Wie heeft hier ook last van?
Op het moment is het zo dat als ik ben gaan hardlopen (20 minuten, niks spannends) ik de rest van de dag met zware hoofdpijn en een slap gevoel op de bank zit. Het is een hoofdpijn die echt voor in mijn hoofd zit, uitstralend tot achter mijn ogen; pijnstillers helpen niet. Het enige dat vaak, maar niet altijd, helpt is een fles Aquarius na de inspanning, maar ook dat werkt lang niet altijd. Als dat ook niet helpt is de enige oplossing in bed gaan liggen en een paar uur slapen, meestal is de hoofdpijn daarna zo goed als verdwenen, maar het slappe gevoel blijft. Ik zweet snel en veel (geërfd van mijn vader ben ik bang) en ik heb er in de regel ook alleen last van in de maanden april tot en met oktober (als het buiten 'warm' is dus). Veel water drinken doe ik al en voordat ik vertrek drink ik een flesje water om de ergste klap op te vangen, maar niks helpt.
Ik wil graag verder met hardlopen, maar ben nu op het punt dat ik als ik bijvoorbeeld nog iets moet doen die dag of avond liever niet ga lopen, omdat ik me vrijwel altijd beroerd voel. Stoppen met hardlopen is geen optie, ik moet wat kilo's kwijt en meer opties om extra te bewegen heb ik niet; ik fiets iedere dag naar de uni, rij 2x per week paard en een sportschoolabonnement is me te duur. Daarbij komt dat het me vreemd lijkt als iemand van mijn leeftijd (22) 3x per week 20 minuten rennen niet aan kan.
Naast het feit dat ik wat te zwaar ben (80kg bij 1.80m) leef gezond. Eet netjes mijn groenten, fruit en volkoren producten en daarnaast drink ik voldoende. Wel mijd ik zuivelproducten ivm overgevoeligheid van mijn darmen.
Wie heeft de oplossing?
Edit: Vergeten te vermelden, ik heb er ook last van op een warme dag zonder dat ik inspanning hoef te leveren (bij veel zweten dus).
Laatst bijgewerkt door Vanillia op 09-08-11 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt