Een knorrende maag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Een knorrende maag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 12:54

Nou, zoals de titel al zegt, ik heb heel erg last van een knorrende maag. En nee, niet als ik honger heb, maar gewoon altijd!

En dan niet zo maar een knorretje he, nee, alsof er een beest in zit die zit te schreeuwen, alsof mijn maag probeerd te praten... :7 Hij maakt echt rare geluidjes en soms zijn het net ontploffingen. Nou lijkt het misschien niet zo erg, maar als ik dan bij iemand blijft slapen en je hoort opeens een pratende maag naast je, is dat soms erg irritant..

Hebben daar meer mensen last van (en zijn er misschien tips waardoor het wat minder wordt..)? Of ben ik de enige met zo'n rare maag die graag laat merken dat die er is..

Anoli

Re: Een knorrende maag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:56

Uhm nee geen last van, wel darmen die flink geluid kunnen maken na een maaltijd maar ach dat heeft iedereen wel :D

Je voelt je verder nooit misselijk, last van brandend maagzuur, snel overgeven??
Je darmen doen verder wel normaal? Anders eens een keer de HA bellen en uitleggen, hij/zij kan dan wel aangeven of een afspraak noodzakelijk is of dat dit normaal is...

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 13:00

Ik heb eigenlijk nooit last van maagzuur, geen buikpijn, darmen doen redelijk normaal.. Na een maaltijd kan het inderdaad ook flink wat geluid maken, maar het rare is, ze maken ook rare geluidjes als ik niet heb gegeten en geen honger heb. Meestal als ik ergens lig of zit, dat je dan echt mijn maag hoort... Meeste mensen weten het nu wel van me en kunnen er dan ook hard om lachen :D Maar het is niet altijd even leuk.. Voor de rest heb ik geen last van mijn buik..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:03

Misschien gewoon eens uit voorzorg HA bellen, misschien heb je toch een maagprobleem zonder dat je het merkt?

Geen idee hoor maar ik opper maar gewoon wat :)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 13:07

Hmm, misschien toch maar eens doen dan, hopelijk heeft die de gouden tip.. Iig bedankt!

Verder nog bokkers met zo'n zelfde maag :D?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:25

Ik denk dat het gewoon je dikke darm is. Die ligt namelijk net onder je maag.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:29

Dat had ik altijd op momenten dat je het niet kon gebruiken! Bijv op school als je iets moest lezen, tijdens tentamen etc.... Tegenwoordig valt het wel mee. Lijkt me niks ergs.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:32

Je zou je eet- en vooral ook je drinkpatroon eens onder de loep kunnen nemen. Drink je veel fris met koolzuur of eet je bv veel uien of koolsoorten?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 13:40

@ Zonnetje81: Hahaha ja dat had ik dus ook, bij mijn examens! := Doodse stilte en dan hoor je opeens een knorrende buik

@ _kajo_: Ik drink eigenlijk bijna altijd water.. Ik kon vroeger nogal veel eten, en toen hoorde je mijn buik al, en nu ik op dieeet ben is er niet echt een verschil..

Het blijft denk ik een mysterie van m'n buik want ik kan echt niets bedenken waardoor die zo zou moeten knorren...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:44

Wat je kan halen is artisjok cappsules.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 12:33

ik had ook zo een buik/maag of wathever! Altijd op de meest genante momenten liet die van zich horen,ik zat dan bvb op de schoolbanken met mijn buik tegen de bank geperst om het geluid maar te onderdrukken :D
Het kon gaan van gewoon rammelen tot echt bij de minste beweging een soort plof geluid,best luid!
Ik vond het verschrikkelijk!

Raar genoeg is het gewoon vanzelf gebeterd met te gaan werken. Of ik hoor het niet meer,kan ook ;)
Ik nam boterhammetjes mee en echt elke pauze,ieder uur,at ik iets,dan viel het meestal wel mee.
Maar het was zeker een héél vervelend iets en velen hebben er toen mee gelachen,maar ik kon er niks aan doen :o :D

Hoop voor jou dat het ook betert!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 15:38

Artisjok? Ik had het even opgezocht op internet, ben benieuwd of zoiets werkt..

Hahaha een lotgenootje. Ja bij mij kwam het meestal ook op de meest genante momenten. Alhoewel kan ik dat nu ook aardig bedwingen, maar op bed laat die nog het meest van zich horen. Fijn dat het bij jou nu verbeterd is, ik hoop ook dat het bij mij uiteindelijk weg gaat!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 15:40

Dit is gewoon het geluid van je dikke darm.. ;)

Je maag maakt geen geluid.

Doe je weinig aan......

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:45

Ik heb ook zo'n buik die lawaai maakt... Soms zeer gênant! Helemaal in het begin met m'n vriend haha
Bij mij is het wisslend m'n maag of darmen, net hoe t ze uitkomt :p helaas nog geen oplossing gevonden. Ik ben overigens wel maagpatient..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:19

Jolliegirl schreef:
Dit is gewoon het geluid van je dikke darm.. ;)

Je maag maakt geen geluid.

Doe je weinig aan......

Het is toch echt niet steeds mn dikke darm geweest hoor. En knorrende maag,bestaat dat eigenlijk niet dan?
Ik kon het soms niet beter vergelijken of met het geluid dat een ruin soms maakt als ie draaft,dat "klokkende" geluid. Uiteraard niet met dezelfde oorzaak :')

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:46

bij mij maakt het volgens mij uit wat/hoe ik eet. Mijn dieet is niet al te best nu ik alleen thuis ben (ook qua tijd niet) :') en merk dat mn buik ook veel drukker is. Bij mij zijn het dan echt van die periodes. moet wel zeggen dat ik voor verschillende producten "allergisch" ben, en zodoende al een effect geven op mijn lichaam.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:59

Een knorrende maag bestaat niet nee :) is echt een fabel
Het zijn dus je darmen die bezig zijn om het voedsel te verteren
Je zou ermee naar de HA kunnen gaan maar ik vrees dat daar gewoon niets aan te doen is