Hele leven om willen gooien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hele leven om willen gooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:21

Hallo allemaal,

Ik kom er maar niet uit. Ik wil graag mijn hele leven omgooien.
Dus meer zelfvertrouwen kweken, meer conditie krijgen, en mijn uiterlijk veranderen.
Waarom? Ben momenteel totaal niet tevreden over mijzelf. En wil dit graag veranderen in het nieuwe schooljaar.
Ik weet alleen niet hoe ik dit moet aanpakken. Normaal krijg ik altijd hulp van anderen. Maar wil dit echt ALLEEN doen.
Ik ben nu 1.75 en weeg 80 kilo en 16 jaar. Helaas ben ik de laatste paar maanden gigantisch aangekomen. Woog altijd rond de 70 kilo.
Alleen doordat ik weinig kon bewegen, door B12 tekort waar ze gelukkig zijn achtergekomen. Ben ik dus aangekomen.

Ook wil ik weer op een sport erbij. Iets waar je iets meer kracht van krijgt en meer conditie. Maar heb totaal geen idee wat. Ik rij wel paard, maar dit is momenteel maar 1 x per week. En paardje luistert nogal goed dus weinig inspanning. Alleen hier heb ik dus niet genoeg aan.

Dus hebben jullie tips en adviesen? En weten jullie ook hoe ik mijn faalangs kan verminderen en dat ik meer zelfvertrouwen krijg?

Anouk_M

Re: Hele leven om willen gooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:25

Misschien op een leuke vechtsport gaan? Pakt je conditie, houding, zelfvertrouwen in 1x aan :)

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:28

ja precies. kickboksen ofzo? is nog leuk ook.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:28

Voor je uiterlijk veranderen zou je naar de kapper kunnen gaan en je hele kapsel om kunnen gooien, kwa kleur en model :D
daarna nieuwe make up routine ontwikkelen en eens nieuwe kleren kopen die je anders niet zou dragen.

Zelf ben ik 1.72 lang en weeg ik ongeveer 65 kilo. Ik fiets elke dag 20 km en ik loop nog 2-3 keer per week ruim een half uur hard en daarnaast doe ik nog ander half uur zumba en rij ik een uur paard per week. Op zaterdag ben ik bij mijn shetlander dus dan wandel ik vaak nog een aantal kilometer :D doordat ik zoveel sport kan ik eigenlijk alles eten wat ik wil waarneer ik er zin in heb. Nu moet ik wel zeggen dat ik vrij gezond eet hoor ;) Ik begin nu zelf eindelijk eens tervreden met mijn uiterlijk te worden.. :o ik heb geen platte buik (meer een buik dans buik) en mijn benen zijn breden dan mijn heupen (ik weet niet of ik het goed opschrijf, maar ik heb een soort deuk in mijn heupen?? :+ ) maar dit begin in nu ook maar gewoon te accepteren :) :j Soms als ik even niets te doen heb skeeler ik ook nog een paar kilometer. Gemiddelt sport ik dus zon.. umm... 12 uur per week :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:29

ik denk dat dit wel een beetje met de fase te maken heeft waarin je nu zit in je leven...er zijn veel meisjes van jouw leeftijd die niet tevreden zijn over hoe ze eruit zien,dat je weer wilt afvallen snap ik maar ik denk dat je doordat je weer actiever kan zijn dat wel gaat lukken :) ik weet niet of je overal op de fiets naartoe gaat of heb je een scooter? anders stevig wandelen een paar x per week of de hond goed uitlaten?
misschien iets samen met een vriendin gaan doen, tennis?de onzekerheid hoort een beetje in deze leeftijdsfase ben ik bng, en ik denk dat je als je je weer een beetje lekkerder in je velletje zit door actiever te zijn en naar je oude gewicht komt bter gaat voelen,sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:35

Ik ben helaas altijd onzeker geweest. Ben vanaf groep 1 tot laatste schooljaar erg gepest. Het hoogte punt vorig jaar was dat ze mij doodwenste met kanker. Terwijl ze wisten dat ik zelf in die periode in het ziekenhuis liep omdat er een knobbeltje in mijn nek zat. En toen ik 10 was al aan een goedaardige tumor ben geopereerd. Ook in mijn nek.

