Veel lucht tijdens eten/drinken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brittol

Veel lucht tijdens eten/drinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 11:56

Hallo!

Ik zit een beetje met een probleempje.
Tenminste, een groot probleem is het niet, maar het zit niet helemaal lekker.

Ik heb al heel erg veel problemen met mijn darmen, ze kunnen zowat niks verteren en heb regelmatig afspraakjes met de wc.
Dokters / ziekenhuizen genoeg gezien, wordt altijd met lege handen naar huis gestuurd en krijg telkens wat anders te worden. PDS, Coeliakie, Crohn etc.
Maar goed, dat even ter zijde, ik heb ook erge last van gasvorming. Zelf maak ik het ook nog eventjes wat moeilijker voor mijn darmen, ik slik namelijk heel veel lucht in tijdens het eten en drinken.
Eten gaat laatste tijd wel wat beter, doe gewoon heel langzaam over mijn bord, maar drinken is echt een ramp. Ik kan gewoon niet langzaam drinken, klok meteen alles naar binnen.
Tja, met de lucht die ik binnen krijg wordt er in mij zoveel gas opgehoopt dat je er een bom mee kan maken waar terroristen jaloers op zullen zijn. :')

Dus... Wie weet een oplossing O:) ?

Ik heb zonder dat ik lucht in slik al meer dan genoeg last van mijn darmen, dus hoef dit er niet echt bij te hebben.
Alvast bedankt!

Maflinger_S

Re: Veel lucht tijdens eten/drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:59

Gebruik een rietje als je drinkt. Alleen slurpen als je rietje volledig is ondergedompeld in vloeistrof, anders werkt het nog niet...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:27

een bezoekje aan een logopediste!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:49

Ik slik ook veel lucht in met eten/drinken, en dat voelt echt niet fijn! Dus ik volg jouw topic even :')

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:52

Denk er goed om dat je eerst uitademd door je neus en dán pas slikt ;)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:33

Inderdaad drinken met een rietje!! Ik heb ook een tijd hier last van gehad en met een rietje ging het super. Op de een of andere manier doe ik het nu ook niet meer zonder rietje :+