Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Citaat:bron tandarts.nl
Een kunstgebit op jonge leeftijd nemen, lijkt mij echter geen verstandige oplossing. Bij het verlies van tanden en kiezen zal het kaakbot gaan slinken.
De druk van een prothese op het tandvlees zal dit proces versnellen, waardoor na verloop van tijd te weinig kaak over zou kunnen zijn om later in je leven nog met een prothese goed te kunnen functioneren.
sallandval schreef:nouja, mooi gebit? Een kunstgebit is bepaald geen pretje. Dan heb ik het niet over het trekken maar over leven met een kunstgebit. Grote kans dat je anno 2011 sowieso geen tandarts vindt die over zal gaan op trekken (aangezien jij zelf jong bent en het hebt over 'ventje' neem ik even niet aan dat je vriend 60 is). Een kunstgebit líjkt misschien een handige en goedkope oplossing maar dat is het niet:Citaat:bron tandarts.nl
Een kunstgebit op jonge leeftijd nemen, lijkt mij echter geen verstandige oplossing. Bij het verlies van tanden en kiezen zal het kaakbot gaan slinken.
De druk van een prothese op het tandvlees zal dit proces versnellen, waardoor na verloop van tijd te weinig kaak over zou kunnen zijn om later in je leven nog met een prothese goed te kunnen functioneren.

Cayenne schreef:Soms wanneer je gebit zo slecht is kun je gewoon niet anders.
Dan valt er niets meer aan te redden en je kunt echt heel ziek worden wanneer je gebit in een erg slechte staat is. Dan is een prothese (klinkt net even wat fijner) helemaal geen verkeerde oplossing!