Regelmatig kramp in mijn voet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Regelmatig kramp in mijn voet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 18:08

Hoe komt het dat ik dat heb, en liever nog; hoe kom ik er weer vanaf?

Ik heb regelmatig, met name bij het sporten, dat mijn rechtervoet verkrampt. Het zit altijd tijdens dezelfde beweging op dezelfde plaats. Aan de zijkant van mijn voet en het trekt door tot in mijn tenen. Die trekken vervolgens helemaal opzij. Stretchen heeft geen zin want zodra ik mijn voet alleen al loslaat is het weer mis. Masseren helpt wel, maar is tegelijkertijd ook ontzettend pijnlijk.

Om het te voorkomen heb ik geprobeerd om voorafgaand aan de sportles mijn beide voeten goed op te warmen door te stretchen, te masseren, bewegen, etc. Zonder effect. Inmiddels sla ik de betreffende oefening (de hindi squat) maar over en op deze manier hoef ik minder vaak een gedeelte van de les te missen. Echter was ik laatst op stap en tijdens het dansen, ineens diezelfde kramp. Best vervelend want midden op een dansvloer ga ik niet zitten om mijn voet te masseren :))

Anyway, mijn 'hulpvraag' is aardig duidelijk: Wie heeft voor mij tips om kramp te voorkomen of te verminderen?

Feria

Re: Regelmatig kramp in mijn voet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:12

Ik heb net hetzelfde en ik geloof op de zelfde plaats :j
Bij mij komt het door verschillende bewegingen, niet 1 specifieke.
Eerlijk ik heb geen idee wat je eraan kan doen, ik heb wel eens gehoord dat magnesium preparaten zouden werken, maar heb het zelf nog niet geprobeerd.
Dus ik hoop ook op een tip :j

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:13

Ik krijg altijd kramp als ik te weinig gedronken heb... Dus: drink je genoeg? ;)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 18:23

antje_vip schreef:
Ik krijg altijd kramp als ik te weinig gedronken heb... Dus: drink je genoeg? ;)

Ik denk het wel, ik klok aardig wat thee weg op een dag en daarnaast heb ik altijd een 75 cl fles water mee naar het sporten die opgaat. Maar ik zal eens proberen hoe het gaat als ik nog meer drink van te voren. :)

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:33

Tekort aan bepaalde voedingsstoffen zoals kalium, magnesium, calcium ? :) (bananen eten helpt dan)
Laatst bijgewerkt door Leentje_ op 10-08-11 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:40

magnesium helpt idd, heb ik heel veel baat bij :)
bananen zijn ook ivm de magnesium hoor, kalium heeft meer met je bloeddruk te maken als ik me niet vergis.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:46

Had mijn post aangepast omdat er een deel van mijn zin niet was doorgegaan maar dat was blijkbaar niet gelukt nu wel :o
magnesium helpt inderdaad heel erg goed !! :) Doch zijn kalium en calcium ook belangrijk in dit geval :j

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 21:49

Oja bananen eten, dat heb ik al een tijdje heel intensief gedaan :)) Vind ze niet zo lekker, maar ik kan het natuurlijk wel weer proberen om te kijken of de kramp dan vermindert.
Maar kan een tekort aan vocht of een bepaalde voedingsstof(fen) verklaren dat de kramp altijd op dezelfde plaats zit?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:54

ja, bij mij is het ook altijd op dezelfde plaats(en) :j ben erop getest (de krampen opwekken enzo) en daar kwam puur magnesiumtekort uit, zoals bij de meeste mensen die last hebben van krampen zei de dokter. Ik zou eerst eens magnesiumpillen proberen, een kuurtje van een maand ofzo en moest het dan niet beter zijn, kan je ermee verder gaan.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 21:56

Bedankt voor je advies, ik ga morgen op zoek naar magnesiumpillen! :j

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:02

Ik heb helaas geen tips voor je, maar ik heb precies hetzelfde. Bij mij is stress de oorzaak. Ik krijg het dan niet alleen tijdens het sporten, maar ook gewoon; op mn werk, thuis, in de stad, etc.

Goede schoenen werken overigens wel redelijk.

Ik lees even mee in het topic!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:05

Een zooltje dat het midden van je voet ondersteund.
Dat helpt in iedergeval bij mij.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:23

Hou het toppic even in de gaten. Heb helaas ook veel kramp in mijn voeten. Bij mij komt het omdat ze altijd koud zijn en daardoor er kramp in vliegt. Wat het beste werkt bij mij is ze meteen onder een warme kraan doen en daarna warm houden. Ik heb vorig jaar via bokt magentron toffels gekocht en ben er nog steeds erg blij mee! Als ik koude voeten heb gaan die dingen de magnetron in en zo voorkom ik dat ik kramp krijg. Verder ook wel eens na een middagje shoppen dat ik kramp krijg, dan trekt een spier onder mijn voet ook heel erg. Ook dan maak ik mijn voet warm en masseer ik hem. Een aantal jaren geleden toen ik af en toe in de horeca werkte werd mij zo'n voetenbadje aangeraden met zo'n massage stand erin.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:28

in de winter zonder sokken slapen, is voor mij ook een boosdoener :j

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 01:29

Magnesium proberen inderdaad! Beste koop je dit gewoon bij een apotheek, dat vragen om gewone merkloze magnesium. Is heel goedkoop, paar euro voor een heleboel pillen. Is ook wel te koop bij een drogist, maar dan vaak duurder omdat het een merk heeft of in een of andere spannende combinatie zit die je niet nodig hebt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 01:57

Magnesium!!!
Dat helpt echt ik heb last van krampen als bijwerking van de thyrax die ik slik, ook op de plek die jij omschrijft, tijdens paardrijden had ik hier meer dan eens last van, ronduit lastig en errug pijnlijk!!!

Magnesium+calcium van bional helpen mij erg goed!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:48

Bij mij is na bloedonderzoek gebleken dat ik Calcium te kort had,dus ik gebruik calcium/magnesium pillen.
Om de calcium goed op te laten nemen in je lichaam is magnesium nodig(of zoiets)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:52

ik gebruik ook magnesiumtabletjes tegen de kramp en dat wil wel helpen.
Soms is het ook wat zout tekort, ik eet bijna zoutloos dus dan heb ik een vrijbrief om een schaaltje chippies te eten