mager maar moet trainen en nu????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveaHaffie

mager maar moet trainen en nu????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 13:30

hallo ik ben een meisje van 12
ik ga meedoen over 4 weken met de hardloopwedstrijd en de opbrengst gaat naar pink ribbon gister waren er vrienden een die vrouw heeft borstkanker en die doet mee ik wou ook mee doen voor het goede doel maar nu de vraag:

ik ben erg mager maar eet best veel ik kom gewoon niet aan en ik ga nu dus oefenen voor de 5 km rennen dus 3 kwartier rennen maar ik moet dus trainen maar straks val ik nog meer af en wordt ik te licht wat moet ik doen dat ik niet te licht wordt iemand tips????

groetjes toikacapries

jasminex

Re: mager maar moet trainen en nu????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:35

Als je genoeg calorien binnen krijgt kun je gewoon gaan rennen hoor, evt. blikje energy ervoor drinken als ik die drink hoef ik een hele dag niet te eten! Zit wel enorm veel suikers in dus pas op voor je gebit! En neem een flesje water mee onderweg. Goed opbouwen, ik doe altijd als ik net weer begin 5 min rennen 2 min lopen etc. dat voor ongeveer 2 uur maar ik weet niet hoe het met jou condidtie zit.

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:36

Gewoon gezond door blijven eten, dan kom je echt niet op ondergewicht uit. En spieren hebben ook gewicht, dus als jij je spieren meer traint, worden die ook zwaarder, en jij dus ook :)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:37

jasminex schreef:
Als je genoeg calorien binnen krijgt kun je gewoon gaan rennen hoor, evt. blikje energy ervoor drinken als ik die drink hoef ik een hele dag niet te eten! Zit wel enorm veel suikers in dus pas op voor je gebit! En neem een flesje water mee onderweg. Goed opbouwen, ik doe altijd als ik net weer begin 5 min rennen 2 min lopen etc. dat voor ongeveer 2 uur maar ik weet niet hoe het met jou condidtie zit.

meisje is 12. Ga nou niet die troep promoten... :)

echt, het is zulk ongezond spul, doe het niet!

LoveaHaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 13:38

goeie conditie zit op tennis en paardrijden dus en met tennis ren je veel en ga vaak met mijn hond naar park rennen is ook wel lang
maar dat energy bedoel je dan gewoon aquarius en dan orange ofzo iets

wel bedankt Fristi_ en jasminex en vanlotje

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:43

Pas je voeding aan op je trainingsschema's, dus eet bijvoorbeeld veel koolhydraten ( pasta's ) en veel eieren bij het ontbijt. Ook kan je bij de apotheek soort shakes halen voor mensen die te weinig wegen, deze zijn wel heel duur, dus overleg dit goed met je ouders.

Misschien een idee om een dietiste, huisarts of apotheek om advies te vragen?

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:43

Energy is idd niet echt gezond voor je is gewoon een bom van suiker en cafeine, maar je zegt al je hebt een best wel goede conditie.
Gewoon goed opbouwen, ik weet niet hoe dat zit met aquarius of dat even ongezond is maar ik bedoelde eigenlijk die blikjes van redbull enzo.

Goed trainings schema, gezond eten en veel water drinken is het belangrijkste.
Succes!

LoveaHaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 13:46

hahha oke maar aquarius is volgens mij wel goed hoor ja dat is niet goed ja redbull

oke dankje ja ik haat water maarja
dankje

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:04

Als je iets wilt wat energy geeft, neem dan geen red bull oid, maar Extran. Red bull is geen sportdrank, Extran wél.

Afbeelding
Die rode en oranje zijn voor energy, en de blauwe en groene zijn ervoor dat je vocht aangevuld word zegmaar. Ook de benodigde mineralen die je nodig hebt om te presteren zitten erin.

http://www.extran.nl/

LoveaHaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 14:09

dankje daphne voor de tip ik zal ernaar kijken bij de supermarkt

xxx

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:38

jasminex schreef:

Precies mijn verwoording! _/-\o_

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:06

maar mag je 3 kwartier over 5 km doen? Dan kun je de helft wandelen... En als je zegt al een goede conditie te hebben zou ik juist niet teveel gaan trainen. Ik doe alleen paardrijden en train nooit, maar 5 km rende ik in 20 minuten.

LoveaHaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 08:00

oke bedankt voor de tip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:39

Daphne__ schreef:
Als je iets wilt wat energy geeft, neem dan geen red bull oid, maar Extran. Red bull is geen sportdrank, Extran wél.

Afbeelding
Die rode en oranje zijn voor energy, en de blauwe en groene zijn ervoor dat je vocht aangevuld word zegmaar. Ook de benodigde mineralen die je nodig hebt om te presteren zitten erin.

http://www.extran.nl/

Of desnoods AA, dat vind ik lekkerder dan Extran :).

Afbeelding
Dit dus :) Je hebt ze ook in halve liter flesjes, die heb ik altijd. Ligt naast de extran in de supermarkt over het algemeen.

Gewoon gezond en goed eten! Je bent nog in de groei en er is niks mis mee dat jij nu ondergewicht hebt (tot bepaalde mate natuurlijk) zo lang jij gewoon goed en gezond eet!

Super trouwens dat je dat gaat doen, succes er mee! :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:44

Ik lees hier echt de meest vreselijke voedingsadviezen.. Energy drank is wel het laatste wat je moet doen als je een goede conditie wilt opbouwen namelijk en met AA drink etc schiet je ook weinig op. Als je gezond eet en drinkt dus oa drie (ook ontbijt!) goede maaltijden per dag (en ja, energy drank is erg ongezond..) kun jij prima looptraining doen. De een is nu eenmaal wat dunner dan de andere. Dikke kans dat als jij wat gespierder wordt je ook wat voller oogt en zwaarder wordt (spieren zijn namelijk zwaarder dan vetjes ook al heb je maar weinig om mee te beginnen). Desnoods houdt je een dagboekje bij van wat je eet en drinkt van een week of iets dergelijks (sowieso een aanrader trouwens, vaak een openbaring voor mensen) en bespreek je dit met je huisarts voor extra tips en trucs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:47

Met AA of Extran of Aquarius is niks mis hoor, als extra met sporten. Red bull is wel heel slecht omdat dat uitdroogt en je juist vocht nodig hebt als je sport. In de sportdranken zit gewoon iets extra's en dat is nooit verkeerd bij lichamelijke inspanning ;). Je kan het ook prima volhouden zonder, maar toch doe ik inspanningen liever met. Voel me dan een stuk beter na afloop.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:59

als je extra gaat trainen naast wat je nu doet (paardrijden en tennis) zou je misschien ietsje meer kunnen gaan eten , je verbrand meer energie, dus heb je ook iets meer nodig
kun je gewoon doen door extra fruit te eten (banaantje eten voor het lopen) en eventueel een extra eetmomentje in te plannen op een dag , dus bijvoorbeeld direct als je thuis komt van school een extra boterham eten met een stukje fruit erbij oid
op die manier pak je extra energie en calorién op zodat je niet terugvalt in gewicht door extra trainen en doe je dat gezond

sportdrankjes etc zijn leuk, maar bij normaal sporten echt verre van noodzakelijk

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:10

Rebeccaa schreef:
Met AA of Extran of Aquarius is niks mis hoor, als extra met sporten. Red bull is wel heel slecht omdat dat uitdroogt en je juist vocht nodig hebt als je sport. In de sportdranken zit gewoon iets extra's en dat is nooit verkeerd bij lichamelijke inspanning ;). Je kan het ook prima volhouden zonder, maar toch doe ik inspanningen liever met. Voel me dan een stuk beter na afloop.

Juist :) . ISOstar is nog het beste qua sportdrank, heb het zelf ook jaren gehad bij atletiek (bij wedstrijden en trainingen). Dit is niet zulke zoete troep als de rest en afgesteld op wat je lichaam nodig heeft na inspanning, dus wordt t sneller opgenomen. En het eerder gegeven advies: Red Bull drinken en verder hoef je dan de hele dag niet te eten.. NIET doen. De uitwerking hiervan heb ik al eens gezien op een sportdag: meisje flauw gevallen en compleet van de wereld, ambulance gebeld en zij hebben dr weer moeten oplappen. Zeer verstandig dus.

LoveaHaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 13:13

bedankt allemaal