: hebben ze dat gewoon bij de apotheek? Zal eens langs gaan dan. Goede tip! Ze zullen me vast eerst uitlachen als ik vertel waar ik het voor hebben en vraag of ik er anders een paar mee mag om te testen met een gietertje water :P

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:38

NatasjavE schreef:
Miischien zo een die ook in een kraampakket zit. Die moeten je matras beschermen als je vliezen breken en er ineens veel vruchtwater komt.

ja daar zat ik ook aan te denken

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:39

Wat een goed idee! :D Maar ook voor poep, gaat dat werken?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:39

maar plast je hond daar wel op? want dat vraag ik me af. onze oude hond die deed het alleen maar op gras namelijk en niks anders :')

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 10:40

waarom zou het niet voor de poep werken? Dat is minder vochtig dan plas;) gewoon hoopje op de mat, daarna in een zak, dichtknopen en lozen? ;)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 10:41

quera schreef:
maar plast je hond daar wel op? want dat vraag ik me af. onze oude hond die deed het alleen maar op gras namelijk en niks anders :')

ze kan het al op commando, dus dat is `makkelijk` aan te leren ;)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:41

ikenindi schreef:
waarom zou het niet voor de poep werken? Dat is minder vochtig dan plas;) gewoon hoopje op de mat, daarna in een zak, dichtknopen en lozen? ;)

Oh, ik dacht dat je wilde dat dat er ook in zou trekken :')

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 10:41

Corelli schreef:
ikenindi schreef:

Oh, ik dacht dat je wilde dat dat er ook in zou trekken :')

hahahahaha, ik ben blond, maar niet gek hoor ;) Het gaat mij vooral er om dat t vocht niet doorlekt...

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:43

Ik werk in een apotheek en wij hebben voornamelijk depend. 60x90 cm zijn deze matten en er zitten 10 st in zo`n pak. Wat het absorptie vermogen is durf ik niet te zeggen, maar denk genoeg voor een hondenplas.

(Zelf heb ik ook een plasmatje bij de achterdeur liggen en ik heb 2 chihuahua`s, maar die plasjes zijn niet zo groot.) Deze plasmatjes haal ik bij de dierenwinkel en zijn 60x60

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:46

Hé das makkelijk als die dat op commando doet :D
Ja ik dacht ook aan wat Invisible zegt, zij zit aan de bron ;)
Bedoel je zo'n wegwerponderlegger? ze zijn er in 60x60 en 60x90. Er zijn zware doorslaapluiers voor volwassenen die héél veel kunnen opvangen, die kan je dan op zo'n onderlegger leggen

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:46

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:48

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:49

Corelli schreef:
Wat een goed idee! :D Maar ook voor poep, gaat dat werken?

Tja...die bliijft er natuurlijk gewoon opliggen...of het moet ernstige diaree zijn natuurlijk.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:49

Ik heb voor mijn oude Rottweiler ook van die matten zowel voor een plasje als een hoopje. Als we op de camping stonden met haar deed ik zo'n ding in de bench voor op haar kussen te leggen (kon het niet altijd meer goed ophouden) en ook redde ze het niet tot de uitlaatplaats na haar operatie aan haar achterbenen. Toen mocht ze in de gagage op het matje poepen ging heel goed.

Bij de apotheek haal ik die van depend geloof 1 pak voor 11 euro.

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:50

Bij de apotheek kunnen ze je daar inderdaad goed over voorlichten:-) en anders gewoon verschillende fabrikanten bellen. Doe ik op mijn werk (met verst. beperkte bejaarden) ook, gewoon proefpakketje laten sturen en uitproberen maar! Je hebt ook inleg luiers (soort mega maandverband) die je er misschien op kan leggen voor extra opname? Maar die dingen zijn niet heel groot, dus moet je hond wel goed mikken hihi! Succes ermee. Kraampakket is ook goed idee ja! Slim bedacht

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:51

iana schreef:
Hé das makkelijk als die dat op commando doet :D
Ja ik dacht ook aan wat Invisible zegt, zij zit aan de bron ;)
Bedoel je zo'n wegwerponderlegger? ze zijn er in 60x60 en 60x90. Er zijn zware doorslaapluiers voor volwassenen die héél veel kunnen opvangen, die kan je dan op zo'n onderlegger leggen

Ja zo`n wegwerponderlegger, maar denk echt wel dat het voldoende is.

Ts, vraag eens in de apotheek of je 1 zo`n mat mag proberen, kun je het uitproberen voordat je vertrekt.

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:56

Oja, wij gebruiken trouwens absorin en tena. Van de eerste zijn de zware nachtluiers xl super goed!! Neemt met gemak een liter op(jaja, alles zelf testen op werk :-))) dus die dingen op een matje zijn ook super

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 11:24

Ik zal maandag eens langs de apotheek gaan en kijken wat ze hebben. Ik ben benieuwd :) En zij niet veel keuze hebben kan ik de fabrikanten inderdaad wel eens opzoeken die hier genoemd zijn om proefpakketjes aant evragen (denk dat ik dan maar niet moet zeggen waar ik het voor wil gebruiken, want ben vast geen grote afnemer;) )

Btw, kittens zijn niet echt te vergelijken met een volwassen labrador denk ik ;)

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:42

Ik heb een doos tena onderleggers staan van mijn werk mocht ze meenemen die gebruiken we niet op onze groep.(clienten versnipperen ze leuk sneeuw) ik kan je wel een stapeltje toe sturen alls je wilt.