Wondermiddel Koortslip?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BabiiVeeraa

Wondermiddel Koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 19:25

Haaii :+

Ik heb nu zo'n 5 jaar het koortslip-virus in mijn bloed (opgelopen op vakantie, waarschijnlijk uit een besmet glas gedronken daar met uitgaan) en heb nu dus zo'n vervelende zwelling op mijn lip. Gelukkig is dit pas de 3e x dat ik het heb, je hoort soms verhalen van mensen die dit maandelijks hebben!

Juist doordat ik het nooit heb, heb ik geen idee wat nu echt de wondermiddeltjes zijn die werken. Bij mij gaat het gelukkig wel snel, hij kwam gisterochtend opzetten en 's avonds waren het als blaasjes. Inmiddels is het nog 1 blaasje en de rest kleine korstjes.
Maar, ik wil dus vanavond uit, en het liefst zonder die akelige zwelling. Ik heb nu de Compeed Patches erop, en ik heb vanmiddag een pil van biomal met L-lysine op. Wie heeft er nog een super tip?

jana79

Re: Wondermiddel Koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:07

Ik smeer er altijd ouderwetse Purol op die is lekker vet.
Meestal al als ik voel dat mijn lippen droog beginnen te worden.
Eerst gebruikte ik altijd die echte koortslip creme maar dat help ook niet echt.
Nu heb ik er al heel lang geen meer gehad en ik had het echt iedere maand wel een keer.

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:46

Ik heb zo'n 5 keer per maand koortslip ;(
Ik smeer er altijd vaseline op, maar dan duurt t vaak nog zo'n 2 à3 dagen voordat het over is :( .
Ik lees dus even mee...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:49

Gewoon een standaard koortslipcreme, en goed onthouden dat het zeer besmettelijk is, dus zodra je er aan hebt gezeten goed je handen wassen. Ook eventuele labellosticks oid die je gebruikt hebt met koortslip weggooien. Zekf smeer ik altijd mijn hele lippen in met zalf om verdere blaasjes tegen te gaan.
Bij ernsitge koortslip zijn er tabletjes bij ha beschikbaar..

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:50

meestal gebruiken ik en mijn zus koortslipcreme, maar nu heb ik gehoord van mijn buurvrouw dat je het aan moet stippen met een verse rode peper, kan je een tijdje in de koelkast bewaren en elke keer het uitgedroogde puntje er af snijden.

ook kan je dagelijks Cat's Claws gaan slikken, dat is ter voorkoming van

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:53

ik heb het idee dat je er ook vatbaar voor moet zijn om het te krijgen. Mijn moeder heeft het, mijn vader niet.Ik heb er wel last van,mijn vriend niet ( en drinken gerust uit hetzelfde glas en geven elkaar vaak genoeg een kus). Maar goed, het wondermiddel heb ik nog niet uitgevonden. Alleen als ik elke keer (vies praatje) mijn lippen nathoud met mijn tong gaat het het snelst over...

Nerol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:00

Zodra je een koortslip voelt aankomen, moet je gaan smeren met zovirax o.i.d. zodat je de koortslip kunt tegen gaan! Zodra je koortslip erdoor is, niet meer smeren met zovirax, maar met een uitdrogende creme zoals zinksulfaat of zinkoxide. Dit werkt het best en het snelst. EN vooral NIET smeren met vette cremes zoals purol, labello, vaseline.. Dit voed de koortsblaar alleen maar, terwijl die juist moet uitdrogen.

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:06

charissiej schreef:
ik heb het idee dat je er ook vatbaar voor moet zijn om het te krijgen. Mijn moeder heeft het, mijn vader niet.Ik heb er wel last van,mijn vriend niet ( en drinken gerust uit hetzelfde glas en geven elkaar vaak genoeg een kus). Maar goed, het wondermiddel heb ik nog niet uitgevonden. Alleen als ik elke keer (vies praatje) mijn lippen nathoud met mijn tong gaat het het snelst over...

Klopt, meestal als je weerstand wat lager is.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:31

Ik heb ook al zo ontzettend lang die vervelende koortslip. Afgelopen tijd even geen last meer van gehad, Ga ook eens wat dingen uitproberen want soms heb ik het zo erg dan zit ik helemaal onder.. Is op school ook zo leuk..

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:33

akolip :j , kan je bij de apotheek halen een rood met wit doosje .

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 01:15

Misschien een hele slechte tip maar k t ook gehad. Je kan het beste naar de huisarts gaan en zeggen dat je er heel veel last van hebt en vooral vaak hebt, dan krijg je antibiotica ervoor en sinds bijna 3 jaar geleden heb ik er nooit meer last van gehad.

Daarnaast houd k me lippen wel altijd vet met burts bees, wonderspul! (www.kisskissbangbang.nl)

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 09:44

Zovirax :j Ik zelf heb er geen last van maar ken wel mensen bij wie het heel goed helpt!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:45