Een rust gevend pilletje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Een rust gevend pilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 15:42

Ik bel volgende week de H.A om een rust gever te vragen,het gaat om een tandarts behandeling.Ik wil weten wat nou echt goed werkt, en dan bedoel ik een pil.Zelf ben ik al zweverig genoeg dus daar hoef ik geen tips over te krijgen.

Balou_k

Re: Een rust gevend pilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:43

Toevallig !! Ik moet maandag naar de tandarts en ben dood bang..
Ik lees mee !

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:44

Als ik het goed schrijf ... :o Oxzapam heeft voor mij goed geholpen!! (via huisarts)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 15:45

Ik heb niet zo zeer een angst maar een ander heel raar iets.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:45

Ik heb er totaal geen verstand van maar volgens mij moet je wel opletten of het niet bloedverdunnend ofzo is.. Als de tandarts gaat snijden ofzo en je verliest bloed, dan helpen de bloedverdunnende middelen daar niet echt aan mij.
De huisarts zal je goed kunnen adviseren wat dat betreft.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:46

Oxazepam is een goeie ja, die geeft wel rust en vlakt de angst en de zenuwen wat af maar maakt je niet suf. Of Valdispert, kun je bij de drogist gewoon kopen, of Bach Rescue Spray, werkt ook goed

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:46

Ik neem altijd de Gorse van Healing Herbs als ik zo'n dingen moet doen. Laatste keer bij de kaakchirurg lag ik haast te slapen terwijl ik normaal best wel een nerveus type kan zijn.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:47

Heb het zelf gebruikt voor kaakchirurg, dus je hoeft niet bang te zijn dat het kwaad kan bij de tandarts! :D (je gaat er trouwdens ook super goed van slapen :P )

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:52

Ik zou helaas niet weten hoe het heet, maar het zijn kleine blauwe pilletjes in een doorzichtig potje. Heb ik van de huisarts gekregen voor wagenziek. Ik zelf vond de pilletjes heerlijk, je word er ''stoned'' van en ik ben nog nooit zo chill geweest. Het is dat ik de naam niet weet ( hebben ze helaas thuis niet meer ) anders was dat zeker een aanrader, misschien aan je huisarts vragen of hij weet wat ik bedoel?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:53

Ik heb rustgevend van A.Vogel Extra sterk, vind het beter werken als Oxazepam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:55

Je huisarts zal je waarschijnlijk sowieso voorschrijven wat hij/zij goed voor je acht, en niet waar je om vraagt :) Denk dus niet dat het heel veel zin heeft om hier te informeren welk pilletje je zou moeten krijgen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:08

Kun je niet beter kijken naar homeopathische middeltjes voordat je naar allemaal chemische troep reikt voor een tandartsbezoekje?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 17:14

Ik zit zelf in de kruiden, dus weet er alles van.Maar ik moet echt iets sterks hebben.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:17

LizzyLover schreef:
Ik zou helaas niet weten hoe het heet, maar het zijn kleine blauwe pilletjes in een doorzichtig potje. Heb ik van de huisarts gekregen voor wagenziek. Ik zelf vond de pilletjes heerlijk, je word er ''stoned'' van en ik ben nog nooit zo chill geweest. Het is dat ik de naam niet weet ( hebben ze helaas thuis niet meer ) anders was dat zeker een aanrader, misschien aan je huisarts vragen of hij weet wat ik bedoel?

dat is promethazine volgens mij

Oxazepam helpt inderdaad maar vraag me af of je dat voorgeschreven krijgt, de meeste artsen zijn erg terughoudend in voorschrijven van sedatie/slaap-, of kalmeringsmiddelen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 17:19

Het is maar voor 1 dag, dus daar zal hij toch niet moeilijk over doen?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:21

Oxazepam werkt goed, maar voor mij werkt promethazine, ook bekend als phenergan, nog beter. Oxazepam word je suf van, van promethazine niet. Je wordt echt alleen rustiger. :)

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:25

Ik word altijd flink stoned van Oxazepam. En je mag na inname de eerste 16 uur eigenlijk geen auto rijden staat in de bijsluiter dus denk niet dat die voor jou probleem geschikt is...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:27

Geen idee of je het meekrijgt, 2 is natuurlijk wel anders dan een hele strip...Maar goed, je wordt er wel iets relaxter/suf van, maar het neemt je angst helaas niet weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:10

Gewoon even om een oxazepammetje vragen :j
In tegenstelling tot Colway, merk ik helaas in de praktijk alleen maar dat ze de benzo's voorschrijven als smarties, ik gok dat je ze zo meekrijgt.

Promethazine kan ook werken, maar in mijn ervaring is een pammetje ff wat sneller.
(promethazine is een antihistaminicum met als bijverschijnsel versuffing)

n.b. vraag er anders 2, sommigen mensen knallen dwars door oxazepam heen, of het geeft juist een averechts effect. Kan je bijv. eerst even op een avond testen met een halve.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:24

marleen_usar schreef:
Ik bel volgende week de H.A om een rust gever te vragen,het gaat om een tandarts behandeling.Ik wil weten wat nou echt goed werkt, en dan bedoel ik een pil.Zelf ben ik al zweverig genoeg dus daar hoef ik geen tips over te krijgen.

dormicum moet je dan vragen

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:26

gewoon bach bloesem rescue? of Valdispert pilletjes word je ook rustig van!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:39

sefanja schreef:
marleen_usar schreef:

Tjee Dormicum voor de tandarts lijkt me echt niet geschikt ( zal je ook zeker niet krijgen)
Ik heb die eens gehad voor mijn slaap probleem ( 15 mg) en was 12 uur van de wereld.
Blijkt dat ik na inname nog gepoetst heb, de was, mail enz en ik kon me niks meer ervan herinneren.
Dormicum 15 mg word hier bij de angst tandarts voor geschreven bij narcose behandeling, je bent dan wel bij maar weet achteraf helemaal niks meer.

Gewoon aan je arts vragen iets wat kalmerend is.

( Een oxazepam heb ik helaas vorige maand moeten vragen ivm crematie, maar ik kreeg er dus maar 1 en moest betalen bijna 16 euro!! En dat voor 1 pil, word namelijk niet vergoed.
( Reactie van de apotheker omdat ik zoveel moest betalen terwijl voor hetzelfde recept maar dan 20 stuks iets van 13 euro was) volgens de apotheker was het omdat het de 1e x was dat ik deze pil kreeg, en omdat het dus niet vergoed word.
Mijn advies, vraag eerst na bij de apotheek wat het kost!
Trouwens ik had bijna geen effect op een pammetje, met 2 glazen wijn had ik hetzelfde effect gehad, zonde voor het geld dus achteraf.............
( auto rijden mag je sowieso niet met een pil achter je kiezen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:37

sefanja schreef:
marleen_usar schreef:

Dormicum mag al een paar jaar niet meer gegeven/ingenomen/gebruikt worden zonder arts in de nabijheid ;) Dus dat zal ze nooit krijgen, gezien ze bij de tandarts niet onder permanent toezicht van een arts staat en thuis ook niet.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:40

Dormicum is toch een roesje? :=

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 08:35

Is Sedinal wat? Geen idee of daar 'sterke' kruiden inzitten. Het bevat passiebloem, valeriaan, hop en andoorn :)