40.2 graden koorts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siegje

40.2 graden koorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 21:59

Ik ben alleen thuis, met een flinke keelonsteking (bacterieel, vermoedt de huisarts). Voel me echt heel erg slecht en ik heb 40.2 graden koorts(and counting.. Half uurtje geleden was het nog 39.8). Heb vandaag een antibioticakuur gekregen en ik slik ibuprofen 400mg. Merk dat ik een klein beetje begin te ijlen.

Bij welke temperatuur raden jullie aan om er iemand bij te halen? Ik heb wel vrienden die nu nog wakker zijn.

Mootje

Re: 40.2 graden koorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:01

Ik zou even de HAP bellen!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:02

Als je wakkere vrienden in de buurt hebt zou ik die gewoon even bellen, sowieso voor je eigen gemoedsrust.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:09

Toen ik een bacteriële infectie had, heb ik echt koorts gehad zoals ik dat nog nooit heb gehad. Van loeiheet zweten tot bibberend onder twee wollen dekens en dan steeds weer opnieuw.... Wellicht hoort het er dus gewoon bij, maar als je alleen thuis bent en je ongerust voelt, moet je gewoon de HAP even bellen (die zijn ervoor, dus niet denken dat je 'lastig' bent hoor!) of anders bel je alvast even iemand om te vragen of je die persoon even kunt bellen 's nachts mocht je de behoefte hebben. :)

Sterkte en veel beterschap in elk geval!

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 22:09

Er komt een vriend aan. Mocht er wat zijn dan kan hij me chauffeuren. Thnx!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:10

Goed geregeld van je. :j Lekker slapen en uitzieken! :)

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:46

Je mag ook nog 3x daags 2 tabletten paracetamol 500 mg innemen, helpt de koorts ook zakken.

Probeer goed te blijven drinken.

Beterschap!

Vidalyssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:59

Vanaf ongeveer 40.5 graden koorts kom je geloof ik pas in de gevarenzone. Het kan sowieso geen kwaad om even de HAP te bellen en om wat advies te vragen. Drink in ieder geval wat extra water, neem een paracetemol en ga je niet belachelijk dun kleden omdat je het warm hebt want je vat zo een kouwtje.

Hoe heb je overigens je temp gemeten? Want bij bepaalde manieren moet je er nog wat graden bij optellen of juist aftrekken om zo de juiste temp te meten :)

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 10:48

Bedankt voor de tips. :) De koorts is inmiddels gezakt naar 39.4 . Nog steeds niet erg aangenaam, maar wel een stuk draaglijker. De temperatuur is op de ouderwetse ( ;) ) manier gemeten. Er worden nu boodschappen voor me gehaald en goed voor me gezorgd.

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:53

Koorts hoort inderdaad bij een flinke ontsteking. Erg vervelend, maar wel heel noodzakelijk om de bacterien te doden. Die zitten namelijk het liefst bij 37C. Goed uitzieken en inderdaad veel drinken.

Wel heel fijn dat er nu voor je wordt gezorgd. Beterschap!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:11

Gelukkig gaat het nu wat beter!

Ik heb ergens begin dit jaar een zware keelontsteking gehad, ook ruim 40 graden koorts en bij de dokter geweest voor een antibioticakuur. Ik maakte alleen de fout om op de eerste dag van de kuur weer te gaan werken (horeca, met nog steeds die 40 graden koorts) en dat was dus écht een dom idee :o Ik ben nog nooit zo beroerd geweest.. De volgende dag had ik nog wat meer koorts en kon ik alleen zweten en kwijlend op bed liggen, waarna mijn vriend me nog eens naar de huisarts heeft gebracht, aangezien ik helemaal van de wereld was, zo duf :+ Daarna een paar dagen rustig aan gedaan en mij zware kuurtje afgemaakt en toen was ik zo weer beter :D

Moraal van het verhaald :D Rust houden, veel drinken en niet eigenwijs zijn O:)

Beterschap!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:45

Hoi,

40,2 graden koorts kan niet veel kwaad. Je lichaam is dan juist goed aan het werk om de infectie tegen te gaan. Bij 42 graden koorts of hoger wordt het echt gevaarlijk.

Mijn dochter van 3 heeft als ze koorts heeft altijd gelijk 40,5-41,0 graden koorts. Omdat ze zo jong is houd ik het altijd wel goed in de gaten i.v.m. koortsstuipen.

Ik zou goed drinken, eventueel waterijsjes eten, je niet te warm aankleden en verder gewoon goed uitzieken.