Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Duhelo schreef:Want er schemert vaag in je verhaal door, dat je thuissituatie niet je van het is, anders zou je niet al die prikkels toegegooid krijgen (zeker als je het bij je ouders niet hebt)
Is dit dan een gezonde situatie, voor de rest van je leven?
lesilla schreef:Kan je vriend geen andere hulp zoeken, want voor iemand met psychologische problemen elke dag smoren is echt niet goed voor de hersennen en kan andere dingen teweer brengen. Heb het genoeg gezien in de psychiatrie
SAnonima222 schreef:@ Wendy: m'n vriend ziet me ook liever niet blowen dan wel. Hij is ook al meerdere malen meegestopt, met iets meer succes dan ik (max 3 maanden) alleen dus elke keer gestopt omdat hij er eerder slechter van wordt dan beter.
SAnonima222 schreef:lesilla schreef:Kan je vriend geen andere hulp zoeken, want voor iemand met psychologische problemen elke dag smoren is echt niet goed voor de hersennen en kan andere dingen teweer brengen. Heb het genoeg gezien in de psychiatrie
Tja en dan krijgt hij een pilletje ipv een jointje? Weet niet of dat nou zoveel beter is...
Nee dan krijgt ie gesprekken en therapie, mogelijk aangevuld met medicatie. SAnonima222 schreef:Duhelo schreef:Want er schemert vaag in je verhaal door, dat je thuissituatie niet je van het is, anders zou je niet al die prikkels toegegooid krijgen (zeker als je het bij je ouders niet hebt)
Is dit dan een gezonde situatie, voor de rest van je leven?
Als ik bij m'n ouders ben, ben ik een soort van 'op vakantie'. Ik hoef dan alleen voor mijzelf en m'n hond te zorgen, alles is veel dichterbij (werk, paard, vrienden), er is eten in het huis en het huis is altijd schoon.
Thuis zijn de dagelijkse prikkels van wat er allemaal nog gedaan moet worden (vooral veel schoonmaakwerk) heb ik veel meer reistijd, dus heb minder uren over op m'n dag terwijl er meer te doen is. Heb dan ook minder tijd voor m'n hond en m'n paard dan ik zou willen, waar ik ook altijd heel goed kan ontladen. (Gelukkig zit er een iets rusterige periode aan te komen)
@ Wendy: m'n vriend ziet me ook liever niet blowen dan wel. Hij is ook al meerdere malen meegestopt, met iets meer succes dan ik (max 3 maanden) alleen dus elke keer gestopt omdat hij er eerder slechter van wordt dan beter.
Hebben al meerdere keren vol goeie moed gezegd dat er dan niet binnen geblowd wordt, hij ook niks moet laten slingeren en dat doet hij dan ook. Maar dan vind ik het toch heel ongezellig en mag hij van mij wel een keertje binnen blowen etc. etc.
Dus bij de volgende poging zal ik daar extra streng voor mezelf zijn!
Is het dan een goed idee om met de eerstvolgende poging (hopelijk met succes) te wachten tot ik een wat rustigere periode heb en wat beter in m'n vel zit? Heb dan het idee dat dit alleen uitstellen is, maar misschien is dat niet zo?

DebGizmo schreef:TS waarom vraag je bokkers om hulp?
Het is duidelijk dat je niet wilt stoppen, dan hebben tips ook geen zin.
Zijn besluit daarover staat vast, en ik accepteer die.
Mijn vriend heeft een tijd bij de psychiater gelopen en zware medicijnen gehad, waarvan hij zó down en zó chagerijnig was, dat het bijna is stukgelopen met onze relatie van bijna 4jaar. Toen hij een jointje rookte, voelde hij zich een stuk lekkerder en was hij niet meer zo chagerijnig e.d. lesilla schreef:Pil is zeker beter dan een joint, een pil speelt in op het hersenprobleem (neurotransmitters, overstimulatie enz), een joint is een drug die psychologische problemen kan teweer brengen. En dan niet vergeten het verslavend effect waar jij ook last van hebt![]()
Geen succes met therapie zoek je gewoon voort tot je een betere vind.