Imt is zonder medicatie 
Ik heb met mijn arts overlegd ja, heb vanmiddag pas gebeld omdat ik er nu echt gek van word. Hij belt mij vanmiddag terug, heb nu ook besloten om de middag pil niet te nemen.
Citaat:
Wat is Integrated Manual Therapy?
Steeds vaker ervaren mensen dat de balans tussen structuur, functie en energiebalans van het lichaam verstoord wordt. Dit uit zich in een diversiteit aan klachten. Pijn, ziekte, vermoeidheid, hormoonwisselingen, neerslachtigheid zijn enkele veel voorkomende signalen. Maar wat is de oorzaak?
Integrated Manual Therapy bestaat uit een goede combinatie van vele bestaande behandelmethodes zoals osteopathie, cranio-sacrale therapie, manuele therapie, fysiotherapie, chiropractie en oosterse geneeswijzen. Zeer bijzonder van deze therapie is dat het alle weefsels kan ondersteunen zoals spieren, bloedvaten, botten, zenuwen, organen, lymfe, huid en alle zintuigen.
Voor wie is de therapie bedoeld?
Deze therapie behandelt alle uiteenlopende klachten zoals sportblessures, herstel na operaties, rugpijn, hoofdpijnen, vermoeidheid, burn-out, concentratieproblemen, angsten, overgangsklachten, hormonale problemen, vruchtbaarheidsproblemen, klachten na een bevalling, chronische aandoeningen, leer-, gedrags-, en ontwikkelingsproblemen etc.
Hoe werkt de therapie?
De technieken zijn gebaseerd op de aanname dat uw lichaam de potentie heeft tot zelfcorrectie en genezing onder de juiste omstandigheden. Bijvoorbeeld een gebroken bot dat zich vanzelf heelt zodra het in het gips zit. Blijvende klachten zijn signalen dat er in het lichaam te veel beschadigd is om zichzelf te helen. De toegepaste technieken verbeteren het zelfgenezend vermogen. Door de zachte behandeling zullen in de loop van de tijd geleidelijke en snelle verbeteringen plaatsvinden.
Bij gezonde mensen is de werking versterkend en preventief.
Waar bestaat de behandeling uit?
In het eerste gesprek van anderhalf uur wordt ingegaan op mogelijke oorzaken van uw klachten. Bijvoorbeeld ongelukken, operaties, ziekten, bevallingen of andere ingrijpende gebeurtenissen. Er wordt een lichamelijk onderzoek gedaan. Over het algemeen kunt u uw kleding aanhouden. De vervolgafspraken duren een uur.