Help! Ik wil stoppen met groeien, nu!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MiesJarig

Help! Ik wil stoppen met groeien, nu!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 13:39

Ja ik hoor het bijna elke dag, dat ik blijf groeien en dat ik al zo lang ben!
Ik ben bang dat ik net zo lang als mijn vader word, die is 1.86. Ik ben nu 1.80 ongeveer en ik wil eeecht niet nog langer worden!
Wie heeft hier ook last van? En hoe is dit in hemelsnaam te stoppen? :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:41

Geef maar een beetje aan mij :)) Ik zou best langer willen zijn, ben namelijk maar 1.58m :')

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:41

Groeiremmers halen :P .

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:42

Ghostattack schreef:
Geef maar een beetje aan mij :)) Ik zou best langer willen zijn, ben namelijk maar 1.58m :')

haha same here, ik heb er alleen geen problemen mee :))

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:44

Hier nog een lange! 1.80/1.81

Heb er eigenlijk niet zo veel problemen mee, alleen paarden en mannen zijn snel te klein. :Y)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:44

Wat is er mis met lengte? Ik ben verbaast!! Ik haal ruim de 1.80 en ben er trots op. Mannen vinden het prachtig. Vooral als je ook nog hakken aan hebt.

Dus stel je niet aan, er zijn ergere dingen in de wereld :+

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:45

Ik ben ook 178 maar ik rij op een stevige haflinger kruising van 148 kan prima :P

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:49

eenitraM schreef:
Wat is er mis met lengte? Ik ben verbaast!! Ik haal ruim de 1.80 en ben er trots op. Mannen vinden het prachtig. Vooral als je ook nog hakken aan hebt.

Nou, dat is mijn ervaring echt niet! Sterker nog, ik ben 1.84 en vind het afschuwelijk staan. Mijn vriend is wel langer dan ik. Maar 2 keer lang maakt dat je straks nog reuzenkinderen krijgt ook :D

Nee, voor mij is het ook echt geen pluspunt. Draag geen hakken omdat ik niet nog meer op wil vallen en heb echt wel moeite met kleding kopen.
Aan de andere kant; klein zijn is ook niet alles en zo heeft iedereen wel wat te klagen. Maar als ik de keuze had, zo ik er heeeel veel voor over hebben als ik 10 cm kleiner was geweest.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:49

ik ben 1,78/1,79 en ik wilde stoppen bij 1,70 :P Ik pas op geen enkele pony, ik voel dus met je mee :(:)

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:51

Ik ben 1.86m en heb er zelf geen problemen (meer) mee. Maar het is niet altijd handig, vooral wat betreft het kopen van kleren.
Je kunt naar je huisarts gaan, die kan je doorsturen om rontgenfoto's van je handen te laten maken. Daaruit kunnen ze opmaken hoe groot je ongeveer gaat worden. Dan kun je evt. Besluiten om medicijnen te nemen die je groei remmen.
Zelf merk ik wel dat denlaatste tijd er steeds meer lange meiden rondlopen en ook wat betreft kleding is er steeds meer te vinden.
Succes!

MiesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 13:51

eenitraM schreef:

Ik stel me niet aan, er zijn gewoon de laatste tijd veel dingen waar ik tegen aan loop. Ik vind het ook leuk om hakken te dragen en ik liep laatst ook met hakken door de stad zegt zo'n jongen: zo die is lang!

Ik trek me er niet veel van aan maar toch.

Ariebombarie

Re: Help! Ik wil stoppen met groeien, nu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:52

ach lang zijn heeft zo zijn voordelen hoor.
maar als je er echt mee zit zou ik het met je ouders bespreken en wellicht dat je moeder met jou naar de HA kan gaan om groeiremmers te bespreken.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:53

Wat een onzin wordt hier neergezet :\

Caesar schreef:
eenitraM schreef:

Nou, dat is mijn ervaring echt niet! Sterker nog, ik ben 1.84 en vind het afschuwelijk staan. Mijn vriend is wel langer dan ik. Maar 2 keer lang maakt dat je straks nog reuzenkinderen krijgt ook :D

Nee, voor mij is het ook echt geen pluspunt. Draag geen hakken omdat ik niet nog meer op wil vallen en heb echt wel moeite met kleding kopen.
Aan de andere kant; klein zijn is ook niet alles en zo heeft iedereen wel wat te klagen. Maar als ik de keuze had, zo ik er heeeel veel voor over hebben als ik 10 cm kleiner was geweest.

Opvallen door je lengte? Lange mensen vallen imo echt niet meer op. Tis maar net hoe ze zich tonen.. Kleerproblemen heb ik helemaal niet!! Waar haal jij je kleren vandaan :') Ik loop supergraag op hakken. Dan kom ik in de buurt van de 1.90. Liefde :+:

phormicola schreef:
ik ben 1,78/1,79 en ik wilde stoppen bij 1,70 :P Ik pas op geen enkele pony, ik voel dus met je mee :(:)

:')

Schat, ik rijd op een pony van nog geen 1.55 m. En dat past prima!

Meiden, wees blij met die lange benen. Iedereen wil dat graag hebben. Kijk naar modellen? Het voorbeeld van deze maatschappij. Dun, maar ook heel lang.

Zoals ik al aangaf, de wereld gaat hierdoor niet tenonder :')

MiesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 13:56

skyline schreef:
Groeiremmers halen :P .

