Blindendarmontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Phoo

Blindendarmontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 17:30

Geen idee of het goed staat, ..

Hallo,

Geen vrolijk nieuws, maar ik wilde mijn verhaal even kwijt en misschien hebben jullie met wat ik vertel in dit topic ervaringen, dus kunnen jullie mij helpen?

-
8 Augustus
s' Avondskreeg mijn broertje David (Raphael is zijn tweelingbroer) hoofdpijn en buikpijn (krampen ed.) en mijn moeder is toen met hem naar de huisartsenpost geweest, waar ze hem slechts aspirines mee gaven. Hoofdpijn en buikpijn kan van alles betekenen; voedselvergifteging, koorts etc.
De hele nacht heeft hij gespuugd (overgegeven) en in de ochtend is mamma toch maar weer naar de huisarts gegaan.
-
9 Augustus
Toch maar doorverwezen naar de eerste hulp, waar ze dachten dat hij een blindendarmontsteking had.
Om drie uur (15u) is hij dan eindelijk geopereerd, maar dit bleek te laat, omdat het al doorgebroken (of zo iets) was..
Hij ligt momenteel nog te slapen en daarna willen ze hem spoelen..

Ik hoop zo dat alles goed komt, hij is overigens 6 jaar..
Hebben jullie hier ervaring mee?

Liefs, Sophie

vanLotje

Re: Blindendarmontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:36

agut...heel veel sterkte voor je broertje!

doorgebroken blindedarm is geen pretje, omdat er veel bacterien in een normaal gesproken 'schone' omgeving komen. Maar met de juiste zorg komt het vast wel goed, hij is in elk geval in goede handen nu. En jonkies zijn taai, hoor! Veel beterschap gewenst!

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:37

He bah, wat vervelend. Beterschap voor je broertje. In het ziekenhuis liggen is nooit leuk. Verwen hem maar met allemaal leuke dingen.

Helaas heb ik hier ervaring mee, bij mij was het ook een doorgebroken blindedarm. Ik was alleen wel iets ouder dan jouw broertje, 11. Mijn huisarts zei dat het gewoon een buikgriepje was. Daarna heb ik er nog 5 dagen mee doorgelopen totdat ik uiteindelijk niet meer rechtop kon staan en flauw viel van de pijn. Toen mocht ik door naar het ziekenhuis. Na de operatie heb ik nog 2 weken in het ziekenhuis moeten liggen. En nog tot lang daarna 2 keer per dag spoelen. Bij jouw broertje zullen ze de wond ook wel niet gehecht hebben, zodat het makkelijk schoon te houden is en de pus etc eruit kan.

Het komt vast wel goed, hij is in ieder geval in goede handen. Sterkte.

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:47

Jakkes wat vervelend, sterkte voor je broertje! Ik heb ook mijn blinde darm er uitgekregen,
ik was er gelukkig op tijd bij, het was een fixe onsteking. Veel beterschap toegewenst!