Zo moe..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Zo moe..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 19:03

Hoi bokkers!

Sinds mijn stage vorig jaar op de manege ben ik echt ongelooflijk moe..
De tijden waren hier 13:00 tot 20:00, waarvan het altijd later werd, ik geregeld het paard
van m'n vriendin nog reed, wat resulteerde dat ik ongeveer om 23:00 was thuis was.
Daarvoor reed ik mijn eigen verzorgpaard nog.
Maargoed, dat is nu een jaar geleden en nog steeds ben ik moe.
Als ik niks doe, veel doe, maakt niet uit wat ik doe, ik ben gewoon bekaf.
Sinds april zit ik thuis (ivm examenjaar) lig rond 22:30 in bed en wordt rond 12:00 / 12:30 pas weer wakker.
Niet dat ik uitgeslapen ben dan, meer dat ik wakker wordt en het zelf mooi vindt.
Ben ermee langs de huisarts geweest om me te laten testen op pfeiffer (nicht en broer hebben het beide gehad)
vervolgens flauwgevallen (vandaar dat ik me liever niet opnieuw laat testen :D ) en er is niks uit de test gekomen.
heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
En nog beter, hoe ik er af kom?

Groetjes, Lizzy

zonnebloem18

Re: Zo moe..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:07

Ga eens op normale tijden opstaan van langer slapen kan je ook moe worden.
Ik was ook vaak moe ging rond 12 uur naar bed werd om 12 uur weer wakker bleef soms wel tot 2 uur liggen.
Nu ik vrij regelmatig rond 8 uur opsta en rond half 12 naar bed ga ben ik eigenlijk nooit meer moe en energie genoeg om van alles te doen.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:11

Idd weer een echt dag ritme maken, dus desnoods zet je je wekker op half negen en dwing je jezelf om al om half tien in je bed te liggen. Niet teveel van te voren computeren en tv want dat activeert je hersenen. Succes :))

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:12

Net zoals zonnebloem18 al zegt: van te lang slapen kan je ook heel moe worden :P

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 19:16

zonnebloem18 schreef:
Ga eens op normale tijden opstaan van langer slapen kan je ook moe worden.
Ik was ook vaak moe ging rond 12 uur naar bed werd om 12 uur weer wakker bleef soms wel tot 2 uur liggen.
Nu ik vrij regelmatig rond 8 uur opsta en rond half 12 naar bed ga ben ik eigenlijk nooit meer moe en energie genoeg om van alles te doen.

Zelf heb ik ook nog een paar weken intensief gewerkt (min. 5 dagen in de week) en toen had ik er ook nog last van..
Ga je tip wel uitproberen, dankjullie :)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:50

Heb ik ook :) Sinds deze maand aan het werk bij mijn vakantiewerk en ben ook erg moe!
Ik sta om 5u45 op en ga rond 21u à 22u slapen en merk dat ik het nodig heb. Maar anderzijds was ik wel om 9u wakker op mijn vrije dag :)
Dus...probeer het eens uit zou ik zeggen!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:24

Ik ben ook moe.....Ik werk 6 dagen in de week, heb daarnaast een vriend, hond, paard, vrienden en familie die aandacht willen, huishouden....
Maar ik merk wel dat het beter gaat als ik een ritma aanhou, dus om 6.30 uur opstaan en om 23.00 uur naar bed. Als ik probeer uit te slapen of te luieren dan wordt ik alleen nog maar moe-er.
Ben ook getest op Pfeiffer en alle mogelijke oorzaken, maar er is niks te vinden. Nu ga ik aan de slag met het boek 'eet jezelf mooi, slank en gelukkíg' van Amber Albarda. Het schijnt ook heel veel met je eetpatroon te maken te kunnen hebben. Dus wie weet....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:03

Er zijn ook nog andere redenen waarom je heel moe kan zijn, ik had een ander virus dan het pfeiffer virus maar wel vergelijkbare klachten. Ik had alleen wel een normaal slaap/waak ritme. Ik zou dat idd eerst veranderen, blijft je vermoeidheid dan nog, zou ik me als ik jou was toch verder laten onderzoeken.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:09

al eens gekeken naar B12 ?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:12

Kan ook te maken hebben met verminderde weerstand.
Ik heb er ook ernstig last van gehad afgelopen jaar, en ik weet nog niet waar het door komt. Maar ik ben vitaminepillen gaan slikken, en 'savonds om 10 uur naar bed en volgende ochtend om 7 uur gewoon weer opstaan om naar school te gaan.
Blijf daarbij op een vast ritme eten en krijg weer een normaal dagritme.
Ik weet dat het vervelend kan zijn en wens je veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:18

Mischien B12 te kort? Word weinig op getest.
Bij mij zijn ze er eindelijk naar een jaar erachter gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:19

Op een normaal tijdstip je bed uit komen helpt ook wel.
Half 11 erin en ongeveer half 9/9 uur eruit.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:27

Bizzybijtje schreef:
Op een normaal tijdstip je bed uit komen helpt ook wel.
Half 11 erin en ongeveer half 9/9 uur eruit.

Ik vind 10 uur slapen per nacht behoorlijk veel hoor...
Dacht dat ze altijd 8 uur aanhielden als "normaal" maar weet het niet zeker...

TS zorg voor een normaal ritme in je leven, van lang in bed blijven liggen wordt je juist moe (ik zie het wel aan mn zusje die ligt minimaal 12 uur per nacht/dag in bed en klacht alleen maar dat ze moe is, terwijl ze verder niks doet)
Dus ik zou zeggen half elf/elf uur naar bed en er om half 7/7 uur weer uit misschien hooguit rekken tot half 8 ( dan slaap je per nacht 8-8,5 uur) Gezond ontbijten, en genoeg (water) drinken over de hele dag.

Lees anders eens het boek "eet je fit" van Anne Marie Reuzenaar. Die heb ik nu zelf en ik schrik er gewoon van wat voor een klachten (ook heel vaak vermoeidheid) kan hebben van verkeerd eten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:28

Dat is zo... Iig vroeg eruit :+

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:32

Ik ben ook erg moe altijd. Bij mij ligt het *heel simpel* aan mijn HB (ijzer). Ik zie dat niemand het nog geopperd heeft, dus dit kan ook makkelijk door een bloedtest getest worden.
Daarnaast inderdaad, zorg dat je een regelmatig slaapritme heb en eet voldoende fruit, groente en vlees.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:45

Bizzybijtje schreef:
Dat is zo... Iig vroeg eruit :+

Of wat later naar bed ;)