Afvallen hoef ik niet persee. Als ik maar weer tevreden over mij kan zijn. En dat is al jaren geleden. En nu ben ik eindelijk op het punt gekomen dat ik dat wil veranderen.

ik fietst veel. Momenteel iets minder doordat het vakantie is. Maar school is 8 km fietsen. Dus fiets sowieso al 16 km op een dag. Daarbij werk ik in de action met vakken vullen. Dus veel tillen en lopen.
En heb helaas maar 2 goede vriendinnen. Anderen vonden het zo leuk om mij vorig jaar in de steek te laten. Wel heb ik veel vrienden. Alleen die zijn zelf erg druk met school of met werken op de boerderij bij hun ouders. En mijn vriend zit elke dag in amsterdam. Word 's ochtends om half 5 opgehaalt. En is rond een uur of 4/5 er weer. En dus meestal dan ook kapot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:37

loveidefix schreef:
Voor je uiterlijk veranderen zou je naar de kapper kunnen gaan en je hele kapsel om kunnen gooien, kwa kleur en model :D
daarna nieuwe make up routine ontwikkelen en eens nieuwe kleren kopen die je anders niet zou dragen.

Zelf ben ik 1.72 lang en weeg ik ongeveer 65 kilo. Ik fiets elke dag 20 km en ik loop nog 2-3 keer per week ruim een half uur hard en daarnaast doe ik nog ander half uur zumba en rij ik een uur paard per week. Op zaterdag ben ik bij mijn shetlander dus dan wandel ik vaak nog een aantal kilometer :D doordat ik zoveel sport kan ik eigenlijk alles eten wat ik wil waarneer ik er zin in heb. Nu moet ik wel zeggen dat ik vrij gezond eet hoor ;) Ik begin nu zelf eindelijk eens tervreden met mijn uiterlijk te worden.. :o ik heb geen platte buik (meer een buik dans buik) en mijn benen zijn breden dan mijn heupen (ik weet niet of ik het goed opschrijf, maar ik heb een soort deuk in mijn heupen?? :+ ) maar dit begin in nu ook maar gewoon te accepteren :) :j Soms als ik even niets te doen heb skeeler ik ook nog een paar kilometer. Gemiddelt sport ik dus zon.. umm... 12 uur per week :D

Make-up heb ik nog nooit op gehad. Zou het wel eens willen, maar zou niet weten hoe.
En ik wil straks 20 cm van mijn haar laten knippen en dit aan een stichting geven die hiervan pruiken maken voor kinderen die door chemo's of een andere ziekte geen haar hebben.

En zou mijn haar graag een keer blond laten verven. Heb donkerbruin haar. Alleen dan komt het weinige zelfvertrouwen naar boven. Bang zijn dat mensen het niet mooi vinden, dat ik daardoor weer gepest gaat worden enzo.

DreamAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:44

Zo'n vechtsport is inderdaad een goed idee! Wat goed van jou dat je je haar aan die stichting wil geven! :D je hoeft ook niet meteen in een barbiepopje te veranderen als je make-up gaat dragen; een beetje mascara, evt. oogpotlood en foundation geeft je al een mooie look. Ik zou bij je kapper vragen wat hij goed bij je gezichtsvorm enzo vind staan, zodat je een mooie coupe krijgt. Dan hoef je ook niet bang te zijn dat het niet bij je past. ;) Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:45

Zit ook niet op te wachten om een barbiepop te worden. En ik kan goed met mijn kapper overweg. Dus dat scheelt.

