Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Chloor is zeer reactief : het werkt oxiderend en corrosief. Inademen van chloordampen kan leiden tot bronchospasmen en inflammatie van de luchtwegen gaande tot een bronchoconstrictie. Een eenmalige blootstelling aan chloordamp kan ernstige gevolgen hebben zowel op korte als op lange termijn en moet steeds ernstig worden genomen.
De aard van de symptomen bij het inademen van chloordampen wordt bepaald door de omstandigheden van de blootstelling (concentratie en duur) en door het type slachtoffer (kind versus volwassene, het bestaan of afwezig zijn van hart- of longproblemen). Volgende symptomen zijn mogelijk : irritatie van de ogen, de neus en de keel, pijn ter hoogte van de bovenste luchtwegen bij ademen, hoesten, kortademigheid, misselijkheid en braken, tot zelfs zeer ernstige verschijnselen zoals cyanose, glottisoedeem en larynxspasmen. De eerste tekens verschijnen enkele minuten na de inhalatie.
Complicaties op korte termijn zijn longoedeem (< 24 h) en het 'adult respiratory distress syndrome' (ARDS) : een progressieve, levensbedreigende longinsufficiëntie zonder vooraf bestaand longlijden. Zo de symptomen langer dan drie maanden aanwezig blijven moet gedacht worden aan het 'reactive airway dysfunction syndrome' (RADS) : dit is een aandoening te vergelijken met astma, ontstaan na een éénmalige blootstelling aan een sterk irriterend agens, zonder vooraf bestaande longproblemen.
voor de zekerheid idd wel naar de HA.
HorsesWoman schreef:Ooh ik ben vergeten te melden dat de dokter dood leuk zei dat het niet erg was
en dat ik gewoon veel moest drinken.
haffie83 schreef:HorsesWoman schreef:Ooh ik ben vergeten te melden dat de dokter dood leuk zei dat het niet erg was
en dat ik gewoon veel moest drinken.
Dat zijn huisartsen doen lekker laconiek waarom bel je Robert mol niet effe.
Dat is een internet dokter het heet geloof ik ik zoek het wel even op stomme link ook
Als de link niet werkt even google gebruiken,succes en ik heb het ook weleens gehad met clhooren geen pretje inderdaad.
Kan zijn dat je een vergiftiging hebt wat ik je nu aan raad is ga norrit slikken die halen de schadelijke gassne uit je lichaam te koop bij de apotheek of drogist.
Ik doe basis medisch vakken,en heb het ook weleens gebruikt succes.
Ik was er echt even slecht van.