Wond geplakt in gezicht: wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wond geplakt in gezicht: wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 16:00

Hoihoi,

Eigenlijk een heel kort vraagje. Vandaag op stal heb ik mijn hoofd nogal gestoten en daarbij mijn wenkbrauw opengehaald. Ik ben hiermee langs de huisartsenpost geweest en hier heeft een arts de wond geplakt.

Ik ben echter vergeten te informeren hoe het precies zit met de nazorg. Kan ik hier gewoon mee douchen, gezicht wassen, etc etc? Of moet ik daar nog even mee wachten? Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Alvast bedankt :)

Froexiie

Re: Wond geplakt in gezicht: wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 16:02

Ik had een wondje op mijn kin die ook geplakt is.. Maar weet niet precies meer hoe dat zat bij mij is de wond redelijk snel genezen dus zou gewoon een dagje wachten :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 16:03

Het beste is de komende dagen niet douchen/nat maken. Je kunt je wel gewoon eromheen wassen. Dat is tenminste wat ze altijd zeggen op tv.

Je zou ook even de huisartsenpost kunnen bellen voor advies ;)

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 16:05

Ik heb ook een wond geplakt op mn hoofd.
Met indermil wondlijm.

Mag ook een aantal dagen niet natmaken en 10 dagen mn haar niet wassen.
(Vind ik niet zo fijn aangezien ik een gat in mn hoofd heb en er bloed op mn haar zit..)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 16:12

Fristi: mag je dan je haar niet wassen met droogshampoo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 16:12

Jeetje... Dank jullie wel allemaal voor de reacties tot nu toe. Toch goed dat ik 't even navraag dus. Als het aan mij lag was ik straks nog even gaan douchen, maar ik denk dat ik nu in ieder geval even tot morgen wacht... Toch blij dat ik niet heb paardgereden vandaag (hierdoor dus) en vanochtend nog gedouched heb :+

Gelukkig zit de wond niet in mijn haar, maar op mijn wenkbrauw, dus ik verwacht dat haar wassen geen probleem is maar dat ik vooral met wenkbrauw wel nog even voorzichtig moet doen.

Thats_Me schreef:
Je zou ook even de huisartsenpost kunnen bellen voor advies ;)

Die waren al niet erg behulpzaam omdat ik zonder afspraak rechtstreeks vanaf stal ben komen aanzetten, dus als mensen op Bokt me kunnen helpen heeft dat de voorkeur boven ze nogmaals lastig vallen daarzo :+

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 16:50

Armaris schreef:
Fristi: mag je dan je haar niet wassen met droogshampoo?

Droogshampoo? Wat is dat? :o?
Ik mocht mn haar niet nat maken met water.. en ook mn haar niet wassen.. helaas

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:04

Droogshampoo is een spray die je haar een beetje opfrist....

Ik heb ook een wond gehad op mijn gezicht precies aan de binnenkant van mijn wenkbrouw, rechte streep naar beneden en deze is ook geplakt. ik mocht het 2 dagen niet nat laten worden omdat het een korstje wordt en als die los spoelt kan het sneller gaan bloeden, ook niet bukken ed. Schoen veters dichtdoen bv mag ook niet zeiden ze. Als de druk op je hoofd hoger wordt kan het ook weer gaan bloeden.

Haar wassen lijkt me wel kunnen vooral als iemand je even helpt zodat je je hoofd naar achter kan houden.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:07

Ik had een keer een wond onder mijn oog en die was ook geplakt. Het mocht niet nat worden, maar het is al heel lang geleden dus veel weet ik niet meer. Ik zou in ieder geval wel even wachten met nat maken tot de wond voor een groot deel goed dicht is ivm ontstekingen.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:08

je kan even kijken of ze een grote eilandpleister bij de apo hebben voor je .... kun te toch nog spatwaternat worden. :-)

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:41

Oh zoiets noem ik mn haar niet echt wassen, daarom snapte ik het al niet :+
Nee ik weet niet.. dit was de info die ik heb meegekregen. Het word idd een korst dus als je die vochtig gaat maken, dan word die idd slap en kan die makkelijk kapot gaan.

Daarom word dus afgeraden om met water in de weer te gaan.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:43

Niet natmaken want dan lost de lijm op, dat duurt ongeveer 2 dagen. :)
Verder niet aan peuteren, en als je misselijk bent, hersenschudding denkt te hebben een paar keer je wekker zetten of vragen of iemand je wakker kan maken vannacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 10:28

Heb inmiddels op Twitter ook contact gehad met een huisarts, die raadde me ook aan het drie dagen niet nat te laten worden... Vanavond m'n haar maar even wassen met hulp :+

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 12:26

In principe kun je wel gewoon douchen, maar de douchekop dan zo laag zetten dan je gezicht niet nat wordt. Je gezicht met een vochtig, zo veel mogelijk uitgewrongen, washandje wassen. En je haren lekker laten wassen op zo'n manier als ze bij de kapper ook doen. Krukje pakken, bij de wasbak gaan zitten (handdoek in je nek) en lekker iemand anders jouw haar laten wassen (als je de mogelijkheid hebt!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:45

Ik ga lekker douchen :D
Voorval is inmiddels 3 dagen geleden, dus het mag weer!

Meer info over wondlijm, hechtingen etc etc (voor de geïnteresseerden) http://t.co/j7v7bBc
(Document heb ik ontvangen van @tweetspreekuur op Twitter)