En ik weet niet als ik straks wel genoeg tijd over heb voor een vechtsport ;(

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 08:25

Ik denk dat het ook (deels) fase is waar je inzit, toen ik 16 was .. nouja, ik was ook behoorlijk ontevreden over mezelf.

Het klinkt misschien raar maar om meer zelfvertrouwen te krijgen en wat dealen met problemen die ik had heb ik een sport therapie gevolgd. Heeft ontzettend geholpen en was ontzettend leuk- bovendien word het vergoed. Het is echt niet suf om hulp te zoeken en het heeft mij ontzettend geholpen :j

Uiterlijk veranderen... Nieuw kapsel misschien, zoek een leuke uit op het Internet en neem die mee ( op foto) als je naar de kapper gaat .
Weet niet hoelang je haar is, als het wat langer is kun je er misschien laagjes indoen en dan wat extra volume toevoegen dagelijks door mousse of glans spul toe te voegen.

Make-up is echt niet moeilijk( moet je alleen doen als je wil ) je kunt genoeg tips op het Internet vinden. Een beetje mascara , lipgloss en wat poeder op je gezicht kan je vaak al beter laten voelen en het kost weinig tijd.

Meer bewegen... Ga heel veel fietsen. Als je ergens een afspraak hebt, heen op de fiets. 15 km ? gewoon op de fiets stappen, dat valt wel mee.
Veel gaan wandelen, weet niet of je een hond hebt maar als je daar al 3 x per dag mee loopt krijg je veel beweging. Ga een keer met je paardje wandelen ipv rijden als dat mogelijk is. Zwemmen bij mooi weer, helemaal baantjes zwemmen kan ook heel gezond zijn.

en dan de sportschool. Kost natuurlijk wel geld, maar als je minderjarig bent kun je vaak meerdere keren per week heen voor en niet al te hoog tarief. Kun je niet alleen op de loopband en roeibank en alle apparaten, maar ook lessen volgen. Deze bieden ook vaak vechtsporten ook, maar ook dans klassen ( Waar je echt niet goed voor hoeft te zijn ) en Yoga class ( waar je niet alleen heel relaxed van kun worden maar ook lenigheids en spieroefeningen kan doen)...

Uh.. Ja, het is een beetje een lang verhaal maar ik heb zelf ook op zo'n soort punt gestaan qua gevoel. Ook het ' Ik wil het alleen doen gevoel'

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:31

Ik kan je inderdaad een leuke vechtsport aanraden. Krav maga is een hele leuke, maar dat mag pas op je 18e. Kung Fu en Jiu-Jitsu vond ik twee leuke vechtsporten.

Om je zelfvertrouwen te vergroten zou ik je grondwerkles aan willen raden (met het paard dus). Klinkt misschien raar, maar je loopt hierbij tegen dezelfde problemen aan als in het dagelijks leven. (Grenzen aangeven, fase opbouw, leiderschap tonen etc.)
Dan kun je het eerst oefenen bij het paard en dan toepassen op de mens! Je leert ook lichaamstaal herkennen (ook van de mens) en de goeie lichaamstaal te gebruiken.

Het maakt niet uit welk haar je hebt, kleren je draagt etc. als je het maar vol zelfvertrouwen draagt. Voel jij je dus niet lekker in de 'modekleren' kun je beter een joggingbroek dragen bijvoorbeeld.

Je kunt ook nog oefeningen op straat doen. Stel een doel dat je bijvoorbeeld elke dag minstens 20 of 30 mensen even in de ogen aankijkt en gedag zegt. (Mensen die je niet kent)
Doe dat regelmatig, en dan is het opgegeven moment normaal.

Door je zelfverzekerd te gedragen (schouders naar achteren, recht vooruit kijken, regelmatig lopen) ga je je langzaamaan ook zekerder voelen.

