Help! Verschrikkelijke bultjes! (met foto)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daffene

Help! Verschrikkelijke bultjes! (met foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 17:25

Hallo allemaal,

Sinds ongeveer 2 weken krijg ik plotseling overal bultjes. Ik dacht in eerste instantie dat het vlooienbeten van de kat waren, maar allebei de katten hadden geen vlooien. Ik heb ze uiteraard meteen ontvlooid. Ik heb alles in huis gewassen, gestofzuigd en speciale spray gespoten om het onder controle te krijgen. Had het idee dat het voornamelijk 's nachts kwam in bed en dat er overal een soort zwarte puntjes lagen, dus dat zouden de eitjes kunnen zijn van de vlooien.
Maar nog steeds krijg ik er dagelijks bultjes bij. Ik heb het gevoel dat ik de hele dag door gestoken word door iets onzichtbaars. Ze jeuken echt ONTZETTEND en ik probeer er niet aan te krabben, maar soms kan ik er echt niet meer tegen.
Van de huisarts heb ik een zalf tegen de jeuk gekregen, maar hij heeft de bultjes nog niet gezien. Eerste wat ik doe morgen is maar eens langsgaan, maar ik dacht misschien dat iemand hier iets weet over deze bultjes. Overigens jeukt mijn hele lijf, ook op mijn hoofd tussen mijn haren.
De bultjes zitten over mijn hele lichaam, voornamelijk bij mijn nek, knieholtes, buik en rug. Het zijn rode bultjes en ze ontstaan heel snel. Als je er dan aan krabt komt er een beetje vocht uit. Heb voor de duidelijk ook even een foto gemaakt.

Foto:
Afbeelding

Nu las ik zelf iets op internet over zogenaamde hooimijt, maar kan er verder niet veel over vinden. Zou dat het kunnen zijn? Heb ook gedacht aan bedwantsen, maar in bed zit echt niets.

Wie kan mij helpen, ik word gek!!! |(

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:41

Bedwantsen kunnen ook in je kleren zitten...uhhh als je die dingen eenmaal hebt zitten ze overal.

Alles wassen!

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 17:45

Ik heb alles gewassen, ook met helemaal schone kleren lijk ik gestoken te worden ofzo. Zou het iets te maken kunnen hebben met de zwarte puntjes die ik overal zie?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:46

amber28

Re: Help! Verschrikkelijke bultjes! (met foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:55

ik weet niet of het heel warm is geweest of dat je te warm hebt gekleed
ik heb het ook als het heel warm is geweest of te warm aan gekleed had (het jeukt verschrikkelijk)

bij mij ziet het er hetzelfde uit

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 18:55

Alwiene schreef:
Het doet mij met jouw beschrijving ook wel wat denken aan de oogstmijtlarve :j http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... tmijt.html

Het heeft inderdaad wat weg van Triombidiosis, maar daar staat bij dat het na enkele dagen weg moet trekken, en ik heb het nu al bijna 2 weken.

@Amber28, ik denk niet dat het van warmte komt, het lijken echt net beetjes. Het wordt ook dik eromheen/beetje opgezwollen. Nu zit er bij de meeste bultjes een korstje op, omdat ik eraan heb gekrabt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:58

dit heb ik ook gehad en de dame die bij mij op stal helpt ook, mijn pensionklant had het niet en het enige wat wij wel doen en zij niet is... hooi! Wij houden dus op hooi/oogstmijt.

Bij mij is het nog steeds niet over, bij de dame die me helpt wel (zij is gezonder dan ik).

Ik heb bij de boer waar mijn hooi vandaan komt wel aangegeven dat ik niet meer de pakken wil die ik die week had dat we dit opliepen.

