Knieblessure, koelen of warmhouden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Knieblessure, koelen of warmhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 20:19

Op het moment kan ik wel door de grond zakken van de pijn omdat ik mijn knie de laatste maanden overbelast heb. Morgen ga ik de dokter bellen, maar voor nu ben ik benieuwd wat ik kan doen om de pijn te laten afnemen. Ik zit al aan de maximum dosis pijnstillers voor vandaag, dus dat word hem niet.

Mijn knieschijf blijft niet op zijn plaats zitten, dit doordat mijn kniebanden uitgerekt zijn en kraakbeen afgesleten, tevens zit er vocht onder mijn knieschijf, misschien belangrijke informatie.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:26

Voor zover ik het weet kan koelen nooit kwaad. Warmhouden soms wel (in geval van infectie oid geloof ik, maar toch).

Ik zou voor het koelen gaan, maar moet je zelf weten natuurlijk :)

vuurneon

Re: Knieblessure, koelen of warmhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:30

Laat iemand er even een goed steunverband omleggen :) Dat voelt volgens mij een stuk prettiger dan koud erop. Want het is al overbelast, dus of het nu nog echt zin heeft?

(voor knieschijven die uit de kom schieten heeft het iig geen zin is mij verteld: arts zei tegen mij, het gaf niet dat je niet hebt gekoeld: dat had niets geholpen tegen zwelling of pijn omdat de banden toch al een optater hebben gehad). Als ik iemand krijg met een knie uit de kom dan zet ik de schijf terug en doe ik er een steunverband om. Denk dus ook dat het voor jouw overbelaste knie prettiger kan zijn :j

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:30

Absoluut koelen.
Misschien zou je daarnaast je knie nog even onbelast kunnen bewegen, door bijvoorbeeld op een tafel te gaan zitten en je knie te laten bungelen. En rusten met een kussen in je knieholte.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 20:32

Ik loop de hele dag met verband om mijn knie, omdat mijn knieschijf anders de hele dag heen en weer zwabbert, dus ben net zo blij dat het verband er even af is. Een kussen eronder ga ik doen, en een ijs-ding erop, kan sowieso geen kwaad hoor ik zo. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:33

Ah oke! Ja dan kan ik mij voorstellen dat je blij bent dat het verband er even af kan :j

Coldpack kan altijd geprobeert worden: wel even een theedoek (of dat bijgeleverde zakje) erom doen, anders bevries je de huid.

Meer kun je eigenlijk niet doen op dit moment vrees ik. Hopelijk kun je morgen gelijk al terecht bij de dokter, sterkte!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-08-11 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 20:34

Jep, even mijn broodjes uit de oven halen, en dan ga ik er helemaal voor zitten, en morgen maar gauw de dokter bellen.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 21:00

Het koelen lijkt verlichting te geven! *\o/* *\o/*

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:04

Koelen heeft ook meerdere functies, waaronder verminderen van pijn.
5x per dag 20 minuten koelen.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:08

Hooghouden en koelen. Ik heb zelf ook losse banden en als het me toch overkomt dat het me pijn doet helpt dit heel erg. Normaal duw ik de knieschijf altijd zo weer op zijn plaats en kan ik dan weer na 3 minuten normaal lopen.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:12

Ik zou 10 minuten koelen per keer daarna zorgt je lichaam ervoor dat het snel weer 37 graden wordt waardoor de doorbloeding even sneller op gang is en je dus toch herstel bevorderd. ( alleen is je knie niet heel goed doorbloed als ik het goed onthouden heb)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 08:32

KLfan, mijn knie zwabbert zelf ook weer terug naar zijn plaats, maar blijft heen en weer zwabberen. Ik mag woensdag naar de huisarts, waar ik erg blij mee ben, daar ik wordt geacht a.s. donderdag van zeewolde naar harderwijk te wandelen via ermelo (voor de kenners). _O-