Ik heb ook gemerkt dat als je veel met de psychologie en lichaamstaal van de mens bezig bent, je alles wat neutraler kan bekijken. Zo had ik dat laatst met mijn buurman die van beleefd naar dominerend overging. Had ik al aan zien komen aan z'n fase opbouw! En kon er dus ook juist op reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:26

miloetje schreef:
Ik denk dat het ook (deels) fase is waar je inzit, toen ik 16 was .. nouja, ik was ook behoorlijk ontevreden over mezelf.

Het klinkt misschien raar maar om meer zelfvertrouwen te krijgen en wat dealen met problemen die ik had heb ik een sport therapie gevolgd. Heeft ontzettend geholpen en was ontzettend leuk- bovendien word het vergoed. Het is echt niet suf om hulp te zoeken en het heeft mij ontzettend geholpen :j

Uiterlijk veranderen... Nieuw kapsel misschien, zoek een leuke uit op het Internet en neem die mee ( op foto) als je naar de kapper gaat .
Weet niet hoelang je haar is, als het wat langer is kun je er misschien laagjes indoen en dan wat extra volume toevoegen dagelijks door mousse of glans spul toe te voegen.

Make-up is echt niet moeilijk( moet je alleen doen als je wil ) je kunt genoeg tips op het Internet vinden. Een beetje mascara , lipgloss en wat poeder op je gezicht kan je vaak al beter laten voelen en het kost weinig tijd.

Meer bewegen... Ga heel veel fietsen. Als je ergens een afspraak hebt, heen op de fiets. 15 km ? gewoon op de fiets stappen, dat valt wel mee.
Veel gaan wandelen, weet niet of je een hond hebt maar als je daar al 3 x per dag mee loopt krijg je veel beweging. Ga een keer met je paardje wandelen ipv rijden als dat mogelijk is. Zwemmen bij mooi weer, helemaal baantjes zwemmen kan ook heel gezond zijn.

en dan de sportschool. Kost natuurlijk wel geld, maar als je minderjarig bent kun je vaak meerdere keren per week heen voor en niet al te hoog tarief. Kun je niet alleen op de loopband en roeibank en alle apparaten, maar ook lessen volgen. Deze bieden ook vaak vechtsporten ook, maar ook dans klassen ( Waar je echt niet goed voor hoeft te zijn ) en Yoga class ( waar je niet alleen heel relaxed van kun worden maar ook lenigheids en spieroefeningen kan doen)...

Uh.. Ja, het is een beetje een lang verhaal maar ik heb zelf ook op zo'n soort punt gestaan qua gevoel. Ook het ' Ik wil het alleen doen gevoel'

Ik weet dat het niet suf is om hulp te zoeken. Ben meerdere keren bij psygologen geweest. Heb ook sofa training gehad, toen ik op de basischool zat.
Maar daar is weinig van over.

Heb mijn haar momenteel vrij lang. Maar wil straks 20 cm doneren een haarstiching. En dan is mijn haar ook weer lekker wat korter. Wil ook graag mijn haar verven. Maar weet niet welke kleur. Maar ik kan gelukkig goed overweg met mijn kapster. Dus dat komt wel goed hoop ik.

Zwemmen durf ik helaas niet goed :o Ben nogal bang dat mensen naar mij gaan kijken. En mij gaan uitlachen. Maar mischien als mijn vriend bij mij is dat ik het wel meer durf. Klinkt mischien raar maar bij hem voel ik mij veilig.
En hij wil mij ook helpen hiermee :) Zo wil hij ook samen met mij gaan sporten in de sportschool. Ook al vind ik het doodeng. Maar hopelijk sleept hij mij er doorheen.
Ook heb ik wel een hond, maar die kan helaas door een ongeluk vorig jaar niet zolang meer mee wandelen. Hij heeft toen beide achterpoten volledig verlamd gehad. Kan nu alles wel weer, maar houdt het wandelen niet vol.

En bedankt voor je berichtje, kan hier zeker wat mee :D