Biologische wekker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Biologische wekker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 07:28

Ik las net het topic over goeie wekkers die men zocht.

Ma nu de vraag; Wie heb er een biologische wekker hier?

Ik weet het zelf niet zeker maar wanneer ik altijd de wekker heb gezet van mijn mobiel dan ben ik altijd en dan ook echt altijd precies 5 minuten eerder wakkeer dan mijn wekker tenminste dat is wat mijn mobiel aangeeft.
Ik durf het eigelijk niet zonder dat ik mij toch niet verslaapt.

Wie kan eigelijk ook zijn biologische wekker aardig instellen?

ZusJacobs

Re: Biologische wekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 07:30

Ik wanneer ik slaap genoeg heb (of bij iemand anders in huis slaap, dan slaap in enorm licht), dan word ik vaak ook net voor mijn wekker wakker. Of gewoon veel te vroeg _O- Wil ik een keertje uitslapen staat hij nog steeds op 7 uur bijvoorbeeld..

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 07:59

ik wordt altijd wakker als mn moeder naar mijn kamer toe loopt smorgens om mij te wekken als ze haar hand op de deurklink legt zit ik rechtop in mn bed :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:21

Ik word elke ochtend tussen een uurtje of 7 en half 8 gewekt door onze haan, wanneer die eens niet kraait ben ik ook standaard wakker..

Inngge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:22

Zo in de vakantie word ik wel later wakker zoals 11 - 12 uur. ( als ik hem niet zet )
Bijvoorbeeld op zaterdag en ik zet m niet word ik automatisch rond 8 uur wakker, omdat ik al 5 dagen om 6 uur er uit moest voor school.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:23

ZusJacobs schreef:
Ik wanneer ik slaap genoeg heb (of bij iemand anders in huis slaap, dan slaap in enorm licht), dan word ik vaak ook net voor mijn wekker wakker. Of gewoon veel te vroeg _O- Wil ik een keertje uitslapen staat hij nog steeds op 7 uur bijvoorbeeld..

Heb ik ook :Y)

Ik heb bijvoorbeeld ook dat als ik er vroeg uitmoet 's morgen dat ik slecht slaap omdat ik ben bang mij te verslapen. Ookal zou ik 6 wekkers zetten, die angst blijft er. Wordt dan ook continu wakker en droom dat ik me verslaap enzo :Y)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:23

Ik moet voor mijn werk altijd half 6 opstaan, ik word altijd pas wakker zodra mijn wekker gaat, eerder niet.

Sowieso is mijn biologische klok niet goed afgesteld. Als ik mijn wekker niet zou zetten, zou ik pas 3 uur in de middag wakker worden ofzo!

Ik zet dus helaas altijd mijn wekker... Mijn "ik" is niet te vertrouwen!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:27

Sure, ik ben nu ook vanaf half 8 wakker terwijl ik uit kon slapen. Gisteren hetzelfde, eigenlijk altijd. Ik ben al blij dat het ondertussen verschoven is naar half 8, want eerder was het standaard half 6.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:28

Ik heb ook een goede biologische wekker, zelfs in het weekend word ik precies zo laat wakker als door de weeks, is wel heel vervelend eigenlijk. Maar aan de andere kant ben ik ook wel eens door geslapen toen de stroom in huis was uitgevallen en ik geen wekker had. Dus het kan bij mij eigenlijk beide kanten op.. :)

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:31

Ik heb dat ook. Niet meer zo sterk als vroeger, want toen hoefde ik nooit een wekker te zetten, dat doe ik nu maar wel..
Maar nu ook, wekker staat tijdens vakantie elke dag om 8 uur, en ben standaard kwart voor 8 wakker... Heerlijk, want ben m'n wekker vergeten en m'n telefoon maakt zo'n klotegeluid om te wekken dus word liever gewoon wakker haha.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:38

Toen ik nog elke dag op hetzelfde tijdstip de wekker zette werd ik wel voor de wekker wakker. Nu moet ik de ene dag om 8 uur beginnen, dan weer half 9, een keertje 9 uur, dan weer half 3.. Wel word ik vaak net voor de wekker wakker. Ligt er ook aan hoe goed ik geslapen heb. Als door heb kunnen slapen word ik voor de wekker wakker, bij een meer gebroken (of korte) nacht wekt de wekker me. Ik slaap dus als ik op tijd sta nooit zonder wekker :n

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:44

Ik heb dat heel erg, altijd gehad ook. Ik wordt standaard rond 6.45 uur wakker.
Dit is de tijd dat ik moet opstaan om te gaan werken, maar ook in het weekend en in vakanties wordt ik dan wakker. Als ik langer blijf liggen dan wordt ik wakker met hoofdpijn. Nadeel is ook dat ik standaard rond 23.00 uur slaap krijg :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:46

:j ikke en die van mij is zo goed en extreem ik denk vanwege mijn doofheid elke avond zeg ik tegen mijzelf wakker worden om ...... en ik verslaap me geen dag het komt wel eens voor dat mijn wekker al 2 minuten staat te loeien maar word ik wakker van mezelf.

