Rugpijn: rects onderug, pijn bij hoesten, uitstraling minima

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Rugpijn: rects onderug, pijn bij hoesten, uitstraling minima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 07:14

Voor degene die denken be de dokte dat ga ik straks ook direct doen ;)

HEt verhaal:

Ik heb al jarenlang last van rugpijn, eigenlijk al vanaf mijn tienerjaren.
Ik heb daar fysio voor gehad, osteopathie en noem maar op.
Voor 2 jaar terug was het weer zo erg dat ik ben terug gegaan naar de huisarts en zij raadde me toen houdingstherapie aan omdat ik een holle rug heb.
Toen ben naar een osteoppaat gegaan en dat heeft uiteindelijk geholpen.
Nu een jaar na dato van de behandelingen is de pijn weer terug, eigenlijk sinds weken al, dan weer meer en dan weer minder.....

Sinds 3 dagen is het erger, en nu vanochtend veel erger.
Omdraaien in bed heeft me heel de nacht veel pijn gekost, opstan doet erg veel pijn, met gewicht van mijn zoontje op dat rechterbeen leuenn doet pijn, hoesten doe pijn en ik voel afentoe ook pijnscheuten in mijn rechterbil en bovenbeen, zelfs zitten doet pijn, het doet nu constant pijn eigenlijk.

Naar mijn idee is het een andere pijn als de pijn die ik voorheen had, hij is wel iets overeenkomend maar nu beperkt het zich echt tot die ene plek in mijn rechteronderrug en iets naar de bil en bovenbeenuistralend.

Wie herkent dit, kan me iets meer vertellen?
Ik wil em straks niet weer laten afschepen met een slechte houding want dit is echt erg pijnlijk.
Het eerste wat ik nu s'morgens doe is naar de kast lopen, 2x ibubrufen a 400 mg slikken en wachten tot ht ietsje beter gaat :o

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 07:52

Wat jij hebt heb ik ook een paar keer gehad (ook werd mijn hele been dan "slap")
Ben er laatst voor naar het ziekenhuis geweest maar helaas konden ze daar niks vinden, maar de klachten leken op die van ischias (is een zenuwpijn die begint in de rug en via de bil doorloopt naar het been).
Wellicht kan je je hier op laten onderzoeken als je dit vaker hebt.

Succes!!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 08:01

Bedankrt LittleRose, ik heb zo een afspraak bij de huisarts, een andere als mijn eigen omdat die op vakantie is.
Daar ben ik wel blij mee, ik ben benieuwd wat hij van de situatie denkt/vind.
De ibu werkt nu enigzins dus dan gaat het ietsje beter.

Issias, dat is toch vaker een aandoening die bij zangere vrouwen voorkomt?
Gaat eens even googlen ;)

EDIT, ik lees wel dat Ischias veroozaakt word door een hernia?
Zoiets is toch wel te zien op een MRI?
Maar ook overbelasting endegelijke.......hmmm bij mij is het meer iets wat er altijd al is geweest en nu gewoon erger is geworden en zich meer is gaan beperken tot een plek.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:15

Is misschien wel beter ja dat je een andere huisarts hebt, wordt er keer met andere ogen naar gekeken.

Ja ik weet ook niet helemaal precies wat het is, ze dachten in eerste instantie dat ik ook een soort van hernia had. Maargoed ondanks vele keren naar het ziekenhuis te zijn gegaan heb ik nog nooit een MRI gekregen :?.

Nou ik hoop voor je dat er iets uitkomt waar je wat aan hebt!

Laat je nog een berichtje achter zodra je geweest bent? Ben wel benieuwd.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 08:19

Ja zal zeker een bericht posten straks.
Ik ben ook erg beneiuwd, ik loop echt al bijna zolang ik me kan herrineren met rugpijn, er is ooit een korter been geconstateerd, maar ook dat is al 10 jaar geleden en mijn osteo gaf vorig jaar aan dat dat niet de oorzaak was, wat het dan wel was kreeg ik ook niet te horen.
Mijn eigen huisarts riep eigenlijk meteen dat ik een slechte houding heb/had maar dat vond ik altijd al een vreemde diagnose.
Ja dat veel pijn in de rug erdoor vroorzaakt word weet ik, maar ik geloof zelf dat er bij mij meer aan de hand is/..............

Ik ben dus ook even blij dat het vandaag een ander is.
Vorig jaar wilde ze dat ik cesar therapie ging volgen :7 nou dat zie ik dus niet zitten.
Ik durfde eigenlijk al niet meer te bellen om weer terug te gaan maar vanacht is het zo erg geworden dat ik dacht dus wel bellen ;)

Woody2015

Re: Rugpijn: rects onderug, pijn bij hoesten, uitstraling minima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 11:02

Nou dus net terug.
Hij sprak van een ernstig wss overbelaste rug waarvan de oorzaak op dit moment niet gevonden kan worden doordat mijn spieren door de pijn dus giga vast zitten.
Ik heb als pijnstiller Zaldiar voorgeschreven gekregen, het was belangerijk dat ik bleef bewegen, en als het stras beter is gaan we kijken naar een eventuele oorzaak.
Wel zei hij dat ik paardrijden voorlopig even moest laten, maar of ik dat ook doe......
De belastende dingen eromheen zijn funest, mesten, wei schoon maken enz.....of het nu ies al ischias is.......er was geen aanwijzing voor een acute hernia dus dat is wel positief.

Wel gaf hij ook aan dat ik niet goed sta, mijn schouders zakken wat in en ik heb een ietswat holle rug.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:05

ik heb al jaren rugklachten en heb ook lichte mate Scheuerman
ik heb heel veel baat bij de chiropractor
vroeger via huisarts altijd fysio gehad dat hielp wel maar te weinig
nu met nieuwe huisarts gelijk verwijzing gehad voor chiro en er ging een wereld voor me open
ik heb eerst 3x p/w daar gelegen en nu ga ik alleen als ik weer pijn heb in bil/rug
ik heb het meestal in rechter onderrug en bil en straalt uit naar bovenbeen,met bewegen gaat het beter maar even zitten en je kan niks meer
ik loop nu zo`n 4 jr bij deze man en ik zie hem steeds minder :+
het eerste jaar was het elke 2a3 mnd raak en er kwam steeds een langere periode tussen,nu ben ik al zo`n 9 mnd niet geweest[ := gauw afkloppen ]

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 11:11

@mirgine, dankej, ja hij sprak nu weer over mesendieck of cesar therapie omdat ik dus slecht sta, zelf zie ik dat niet zo zitten maar ik moet wat.....osteopaat hielp me toen wel volgens mij maar zal eens kijken naar een chiro.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:19

Loes'sCorner schreef:
@mirgine, dankej, ja hij sprak nu weer over mesendieck of cesar therapie omdat ik dus slecht sta, zelf zie ik dat niet zo zitten maar ik moet wat.....osteopaat hielp me toen wel volgens mij maar zal eens kijken naar een chiro.

mensedieck heb ik ook gehad[ heel lang geleden ] daar ben ik mee begonnen ook vanwege mijn houding
die bewegingen die ik daar moest maken kan ik thuis ook,die zijn heel simpel :j

succes!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:26

Body stress release ( www.bodystressrelease.nl) werkt bij dergelijke klachten heel erg goed. Na jaren rugklachten ben ik via deze therapie vrijwel overal vanaf!

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:53

Balen dat je nog niet precies weet wat het nu is!
Dat het geen acute hernia is is dan wel weer fijn om te horen!

Mensendieck therapie heb ik ook gedaan, maar je kunt die oefeningen inderdaad ook zelf thuis gewoon doen. Vond het ook zo stom om heel de tijd voor een grote spiegel te staan :+.

Nou iig sterkte ermee!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:11

LittleRose schreef:
Balen dat je nog niet precies weet wat het nu is!
Dat het geen acute hernia is is dan wel weer fijn om te horen!

Mensendieck therapie heb ik ook gedaan, maar je kunt die oefeningen inderdaad ook zelf thuis gewoon doen. Vond het ook zo stom om heel de tijd voor een grote spiegel te staan :+.

Nou iig sterkte ermee!!

-O- jij mocht nog staan?

ik zat op handen en knieen voor de spiegel :j holle rug....bolle rug.....holle rug......bolle rug
en dan been naar voor en been naar achter en zo nog wat oefeningen :+

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 07:50

Nou nachte overeefd, gisteren toch eigenwijs poowny gereden en dat viel niet tegen, aan het einde voelde ik me zelfs beter!

Vanochtend leek het mee te valllen, of iig niet erger tot ik moest niesen........jesus wat een pijn, kon amper nog op mijn rechter been staan.....gelukkig trok dat wel weg nu met een zware pijnstiller op de bank wachten tot het beter word ;)

Heeft de mensendieck therapie jullie ook echt geholpen?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 08:03

Wat jij hebt heb ik al jaren...helaas....Er is weinig aan te doen. Fysio hielp niet, op MRI is niets te zien en mensendieck helpt bij mij helaas ook niet. Het is echt een crime. Soms heb ik er tijden geen last van en dan weer weken achter elkaar met ups en downs. Maar inderdaad het doet echt zeer. Het gekke is dus dat ik met paardrijden er totaal geen last van heb, totdat ik afstap, dan zit het er weer.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:04

Loes'sCorner schreef:
Nou nachte overeefd, gisteren toch eigenwijs poowny gereden en dat viel niet tegen, aan het einde voelde ik me zelfs beter!

Vanochtend leek het mee te valllen, of iig niet erger tot ik moest niesen........jesus wat een pijn, kon amper nog op mijn rechter been staan.....gelukkig trok dat wel weg nu met een zware pijnstiller op de bank wachten tot het beter word ;)

Heeft de mensendieck therapie jullie ook echt geholpen?

Paardrijden kan idd wat verlichting geven met name in de spieren.
Ik herken de klachten en bij mij was het een hernia (kleine). Na de eerste heb ik er in korte tijd nog 2 gekregen.
Bij de eerste gaf alleen stappen op het paard ook verlichting omdat ik zelf niet hoefde te bewegen. Ik zat net zo vast als jij beschrijft, bij de fysio vloog ik zowat tegen het plafond toen hij mag rug probeerde los te maken...zo strak stond alles.

Misschien zit er bij jou ook een kleine hernia die alleen tegen je zenuwdrukt als je veel kracht zet ( hoesten, niezen, grote boodschap op de plee). Mocht het met rust niet beter worden zou ik toch eens vragen om een mri.
Mijd verder echt de zware klussen! Luister naar jezelf.

Iemand vroeg wat ischias was.
Dat dachten ze bij mij eerst ook. Het is een ontsteking van de grote been zenuw en word nog wel eens verward met een hernia.