ontstoken amandel volgens dokter, geen pijn ??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissJeanny

ontstoken amandel volgens dokter, geen pijn ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 11:47

Wie heeft een idee wat dit kan zijn??

Vorige week dinsdagavond vlak voor ik ging slapen had ik vreselijke hoofdpijn. Maar ik was ook in mijn "rode" :+ periode en dan heb ik wel vaker hoofdpijn. Dus pijnstiller genomen en lekker op tijd naar bed gegaan.

Volgende dag woensdag dus werd ik wakker met een zere linkerkaak en voelde het alsof mijn klier in mijn hals op ging zetten.

Donderdag werd dit erger, ik was ook futloos, zelfs even een uurtje geslapen voor het eten en de klieren werden langzaam wat dik.
Omdat ik op dat moment ook nog wat pijn in mijn kaak had dachten we dat het misschien een ontsteking in een kies of een wortel kon zijn. Dus ben ik die vrijdagochtend voor de zekerheid even bij de huisarts langs geweest omdat het weekend eraan kwam en geen zin had in gedonder bij de dokterwacht ect.

Even erbij vertellen dat ik niet ziek ben geweest al lange tijd en ook niet verkouden was of kort geleden geweest.

Maar goed hij keek in mijn keel en zij wel dat die er rood en wat geinfecteerd uitzag. Ik heb goed verteld dat ik nergens last van had :P Geen keelpijn oid. Dus volgens hem was het waarschijnlijk een infectie aan mijn bovenste luchtwegen en dat moest gewoon vanzelf overgaan. Tegen de pijn moest ik maar drinken of ijs nemen. ( zucht ik heb geen pijn maar goed bedankt voor de tip :P )

Dus prima dan zal het wel weer overgaan. Zaterdag waren mijn klieren nog dikker, links het dikst waar het ook begon maar rechts begon ook mee te doen. Nu kon iedereen het ook gelijk aan mijn nek zien. Ook nog steeds niet fit en wat moe.
Zondag hetzelfde maar nu kreeg ik er zondagnacht koorts bij en flinke ook waarschijnlijk. Ik had geen thermometer bij de hand maar ik heb die nacht nauwelijks geslapen en mijn vriend vond dat ik ontzettend warm was.

Maandagochtend heb ik het gemeten en zat het rond de 38 dus lichte verhoging maar het voelde ook wel dat het wat gezakt was. Maar inmiddels voelde ik me ook wel echt ziek. Nog steeds erge hoofdpijn ( zonder pijnstillers haast niet te doen, licht niet prettig aan de ogen. En ik moet mijn hoofd niet te snel omdraaien)
Aan het eind van de middag voelde ik de koorts weer opkomen. 39 graden. Toch wel goed geslapen die nacht maar sochtends vroeg werd ik wakker en toen was het op zn top 40,8 graden. Overdag zakt het dan toch weer.

Ik ben toen toch maar weer naar de huisarts gegaan. Die voelde aan mijn klieren en zei dat het een ontstoken amandel moest zijn en ik heb een kuur gekregen voor 10 dagen.

Inmiddels gaat het nog alles behalve beter. ( Ik ben gister met de kuur begonnen en ik weet dat het wat tijd nodig heeft) Weer hoge koorts gisteravond en vanochtend ( 40 ). En hij zakt weer rond een uur of 10 sochtends. Ook voel ik sinds vanochtend dat de klier in mijn linkeroksel begint te zwellen.
Ik heb in de spiegel gekeken en mijn keel ziet er idd niet goed uit, rood en de amandelen opgezet en op de linker wat witte puntjes maar ik heb er totaal geen last van. Ja het slikken gaat ietjse moeilijker maar kan niet zeggen dat het pijn doet.

Dus de klachten op een rijtje haha : schommelende koorts tussen de 39 en 40,5 graden. Vooral vanaf een uur of 17,00 en smorgens vroeg tot een uur of 10. De afgelopen nachten weet ik niet omdat ik gelukkig toen wel doorgeslapen heb.
Erge hoofdpijn
Dikke klieren in de hals en onder mijn oren zitten ook 2 bultjes
Keel die ontstoken uitzien maar geen pijn doet
pijnlijke klier onder oksel
verminderde eetlust

Ik gebruik ibroprufen voor de pijn en koorts.

Wie heeft idee of herkend dit? Ik ben zelf wat bang voor pfeiffer, mijn moeder zei ook dat als het aan het einde van de week niet wat beter is vooral de klieren dat ze dan toch graag mijn bloed getest wil hebben.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:17

Hoi!

De klachten die jij beschrijft heb ik 1 à 2 keer per jaar. (toevallig op het moment ook)
Bij mij komt het doordat ik mijzelf voorbij loop en door het jaar heen te weinig rust neem. Op het moment dat ik dan rust heb, vaak in de vakantie, krijg ik deze klachten, omdat mijn weerstand achteruit gaat. Mijn zwakke punt is nou eenmaal mijn keel, dus daar krijg ik dan ook de klachten.
Ik heb trouwens wel altijd keelpijn (en flink ook). Vaak wordt ik er ook verkouden bij en krijg ik dan ook last van volle holtes en benauwdheid. Eerder ging ik wel naar de HA voor antibiotica, maar de laatste 2 keer heb ik dat niet gedaan. Het duurt dan wat langer, maar het gaat vanzelf over.

Als je klachten blijven, is het wel verstandig om je even te laten testen op pfeiffer. Ik heb dat zelf ook gehad, vele jaren geleden.

Beterschap!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:27

ik herken dit ook ja
ik heb reuma en heb dit, dit jaar al 5 x gehad incl vandaag
ik ben niet meer anders gewend en krijg dit als mijn weerstand nog minder is als dat die al is.
Als je ergens aan twijfelt laat dan je bloed eens controleren op verschillende ziektebeelden zoals pfeiffer en reuma.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:35

Ik zou opletten met die zware hoofdpijn en hoge koorts, ik dacht aan een hersenvliesontsteking. Als de koorts bij de 41 graden komt, zou ik gewoon naar het ziekenhuis gaan.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 12:55

Bedankt voor de reacties :)

@Laura1589
En je herkent mijn klachten ook in pfeiffer of? Nou weet ik wel dat het voor elk mens anders is :P Maar toch ben ik wel benieuwd. Verder denk ik niet echt dat het door vermoeidheid kan komen omdat ik kort geleden op vakantie ben geweest en verder goed mijn rustpunten pak. Ik heb enkele jaren geleden een burn out gehad en sindsdien let ik er erg op dat ik mezelf niet voorbij loop.

@unicorn_kiss
Ik heb daar ook even aan gedacht maar hersenvliesonsteking is erg gevaarlijk en gaat vaak snel. ( wat ik erover kon vinden) en aangezien mijn koorst wel steeds weer zakt had ik dat al "van de baan geschoven". :P

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:23

Nou het is van pfeiffer wel bekend dat het vrijwel altijd begint met een keelontsteking, waarna nog klachten aanwezig blijven. Maar ik zou me niet direct te druk maken hoor, kijk eerst maar eens of je opknapt van die AB. En het hoeft bij jou natuurlijk niet van vermoeidheid te komen, kan ook gewoon een virus o.i.d. zijn. Maar ik weet dat het bij mijzelf wel vaak de oorzaak is.

Hersenvliesontsteking zal het denk ik niet zijn, als je dat hebt, ben je niet meer in staat om achter de computer te zitten.