Sterker nog ik heb veel gereisd echt veel over de hele wereld ik neem nooit een reiswekker mee zeg gewoon tegen mezelf van tita wakker worden om 07.00 en wordt dus altijd eerder wakker dan de reiswekker van mijn vriend.

Altijd elke dag.. uitslapen is er trouwens niet bij hoor :')

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:49

Mijn biologische wekker is al jaren stuk, niet meer te repareren geloof ik.

Ik moet echt met de wekker van me mobiel en gewone wekker wakker worden en het gebeurt ook met regelmaat dat ik ook daar gewoon doorheen slaap.
Mijn man heeft ook twee wekkers en hij moet 9 van de 10 keer mij ook nog wakker maken, zet de wekker gewoon in me slaap uit en pit verder.

Of ik nu om 7 uur s'avonds naar me bed ga of later, dat maakt geen verschil.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:53

Ooehhh wat ben ik jaloers op jullie......... Het is bij mij écht elke ochtend dat mijn wekker mijn nachtrust komt verstoren.... En echt élke ochtend denk ik "welke IDIOOT laat de wekker midden in de nacht aflopen". En echt elke ochtend is het gewoon mijn gewone tijd om op te staan... :O

Kortom: uitgesproken avond mens..

Maar het rare is: tijdens mijn middelbare schoolleeftijd had ik wél wat hier beschreven staat: gewoon met jezelf afspreken hoe laat je de volgende dag wakker wil zijn, en dan ook écht wakker zijn. Daar kan ik nog wel een naar terug verlangen!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 08:54

Ik heb ook wel een biologische wekker. Als ik op een normaal tijdstip ga slapen word ik eigenlijk standaard tussen 7 & 8 wakker. Uitslapen kan ik dan ook echt niet

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:00

Ik heb geen standaard biologische wekker :+ De ene keer wordt ik bijv in vakantie wel werktijd wakker, de andere keer slaap ik door. Dus ik zet voor de veiligheid altijd mijn wekker, want ik vertrouw mijn biologische wekker niet :')

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:01

Mijn zoontje! Hoe laat of vroeg hij naar bed gaat. Hij is standaard om 8 uur wakker.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:37

LZP -> MW

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:40

Ik heb wel een soort biologische wekker, ben doordeweeks eigenlijk altijd net voor mn wekker wakker, behalve als ik echt heel erg moe ben/later naar bed ben gegaan.
In het weekend ben ik ook vaak rond 8 uur al wakker, omdat ik er doordeweeks rond 6 uur uit moet :+

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:08

Nee, helaas geen biologische wekker hier. ga vaak te laat naar bed en heb echt mijn 8 uur slaap nodig.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:09

mijn biologische wekker werkt prima, ik word altijd tussen 6 en half 7 wakker. Maar ja ook als ik niet eruit hoef, pluk de dag zal maar zeggen

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:17

Mijne is stuk :')

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:22

Ik heb absoluut geen bio-wekker.... Als ik sta te douchen of met paard bezig ben... durf ik achteraf ECHT niet te zeggen hoe lang ik dat gedaan heb. Wat op de ochtend wel eens stress oplevert als blijkt dat ik weer te lang onder de douche getsaan heb. Ook een zandloper in de douche (zo'n speciale voor 5 minuten) helpt me niet. Ik draai hem om, ben volledig in gedachten en ineens zie ik dat ie leeg is. Geen idee of dan net de laatste korrel eruit gevallen is of dat ik stiekum al 10 minuten eronder sta (of langer :o ) Kookwekkers werken niet, die gaan stuk van het vocht :+

Ik slaap volledig door de wekker van manlief heen (hoor die echt niet) en ben ook altijd nog vrij vast in slaap als mijn wekker een half uur later gaat. Val soms na het uitzetten ook weer pardoes in slaap... :j Niet handig }:0

Op de avond kan ik uren wakker blijven en ben om 12 uur 's nachts nog niet slaperig. Wat ook weer lastig is, omdat ik dan dus nog moeilijker wakker te krijgen ben.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:00

's Ochtends moet ik echt door mijn wekker gewekt worden anders slaap ik zo een gat in de dag. :')
Maar als ik 's middags bijv. een tukje doe en ik heb mezelf voorgenomen om op een bepaalde tijd wakker te worden, dan word ik ook om die tijd wakker. Zonder een wekker te zetten.
Overdag werkt mijn biologische wekker dus wel maar 's ochtends niet. :Y)