Omdat niet geschoten altijd mis is, probeer ik het hier gewoon even

Ik ben aan het afvallen, tenminste...ik was toen ik nog thuis zat aan het afvallen met een 1300-1500 kcal 'dieet'. Ik heb een boek met voor een heel jaar aan dagmenu's volgens de schijf van 5. Ideaal, want zelf krijg ik echt niet altijd een goeie hoeveelheid zuivel en fruit (oa) binnen en met dat boek wel.
Maar...dit persoontje heeft weer werk. En heel leuk werk! Ik werk namelijk bij/met paarden

Ik 'moet' 12/13 km fietsen, enkele reis = 45 min per keer. Daarbij mest ik zo rond de 10 boxen uit, loop ik veel (met de mest, met paarden, om van de ene kant van het erf naar de andere kant te komen
) en veeg ik vaak één of twee grote stallen. Ik ben dus van half 8 tot 3 uur bijna alleen maar aan het bewegen.De conclusie dat dit niet vol te houden is met 1300 kcal is wel duidelijk denk ik?

Wat ik nu doe is 's ochtends gewoon frisdrank met een koekje, tijdens de lunch 3 bruine boterhammen met kaas, ham of worst en hagelslag/jam oid met 1 of 2 glazen (halfvolle) melk. Als ik thuis ben moet ik me echt inhouden om niet een heleboel koekjes of dropjes oid te gaan eten onder het mom van "het kan wel, ik heb ver gefietst" of "ik fiets het er wel af".
Heeft iemand tips om mijn eten aan te passen op het bewegen? Volgens mijn boek moet je voor ieder extra uur bewegen/sporten een boterham eten, je moet je lichaam wel de energie geven om te gaan verbranden. Prima, maar ehm...hoeveel boterhammen moet ik dan gaan eten?
Ik heb best een luxe positie dat ik voor het afvallen relatief weinig hoef te doen, behalve werken. Maar ik ben bang dat mijn lichaam op den duur op de spaarstand gaat, en dat wil ik graag voorkomen.
Ik hoor het graag!
en anderen die in hetzelfde schuitje zitten mogen zich altijd melden natuurlijk

die kun je ook gewoon meenemen naar je werk bijvoorbeeld. Ik denk dat je als tussendoortje tussen je ontbijt en lunch ook nog best een boterham kunt pakken, je beweegt echt heel veel in vergelijking met wat je eet
Verder gewoon gezond eten, dus 300-400 gr groenten per dag, lekker vlees en melk, eieren, echte roomboter, aardappeltjes/rijst/pasta's (niet al teveel) en wat je verder ook maar lekker vind.
je kunt je nu alvast opmeten (taille, heupen, bovenbenen, bovenarmen, buste) en als je dan ineens een paar kilo's zwaarder weegt kun je checken met je meetlintje of je ook echt in vet bent aangekomen, of in spiermassa. (in spiermassa aankomen betekend dat je centimeters kwijtraakt)