Vorige week dinsdagavond vlak voor ik ging slapen had ik vreselijke hoofdpijn. Maar ik was ook in mijn "rode"
periode en dan heb ik wel vaker hoofdpijn. Dus pijnstiller genomen en lekker op tijd naar bed gegaan.Volgende dag woensdag dus werd ik wakker met een zere linkerkaak en voelde het alsof mijn klier in mijn hals op ging zetten.
Donderdag werd dit erger, ik was ook futloos, zelfs even een uurtje geslapen voor het eten en de klieren werden langzaam wat dik.
Omdat ik op dat moment ook nog wat pijn in mijn kaak had dachten we dat het misschien een ontsteking in een kies of een wortel kon zijn. Dus ben ik die vrijdagochtend voor de zekerheid even bij de huisarts langs geweest omdat het weekend eraan kwam en geen zin had in gedonder bij de dokterwacht ect.
Even erbij vertellen dat ik niet ziek ben geweest al lange tijd en ook niet verkouden was of kort geleden geweest.
Maar goed hij keek in mijn keel en zij wel dat die er rood en wat geinfecteerd uitzag. Ik heb goed verteld dat ik nergens last van had
Geen keelpijn oid. Dus volgens hem was het waarschijnlijk een infectie aan mijn bovenste luchtwegen en dat moest gewoon vanzelf overgaan. Tegen de pijn moest ik maar drinken of ijs nemen. ( zucht ik heb geen pijn maar goed bedankt voor de tip
)Dus prima dan zal het wel weer overgaan. Zaterdag waren mijn klieren nog dikker, links het dikst waar het ook begon maar rechts begon ook mee te doen. Nu kon iedereen het ook gelijk aan mijn nek zien. Ook nog steeds niet fit en wat moe.
Zondag hetzelfde maar nu kreeg ik er zondagnacht koorts bij en flinke ook waarschijnlijk. Ik had geen thermometer bij de hand maar ik heb die nacht nauwelijks geslapen en mijn vriend vond dat ik ontzettend warm was.
Maandagochtend heb ik het gemeten en zat het rond de 38 dus lichte verhoging maar het voelde ook wel dat het wat gezakt was. Maar inmiddels voelde ik me ook wel echt ziek. Nog steeds erge hoofdpijn ( zonder pijnstillers haast niet te doen, licht niet prettig aan de ogen. En ik moet mijn hoofd niet te snel omdraaien)
Aan het eind van de middag voelde ik de koorts weer opkomen. 39 graden. Toch wel goed geslapen die nacht maar sochtends vroeg werd ik wakker en toen was het op zn top 40,8 graden. Overdag zakt het dan toch weer.
Ik ben toen toch maar weer naar de huisarts gegaan. Die voelde aan mijn klieren en zei dat het een ontstoken amandel moest zijn en ik heb een kuur gekregen voor 10 dagen.
Inmiddels gaat het nog alles behalve beter. ( Ik ben gister met de kuur begonnen en ik weet dat het wat tijd nodig heeft) Weer hoge koorts gisteravond en vanochtend ( 40 ). En hij zakt weer rond een uur of 10 sochtends. Ook voel ik sinds vanochtend dat de klier in mijn linkeroksel begint te zwellen.
Ik heb in de spiegel gekeken en mijn keel ziet er idd niet goed uit, rood en de amandelen opgezet en op de linker wat witte puntjes maar ik heb er totaal geen last van. Ja het slikken gaat ietjse moeilijker maar kan niet zeggen dat het pijn doet.
Dus de klachten op een rijtje haha : schommelende koorts tussen de 39 en 40,5 graden. Vooral vanaf een uur of 17,00 en smorgens vroeg tot een uur of 10. De afgelopen nachten weet ik niet omdat ik gelukkig toen wel doorgeslapen heb.
Erge hoofdpijn
Dikke klieren in de hals en onder mijn oren zitten ook 2 bultjes
Keel die ontstoken uitzien maar geen pijn doet
pijnlijke klier onder oksel
verminderde eetlust
Ik gebruik ibroprufen voor de pijn en koorts.
Wie heeft idee of herkend dit? Ik ben zelf wat bang voor pfeiffer, mijn moeder zei ook dat als het aan het einde van de week niet wat beter is vooral de klieren dat ze dan toch graag mijn bloed getest wil hebben.