Hoe zit dat met bijwerkingen dan?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:56

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:58

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:59

Ik zou lang zijn niet zo erg vinden. Het enige wat mij opvalt is dat vrouwen steeds groter worden en de jongens/mannan echt allemaal van die dwergen zijn. Er is bijna geeneen lange man meer te vinden.
Laatst bijgewerkt door cavaletti op 15-08-11 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:59

Tis maar net waar je je druk over kunt maken. Mijn broertje is 2,15m die wordt pas aangekeken in de stad. Hij heeft pas problemen met kleren, bed, fiets enzo. Hij heeft er niet zo veel moeite mee, dus ik zou zeggen: get over it. (btw ik ben zelf 1,82m)

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:02

Hier ook ruim 1.80 m. geen problemen mee hoor, truitjes zijn wel vaak te kort, maar agh... Lekker rond shoppen in alle winkels voor HET geschikte kledingstuk is veel leuker dan 20 dingen in je hokje hebben hangen waar je tussen moet kiezen. Groot zijn is een kleiner probleem dan klein zijn... Er zijn voortaan zoveel grote dames, dat de kleding voor de kleintjes onder ons steeds moeilijker te vinden is.

Groeiremmers zou voor mij nooit een optie zijn geweest, kijkende naar de bijwerkingen.

En als iemand zegt dat ik lang ben (ja ook ik draag graag hoge hakken) vermeld ik ze vriendelijk dat ik altijd met mijn hoofd in de wolken loop. Glimlach erbij en alles is goed. Niet zo mee zitten meid...

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:05

Ik ben 1,90, achja liever was ik 1,80 maar het is niet anders.
In de stad hoor ik die opmerkingen ook weleens van zo hé die is lang.
Maar ach, ik hoor ook leukere reacties, vele vinden het mooi! Laatst ook liep ik in de stad hoor je achter wauw die heeft mooie lange benen. Het heeft z'n voor en na delen.

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:09

Ach...iedereen heeft wel wat...
De één is te lang...de ander te klein..

Ik ben zelf slechts 1.58m en dat is ook lastig met kleding vinden.
En was lastig met het ORUN examen waar ik het trof dat ik op een paard van 1.83 moest (minimale maat voor paarden geven ze wel aan, maximale niet...lekker suf...) en geen krukje mocht gebruiken of hulp bij het opstijgen en vervolgens de beugels niet op maat kon doen, omdat er niet genoeg gaatjes in zaten en er van de eigenaresse geen slag in de riemen gelegd mocht worden (toch geslaagd...al leek het rijden op dit paard nergens op volgens mij, was ook het slechts beoordeeld..).

Maar goed...zo heeft iedereen wel wat.... Hazetanden, overbeharing, jubeltenen...

Het is maar net waarover je druk maakt....als je bedenkt dat er mensen zijn die een gelukkig leven leiden met een serieuze handicap (verlamd, blind, doof-stom of whatever...) dan ga je wel relativeren...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:13

eenitraM schreef:
:')

Schat, ik rijd op een pony van nog geen 1.55 m. En dat past prima!

Meiden, wees blij met die lange benen. Iedereen wil dat graag hebben. Kijk naar modellen? Het voorbeeld van deze maatschappij. Dun, maar ook heel lang.

Zoals ik al aangaf, de wereld gaat hierdoor niet tenonder :')

Jaloers :')
Ik rij afentoe wel op eentje van 1,53m (geloof ik) maar echt passen kwa lengte doet 't niet hoor :') Ik kan er alleen op omdat ik niet te zwaar voor 'm ben, niet omdat we zo'n geweldige combi zijn _O-
Maareh, ik ben echt een ponywijf :j Het liefst zou ik op een Forest of Welsh van 1,48 rijden. lekkere beesten. Maar ja, dat zit er dus echt totaaaaal niet in. :+

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:14

_Hyperion_ schreef:
Het is maar net waarover je druk maakt....als je bedenkt dat er mensen zijn die een gelukkig leven leiden met een serieuze handicap (verlamd, blind, doof-stom of whatever...) dan ga je wel relativeren...

Tegenwoordig schrijven wij gelukkig gewoon 'doof' i.p.v 'doofstom'.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:15

bosefoso schreef:
En als iemand zegt dat ik lang ben (ja ook ik draag graag hoge hakken) vermeld ik ze vriendelijk dat ik altijd met mijn hoofd in de wolken loop

+:)+

Hier 1.83m en ik vind het heerlijk. Kleding kopen is steeds makkelijker tegenwoordig (daar heb ik heel lang problemen mee gehad omdat ik ook heel smal ben), bij concerten kan ik tenminste alles zien, ik heb nooit problemen met iets van de bovenste plank pakken en laat ik lange mannen nu juist mooier vinden dan kleintjes.

Hoe oud ben je TS (heb ik daar overheen gelezen)? Groei je wel nog in de lengte?

Zolang je geen 2 m dreigt te worden, zou ik me er niet druk om maken. Hoe lang je ongeveer wordt, kan (heb ik me laten vertellen) opgemaakt worden uit rontgenfoto's, dat kun je navragen bij de huisarts.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:20

Ik denk dat het niet zo belangrijk is hoe mooi/irritant/makkelijk/lastig het kan zijn. Ts heeft er blijkbaar last van en vraagt naar wat er tegen te doen is toch?
Edit: Oke, misschien niet helemaal, ze vraagt ook wie er nog meer last van heeft natuurlijk. ;)

Wat er is gezegd over groeiremmers, ik denk niet dat dat zo serieus bedoeld werd. Je moet zeker niet zelf gaan 'knoeien' met groeiremmers/medicatie/weetikveelwat om niet meer zo erg te groeien. Als je het echt een probleem vindt, kan je even langs de huisarts gaan? Die kan je ook wel vertellen hoe lang hij verwacht dat je wordt. Want hoe oud ben jij? En hoe lang zijn je ouders? Verder zijn er wel medicijnen die je groei remmen, maar hier zitten vaak inderdaad wel bijwerkingen aan.