B12 injecties

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

B12 injecties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 15:11

:wave:

Ik ben vorige week op vakantie geweest, en de week daarvoor heb ik de hele week moeten werken.. Deze 2 weken heb ik dus geen injecties gehad. Eerlijk gezegd na 4 injecties merk ik er nog niks van..
Nou is mijn vraag moet ik dit afmaken nu nog? na die 2 weken? Helaas zit mijn werk niet bepaald in de buurt van mijn HA.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:14

ik denk dat je misschien wat duidelijker moet zijn? waar gaat het precies over? ik neem aan dat het om vitamine b12 injecties gaat omdat je lichaam dit zelf te weinig aanmaakt?

ik denk dat wanneer je dit een aantal weken niet doet je opeens een inzinking krijgt. maar als je dit om andere redenen krijgt dan weet ik het niet (dat kan ik even niet uit je verhaal halen)
btw ik denk dat je het beste even met je huisarts kan overleggen.

Astaloca

Re: B12 injecties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 15:24

Ja het gaat idd om de vit. 12 injecties.
Het gaat vanwege men vermoeidheid.. b12 is bij mij te laag vandaar. Tenminste toen.

En dat weet ik.. ;) maar meneer is moeilijk bereikbaar := en de assistentes vind ik niet bepaald vriendelijk, vandaar dat ik het hier even wou vragen :P

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:41

Dus eerst ga je naar de HA vanwege vermoeidheid, komt er uit dat je vit. B12 te laag is (wat mogelijk een oorzaak is) en wordt je daar mee geholpen. En vervolgens heb je zoiets van laat maar zitten want ik merk er niets van. Misschien merk je er juist niets van omdat je nu dus 2 weken geen vit. B12 injectie hebt gehad waardoor hij mogelijk weer laag is.
Ik zou terug gaan naar je huisarts en overleggen. Ook al is de assistente naar jou idee niet vriendelijk :)

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:45

Ik heb ze ook gehad, en na 4 keer voelen de meeste mensen nog niks, zeker als je nu 2 weken niks hebt gehad. Ik zou er mee doorgaan totdat je huisarts aangeeft dat het niet meer nodig is. Maar dat duurt meestal een tijdje, eerst krijg je 6 weken elke week een injectie dan wordt het afgebouwd.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 18:07

eempiej schreef:
Dus eerst ga je naar de HA vanwege vermoeidheid, komt er uit dat je vit. B12 te laag is (wat mogelijk een oorzaak is) en wordt je daar mee geholpen. En vervolgens heb je zoiets van laat maar zitten want ik merk er niets van. Misschien merk je er juist niets van omdat je nu dus 2 weken geen vit. B12 injectie hebt gehad waardoor hij mogelijk weer laag is.
Ik zou terug gaan naar je huisarts en overleggen. Ook al is de assistente naar jou idee niet vriendelijk :)

Moet je ook lezen.. Ik kon niet anders want ik was op vakantie en ik moest ook een hele week werken en toen ik vrij was, waren de assistentes er niet ;)

Ik overleg morgen even. Bedankt allemaal

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:41

Het duurt inderdaad eventjes voordat je er iets van gaat merken!! Je moet er dus even mee doorgaan anders heeft het geen zin! En wat maakt het nou uit dat de assistente niet zo aardig is, je gaat toch niet uren met haar doorbrengen! }:0
Dus gewoon eventjes bellen, want het is zo fijn wanneer die injecties hun werk gaan doen!

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:09

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:25

Astaloca schreef:
:wave:

Ik ben vorige week op vakantie geweest, en de week daarvoor heb ik de hele week moeten werken.. Deze 2 weken heb ik dus geen injecties gehad. Eerlijk gezegd na 4 injecties merk ik er nog niks van..
Nou is mijn vraag moet ik dit afmaken nu nog? na die 2 weken? Helaas zit mijn werk niet bepaald in de buurt van mijn HA.

Je hebt ook geen goeie opstartdosis.. Je moet 10 injecties in 5 tot 10 weken nemen en daarna afbouwen en minstens 1 injectie in de 2 maanden nemen. Maar dit hangt ook heel erg van jou af. Sommigen moeten 2x per week prikken omdat het anders te weinig is.

De een voelt na 1 injectie meteen al verschil de ander pas na 15 injecties of als je schade hebt op gelopen kan het nog langer duren.

Geduld geduld ;)

Miepjee8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:34

Zoals de meeste al aangeven werkt een B12 injectie niet meteen.. Het is daarbij wel van belang dat je netjes in het begin wekelijks de injectie krijgt.
Ik vind het eigenlijk geen excuus om te zeggen 'ik heb hem twee weken niet gehad ivm werk en vakantie'. Je wilt van je vermoeidheid af of niet en dan zou je je toch echt aan de afspraken moeten houden die je maakt met de huisarts. Het is helemaal niet erg als er een dag of twee verschil in zit. Maar ik vind persoonlijk dat je voor zulk soort dingen tijd vrij moet maken maar dat is natuurlijk mijn mening :+

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 22:41

Hoe moet ik in godsnaam in het buitenland die injectie nemen? :+ Ik laat dat echt niet door een buitenlandse arts doen.

Miepjee8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:44

Je geeft aan dat je een week bent weg geweest dan had je hem naar mijn idee of voor je vakantie kunnen nemen of na je vakantie.

Zoals ik al aangaf vind ik dat je daar tijd voor vrij moet maken. In overleg met je werk en de huisarts is er vaak veel mogelijk. Dus ook een goede passende oplossing voor jou.

In ieder geval veel succes er nog mee.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:51

Tja TS had hem alsnog moeten halen... maar dat heeft ze niet gedaan (ik zou ook niet weten hoe je dat moest plannen trouwens) en ik denk dat ze meer heeft aan wat ze NU moet doen :)

Als ik hem 1 week niet op kan halen, dan haal ik er de week daarop 1 op maandag en vrijdag en daarna weer gewoon elke woensdag... maar met 2 weken gaat dat niet.

Mischien een idee om zelf te gaan prikken? Niet alle huisartsen zijn het daarmee eens, maar je kunt het vragen.

Verder ga ik mee met Glossi; Je hoort langer injectie's te krijgen. Want als ik het begrijp moest je er nog maar 2 halen?

Edit; En idd geduld, ik heb er al bijna 28 gehad en merk ook weinig... het duurde even voor het ging helpen, toen hielp het even, en nu gaat het slechter dan vóór ik de injectie's kreeg.