Ik ben het nu zat wat kan ik hebben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Renee

Ik ben het nu zat wat kan ik hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 17:45

Misschien een vage titel, maar ik heb dus iets vaags aan mijn voet ik zal proberen uitleggen wat ik voel of wat er is ontdekt in het ziekenhuis:
* Het voelt soms (dus niet altijd, voornamelijk wanneer ik het voel opkomen nu dus :( ) als of er iets insteekt maar dit voelt redelijk dof.
* Je kan er met iets scherps in prikken (naald, cocktail prikker o.i.d.) en ik voel niets links terwijl rechts gelijk een reflex komt. Dit is in het ziekenhuis gedaan en dit was een blinde test dus ik kon niets zien. Ook konden ze geen aders vinden in mijn voet met een echo apparaat, ik weet niet of dit verband houdt maar misschien ik vermeld het erbij voor als iemand een verbinding ziet ;)
* En ik loop eerst moeilijk en dan is het alsof er geen been meer is en zak ik er doorheen. Op een gegeven moment kan ik niet meer lopen zonder krukken.

En nog krijg ik na 1 ziekenhuis bezoek, een bezoek aan de huisartsen post en 2 bezoeken aan de huisarts te horen dat er niets aan de hand is. Bij het ziekenhuis kreeg ik ontstekingsremmers (bruine pilletjes) mee en daarna ging het langzaam beter, en de laatste keer is het langzaam beter gegaan. Maar het is nu alweer terug en ik wordt het gewoon zat ik wil niet meer te horen krijgen het tussen mijn oren zit en dat ik het maar gewoon moet afwachten want het blijft maar terug komen (het is allemaal van het afgelopen half jaar).

BTW ik heb een flinke geschiedenis met uitgerekte enkelbanden, door enkel gaan, en peesontstekingen (in beide voeten).

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:48

Pfff ik word ook al zo gek van die dokters :(

Heb ook een hele reeks klachten -en nee die zijn niet vaag- en ze kunnen niks vinden.
Prima....dan zit het tussen je oren -:(-

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 17:51

TanteSabien schreef:

Heb ook een hele reeks klachten -en nee die zijn niet vaag- en ze kunnen niks vinden.

Zat het maar tussen mijn oren dan kon ik er wat aan doen O:) maar om te horen te krijgen dat het enigste wat de HA kon is mij doorverwijzen naar een psycholoog is niet fijn om te horen ik kan verdomme niet lopen!

antje_vip

Re: Ik ben het nu zat wat kan ik hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:53

Jeetje wat belachelijk! :( Kun je geen second opinion doen bij een andere arts?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 18:02

antje_vip schreef:

Don't know := ik geloof dat mijn huisarts nu wel op vakantie is, dus als het nu doorzet heb ik wel een andere arts..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:06

Misschien een stom idee in een hele andere hoek.. maar ben je al getest op een hernia?
Daarmee kan je ook dit soort klachten hebben...

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:08

Renee schreef:
antje_vip schreef:

Don't know := ik geloof dat mijn huisarts nu wel op vakantie is, dus als het nu doorzet heb ik wel een andere arts..

Gelijk naar een andere arts hoor! Vind dat wel een beetje een snelle conclusie van je HA.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 18:11

[***] schreef:
Misschien een stom idee in een hele andere hoek.. maar ben je al getest op een hernia?

Ik geloof dat dat is getest door mijn HA

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:33

Renee schreef:
TanteSabien schreef:

Zat het maar tussen mijn oren dan kon ik er wat aan doen O:) maar om te horen te krijgen dat het enigste wat de HA kon is mij doorverwijzen naar een psycholoog is niet fijn om te horen ik kan verdomme niet lopen!

Je kunt altijd je verzekeraar opbellen he.
Ik heb ook gebeld en dan gaan ze kijken wat ze voor je kunnen doen.
Wacht dus nog op antwoord.
Zit zelf nu al ruim 2 jaar te klooien met mijn lijf en werk dus helaas ook niet meer omdat mijn lijf gewoon niet wil.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:36

Is die psycholoog niet om ermee leren om te gaan?

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:37

Natasja91 schreef:

Daar zit het probleem juist.....het moet opgelost worden ipv de gevolgen aan te pakken en dat gebeurt niet ;(

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 18:39

Natasja91 schreef:

Weet ik niet hij zei het een beetje tussen neus en lippen door :=

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 18:41

TanteSabien schreef:
Natasja91 schreef:

Daar zit het probleem juist.....het moet opgelost worden ipv de gevolgen aan te pakken en dat gebeurt niet ;(

:j Ik kan er best mee omgaan op het moment dat ik weet wat het is, nu weet ik helemaal niets dus ook niet of ik er goed aan doe met krukken of misschien is het wel met een fysio te behelpen ik heb geen flauw idee op het moment.

Het is nu voornamelijk vervelend voor mijn werk, ik moet op mijn werk kassa draaien en in de winkel rond lopen en vullen etc. Maar ik kan minder doen door mijn voet en dat is gewoon zwaar naar en dan hebben ze eigenlijk ook niets aan mij en ik wil me baantje echt niet kwijt :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:42

Renee schreef:
[***] schreef:

Je hebt alleen echte zekerheid als ze daar een MRI voor doen..
Maargoed, ik zit ook maar wat hard op te denken hoor, je hebt natuurlijk al een voet-verleden..
Lastig.. zou idd wel een second opinion aanvragen..

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 18:45

[***] schreef:
Renee schreef:

Je hebt alleen echte zekerheid als ze daar een MRI voor doen..
Maargoed, ik zit ook maar wat hard op te denken hoor, je hebt natuurlijk al een voet-verleden..
Lastig.. zou idd wel een second opinion aanvragen..

Alleen met MRI? Oke nouja het zal wel, ik geloof dat mijn been een paar keer ophoog is gegaan en met me knie naar mijn buik en klaar. Het zou wel kunnen zijn dat mijn rug niet helemaal goed is gezien ik een paar jaar geleden met paard en al omgeknald ben (paard dacht laat ik gaan steigeren en hield toen toch zijn evenwicht niet, gevolg: met z'n tweetjes op de grond := )

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:45

TanteSabien schreef:
Natasja91 schreef:

Ja heb je helemaal gelijk in.. maar als het een chronisch iets is..
Maar goed, ze weten natuurlijk niet wat het is.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:46

Voelt het kramperig aan ook? Hebben ze nadat ze geen aders hoorde kloppen nog wat gedaan? Bloed prikken? Als je zelf met je vingers op je aders zit voel je dan hartslag? Wat is de kleur van je voet als je er pijn in krijgt?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 18:56

smit_ilse schreef:
Voelt het kramperig aan ook? Hebben ze nadat ze geen aders hoorde kloppen nog wat gedaan? Bloed prikken? Als je zelf met je vingers op je aders zit voel je dan hartslag? Wat is de kleur van je voet als je er pijn in krijgt?

Kramperig nee dat voelt duidelijk anders. Bij de aders was de conclusie geloof ik dat ze diep zouden liggen. Ik ben niet goed in het voelen van mijn aders, kan ook nooit mijn eigen pols vinden dus nee ik voel ook niets in mijn voet, maar ik zie zo gauw ook geen knap voelbare ader gevonden. En de kleur is het zelfde op het moment maar nu heb ik ook geen pijn (al omschrijf ik het liever als gewoon een naar gevoel), en als ik wel pijn heb is er ook geen verschil dacht ik.