Lieve bokkers,
Ik heb jullie hulp nodig voor een ingewikkelde situatie.
Dit betreft niet mij persoonlijk, maar een bekende welke compleet anoniem wil blijven uit angst.
De situatie is als volgt;
het betreft hier een minderjarig meisje wat gelovig is opgevoed en dus behoorlijk "onbekend" is met dit soort dingen. Zijn onbespreekbaar in haar gemeenschap. Helaas is zij in contact gekomen met een "vriend" welke een behoorlijke invloed op haar heeft. Met tijden is hij lief, maar hij kan ook heel bedreigend overkomen.
Laat ik het meisje even X noemen en de jongen Z.
Z heeft dus dermate een invloed op X, het meisje, dat zij nu gebruikt wordt om zijn problemen op te lossen. Hij heeft een behoorlijk bedrag aan schulden/vaste lasten welke hij moet (terug)betalen. Helaas wordt hiervoor het meisje gebruikt om geld te verdienen door seksuele handelingen te verrichten. Ze is echter bang en na een verkeerd gestuurd smsje ben ik erachter gekomen wat er aan de hand is en wat er o.a. speelt.
Ik heb haar zo ver gekregen dat we gaan kijken naar oplossingen. De luxe die Z zich heeft toegeeigend en de das om heeft gedaan, betekend niet dat hij daar anderen voor op moet laten zadelen.
Het meisje is zelf bang maar wil dit alles wel een stop toebrengen!
Nu schrijf ik dit heel beknopt met wat achtergrond informatie. Maar kort gezegd willen we graag informatie bij welke organisatie we hiermee terecht kunnen. Er is nog geen sprake van aangifte, X wil eerst informeren over de mogelijkheden en zelfverzekerder zijn voordat ze dergelijke keuzes durft te maken.
Dus wie kan ons helpen? Ik zal proberen zoveel mogelijk van jullie vragen te beantwoorden. X zit zelf niet op bokt, vandaar dat we de keuze gemaakt hebben om hier zo anoniem mogelijk hulp te zoeken met bijv. (helaas) bokkers met soortgelijke ervaringen of hulpverleners...