Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
doordat ik zoveel sport kan ik eigenlijk alles eten wat ik wil waarneer ik er zin in heb. Nu moet ik wel zeggen dat ik vrij gezond eet hoor
Ik begin nu zelf eindelijk eens tervreden met mijn uiterlijk te worden..
ik heb geen platte buik (meer een buik dans buik) en mijn benen zijn breden dan mijn heupen (ik weet niet of ik het goed opschrijf, maar ik heb een soort deuk in mijn heupen??
) maar dit begin in nu ook maar gewoon te accepteren
Soms als ik even niets te doen heb skeeler ik ook nog een paar kilometer. Gemiddelt sport ik dus zon.. umm... 12 uur per week
ik weet niet of je overal op de fiets naartoe gaat of heb je een scooter? anders stevig wandelen een paar x per week of de hond goed uitlaten?loveidefix schreef:Voor je uiterlijk veranderen zou je naar de kapper kunnen gaan en je hele kapsel om kunnen gooien, kwa kleur en model![]()
daarna nieuwe make up routine ontwikkelen en eens nieuwe kleren kopen die je anders niet zou dragen.
Zelf ben ik 1.72 lang en weeg ik ongeveer 65 kilo. Ik fiets elke dag 20 km en ik loop nog 2-3 keer per week ruim een half uur hard en daarnaast doe ik nog ander half uur zumba en rij ik een uur paard per week. Op zaterdag ben ik bij mijn shetlander dus dan wandel ik vaak nog een aantal kilometerdoordat ik zoveel sport kan ik eigenlijk alles eten wat ik wil waarneer ik er zin in heb. Nu moet ik wel zeggen dat ik vrij gezond eet hoor
Ik begin nu zelf eindelijk eens tervreden met mijn uiterlijk te worden..
ik heb geen platte buik (meer een buik dans buik) en mijn benen zijn breden dan mijn heupen (ik weet niet of ik het goed opschrijf, maar ik heb een soort deuk in mijn heupen??
) maar dit begin in nu ook maar gewoon te accepteren
![]()
Soms als ik even niets te doen heb skeeler ik ook nog een paar kilometer. Gemiddelt sport ik dus zon.. umm... 12 uur per week
je hoeft ook niet meteen in een barbiepopje te veranderen als je make-up gaat dragen; een beetje mascara, evt. oogpotlood en foundation geeft je al een mooie look. Ik zou bij je kapper vragen wat hij goed bij je gezichtsvorm enzo vind staan, zodat je een mooie coupe krijgt. Dan hoef je ook niet bang te zijn dat het niet bij je past.
Succes!

miloetje schreef:Ik denk dat het ook (deels) fase is waar je inzit, toen ik 16 was .. nouja, ik was ook behoorlijk ontevreden over mezelf.
Het klinkt misschien raar maar om meer zelfvertrouwen te krijgen en wat dealen met problemen die ik had heb ik een sport therapie gevolgd. Heeft ontzettend geholpen en was ontzettend leuk- bovendien word het vergoed. Het is echt niet suf om hulp te zoeken en het heeft mij ontzettend geholpen![]()
Uiterlijk veranderen... Nieuw kapsel misschien, zoek een leuke uit op het Internet en neem die mee ( op foto) als je naar de kapper gaat .
Weet niet hoelang je haar is, als het wat langer is kun je er misschien laagjes indoen en dan wat extra volume toevoegen dagelijks door mousse of glans spul toe te voegen.
Make-up is echt niet moeilijk( moet je alleen doen als je wil ) je kunt genoeg tips op het Internet vinden. Een beetje mascara , lipgloss en wat poeder op je gezicht kan je vaak al beter laten voelen en het kost weinig tijd.
Meer bewegen... Ga heel veel fietsen. Als je ergens een afspraak hebt, heen op de fiets. 15 km ? gewoon op de fiets stappen, dat valt wel mee.
Veel gaan wandelen, weet niet of je een hond hebt maar als je daar al 3 x per dag mee loopt krijg je veel beweging. Ga een keer met je paardje wandelen ipv rijden als dat mogelijk is. Zwemmen bij mooi weer, helemaal baantjes zwemmen kan ook heel gezond zijn.
en dan de sportschool. Kost natuurlijk wel geld, maar als je minderjarig bent kun je vaak meerdere keren per week heen voor en niet al te hoog tarief. Kun je niet alleen op de loopband en roeibank en alle apparaten, maar ook lessen volgen. Deze bieden ook vaak vechtsporten ook, maar ook dans klassen ( Waar je echt niet goed voor hoeft te zijn ) en Yoga class ( waar je niet alleen heel relaxed van kun worden maar ook lenigheids en spieroefeningen kan doen)...
Uh.. Ja, het is een beetje een lang verhaal maar ik heb zelf ook op zo'n soort punt gestaan qua gevoel. Ook het ' Ik wil het alleen doen gevoel'
Ben nogal bang dat mensen naar mij gaan kijken. En mij gaan uitlachen. Maar mischien als mijn vriend bij mij is dat ik het wel meer durf. Klinkt mischien raar maar bij hem voel ik mij veilig.
Zo wil hij ook samen met mij gaan sporten in de sportschool. Ook al vind ik het doodeng. Maar hopelijk sleept hij mij er doorheen.