pijn vlak onder ribben, wat kan helpen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

pijn vlak onder ribben, wat kan helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 10:35

Hallo!

Ten eerste moet ik even vertellen dat ik momenteel op vakantie ben(in turkije).
Vrijdag op zaterdag nacht vlieg ik terug, als ik dan nog klachten heb volgt er zeker een doktersbezoek, maar in het buitenland naar de dokter doe ik toch liever niet.

Sinds maandag heb ik last van de spieren die net onder mijn ribben lopen, het begint altijd aan de linker kant van mijn ruggengraat en trekt helemaal rondom door. Overdag kan Ik het aardig uitzingen maar de nacht doorkomen is een hel. Zodra ik plat lig word de druk aan de voorzijde erger en wordt ademen moeilijker. Na verloop van een half uur staan de tranen in mijn ogen en kan Ik geen manier meer vinden om pijn vrij te liggen.

Omdat ik de vakantie niet wil verpesten probeer ik dr zo goed mogelijk mee om te gaan. Vannacht heb ik om half 1 pijnstilling genomen en om half 4 weer 2 tabletten omdat ik wakker werd van de pijn. Normaal geef ik niet snel toe aan rugpijn (zware borsten zorgen voor chronische pijn) maar dit vloert me echt.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? En goede tips om de laatste 2 dagen nog te kunnen genieten hier? Met paracetamol gaat het aardig maar zit al bijna tegen het 24-uurs limiet en het is pas half 1..

gerlienke

Re: pijn vlak onder ribben, wat kan helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:25

Heb jij ook pijn met gewoon ademen?
Ik had dat een tijdje geleden namelijk ook en mijn ribspieren waren verkrampt, heb van de dolter ibu 600 meegekregen en ben naar de fysio geweest die het 3 keer heeft losgemasseerd.
Ik moest van de fysio ook een aantal keer per dag zo diep mogelijk inademen en dat een paar tellen vasthouden en dan rustig uitademen. Deze oefening zorgede ervoor dat de ribspieren opgerekt werden en weer normaal konden functioneren. Misschien dat het voor jou ook helpt :)
Hoop dat je nog een beetje kunt genieten van de vakantie en na de vakantie snel naar de huisarts.

slimmerik

Re: pijn vlak onder ribben, wat kan helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:45

Kan ook een galaanval zijn. Zou zo maar door Turkse eten kunnen komen. Probeer zo min mogelijk vet te eten....

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 12:40

Gerlienke@ met vlagen, zodra ik pijn voel opkomen probeer ik rustig aan te doen en voor het doorslaat een pil, maar dat probeer ik te minimaliseren. Zal proberen af en toe diep te ademen, dat soort oefeningen heb ik wel van mensendick meegekregen, net als mijn ruggengraat helemaal laten afrollen.

Slimmerik@ vet eten is hier inderddaad veel. DAt probeer ik zoiezo al zo veel mogelijk te ontlopen... maar het zou kunnen. zal er extra op letten.

Bedankt voor het mee denken!