Ik smeer er sudocreme op, na van alles geprobeerd te hebben, werkt dat het beste

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 19:03

Ik kom alleen niet in aanraking met hooi, of hoeft dat niet :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:03

Klinkt bijna als zandvlooien, maar waar zou je die dan opgepikt moeten hebben, zou het anders niet weten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:07

daffene schreef:
Ik kom alleen niet in aanraking met hooi, of hoeft dat niet :D

nee dat hoeft niet, google eer maar eens op, dan vind je ook wat je eraan kunt doen om het te voorkomen

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 19:10

Mijn vriend had sinds vandaag ook last van jeuk en hij heeft nu op zijn hele lichaam hele fel rode puntjes zitten. Het zijn geen bewegende beestjes, het lijken bloeduitstortinkjes/bloedpuntjes ofzoiets ;(

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:19

die beestjes zijn zo klein dat je ze niet ziet, ik heb de volwassen exemplaren zien lopen op iemands broek op stal, vandaar dat ik het 99% zeker weet dat dit het was, maar ik heb geen bewegende beestjes op mijn lijf gezien

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 22:04

Bloedpuntjes bij mijn vriend blijken toch iets anders te zijn. Morgenochtend meteen even bellen met de huisarts, hopelijk kan hij uitsluitsel geven over wat het is... Hoop alleen dat de jeuk snel weggaat :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:25

Ik heb/had ook zulke bultjes. En bij was het stafilokok bacterie

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:39

Ik had dit ook jaaaaaaaren terug (tenminste, het leek er heeel erg op), waren waterwratjes.Jeukte ontzettend en als ik bleef krabben werden het wondjes die steeds groter werden.Ik had het toen ook ineens op veel plekken op mijn lijf.. ook jaren lang last van gehad trouwens.
Weet niet of dit hetzelfde is, maar het klinkt wel zo..vooral het vocht dat er uit komt en de jeuk.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 16:45

Dokter wist ook niet wat het was. Kan allergie zijn, kan ontvlammend eczeem zijn of toch een beestje... Heb anti jeuk pillen en een zalfje. Goed in huis in de gaten houden of ik iets zie en zo ja, wil de dokter dat wel onder de microscoop leggen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:50

daffene schreef:
Dokter wist ook niet wat het was. Kan allergie zijn, kan ontvlammend eczeem zijn of toch een beestje... Heb anti jeuk pillen en een zalfje. Goed in huis in de gaten houden of ik iets zie en zo ja, wil de dokter dat wel onder de microscoop leggen :D

Zou het toch goed laten onderzoeken. Het kan zeer besmettelijk zijn en gevaarlijk

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 15:25

ik heb het ook sinds een jaar of 3 alleen in de zomer huisarts wist het ook niet op een gegeven moment naar een andere dokter enzo geweest het schijnt een zonnenallergie te zijn. En die jeuk ik ga er ook kapot van, gewoon niet leuk meer.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:45

laat je door sturen naar een dermatoloog, die heeft hier wel verstand van.

je word toch gek van de jeuk zo en ook als je vriend het nu ook krijgt,niet te lang wachten laat je doorsturen!

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 10:28

Kan pas 12 september terecht bij de dermatoloog. Eigenlijk toch te gek he!
Ik ga kapot, het zit inmiddels over mijn hele lichaam en het jeukt zo erg |( Ik denk na iets gezien te hebben onder de microscoop dat het iets van bloedmijt geweest is. Raar dat mijn vriendje er nog steeds geen last van heeft, maar we hebben nu alles platgespoten, dus hopelijk wordt het nu snel minder. Ze zaten overigens bij het zaagsel/hooi in de schuur.

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:14

Kan het niet gewoon een bacterie zijn? Het lijkt heel erg op wat ik heb gehad, jeukte ook verschrikkelijk, bleek ook een bacterie te zijn. Was ook zo weer over na wat antibiotica.

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:20

ik heb de laatste tijd ook enorme last van jeuk en heb ook zulke bultjes. Alleen had ik wel echt vlooien in huis. Ik zag ze niet maar bij mn kat zaten ze er wel.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:59

Tineke90 schreef:
ik heb het ook sinds een jaar of 3 alleen in de zomer huisarts wist het ook niet op een gegeven moment naar een andere dokter enzo geweest het schijnt een zonnenallergie te zijn. En die jeuk ik ga er ook kapot van, gewoon niet leuk meer.

Hier heb je homeaopatische pillen voor bij de drogist.
Wonderpillen. Sinds ik ze in de zomer slik geen last meer van zonneallergie

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 10:14

Hang zoveel mogelijk je dekbed buiten, des te meer deze lucht en koud is des te minder bacterien en beestjes kunnen erin overleven