Holteonsteking.. chronisch? Wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Holteonsteking.. chronisch? Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 00:28

Pfff... ik wordt echt goed ziek (letterlijk maar het meest figuurlijk) van mijn holtes... Zodra er iets gebeurd slaat het op mijn holtes. Collega's de griep? Ik holteontsteking. Flink wat stress en vermoeidheid, last van mijn holtes..

Ik heb het nu inmiddels alweer meer als een week. Pijn in mijn hoofd, behoorlijk suizende/piepende oren, vies dik, klodderig en zelfs stinkend snot (en dan niet voor in mijn neus, maar echt achterin) en wat ik nog wel het meest vervelende vind, last van mijn evenwicht..

Na een dag werken ben ik helemaal gesloopt, van de hoofdpijn (krijg daar gewoon last van mijn ogen van) en van mijn evenwicht die ik gewoon met momenten zo weinig heb dat ik bijna omval. Het kost veel energie en wil gewoon niet weggaan. Uiteraard heb ik ook last van een verstopte neus, maar wat hierbij apart is, is dat het niet voor in mijn neus zit (kan nog best goed adem halen) maar echt achterin...

Minimaal 2x per jaar heb ik het echt heel erg heftig, de overige tijd is het in meer of mindere mate aanwezig, maar zoals nu 'te doen'.
Ik ben helemaal niet zo dokterig en ik weet dat als ik straks uit de stress ben, dat het ws al wel weer een stuk beter zal gaan (hoop ik iig) maar nu zit ik er mooi mee.. En naar de dokter stappen vind ik ook zowat :o

Zijn er bokkers die hier ook last van hebben? En zo ja, wat doe je ermee??? Stomen doe ik regelmatig (net als lekker warm douchen :P ) en ik gebruik homeopatische neusspray (die mag je blijven gebruiken) om mijn holtes (en vooral die buisjes van Eustachius, als die verstopt zitten, veroorzaken ze een verstoord evenwicht) open te laten gaan.. Op dagen dat ik moet werken (werk in de jeugdzorg, op een groep dus de hele dag in de week en druk) slik ik paracetamol of ibuprofen, en als het echt erg is dyclofenac.

Ik kan nu ook gewoon niet slapen, mijn oren suizen/piepen verschrikkelijk en ik heb knallende koppijn... Ik word zo stilletjes aan een beetje gek van mezelf :o

Brainless

Re: Holteonsteking.. chronisch? Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:38

Mijn man bleek poliepen te hebben en nadat deze zijn verwijderd waren de klachten (bijna) helemaal weg.

Helaas groeien die dingen weer terug, bij de een sneller dan bij de ander, maar bij mijn man heeft het (bijna) 5 jaar geholpen. En zal binnenkort waarschijnlijk weer moeten.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 00:41

Oh jeetje! Heeft de huisarts dat geconstateerd? Misschien wel goed om het eens te laten bekijken door een (KNO)arts.. Ik ben een beetje huiverig voor dokters :o

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 00:45

Nee niet de huisarts, daarvoor moet je echt naar de KNO-arts.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 00:54

Oke, maar daarvoor moet je wel een verwijzing hebben van de huisarts....

Ik hoop stiekem op de gouden tip, zodat ik het enigszins in de hand kan houden... Er spelt meer mee waardoor ik zo'n last heb van vermoeidheid en dus minder energie en verminderde weerstand, t lijkt wel een soort van cirkeltje.. maar ik kan en wil nu niets doen om dat te doorbreken :o

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 01:32

Mijn man was ook heel moe, maar de constante ontstekingen waren de boosdoener.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:19

Blijkbaar zit je in een bepaalde comfortzone waar je eigenlijk graag uit wilt maar het is wel zo comfortabel dat je maar blijft zitten.
Dan kun je eigenlijk nooit comfortabeler zitten dan je nu zit, best wel jammer eigenlijk.

Ik zou zeggen, ga eens bij HA vragen voor een doorverwijzing naar KNO, misschien zit er gewoon iets wat je holteontstekingen triggert. Dan hoef je niet uit je comfortzone maar kan je probleem misschien wel worden opgelost.
Laatst bijgewerkt door RelarDevi op 09-08-11 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 10:38

Hoe bedoel je comfortzone?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:40

Ik word er 13 september aan geopereerd.
Ik heb ook volle holtes en heb dus altijd een griep hoofd zeg maar.
Ik heb me door laten verwijzen naar KNO arts. Daar een scopie gehad van mij neus.
We hebben een CT scan laten maken nadat ik 6 weken een zware antibiotica kuur had gekregen
helaas hielp dat niet en word ik geopereerd.

Bij mij zijn mijn bijholte openingen dicht gegroeid en heb ik hypersensitieve neusschelpen wat de boel dicht drukt.
Dus ik krijg straks meer ruimte in mijn neus om te ademen.
Geloof me je klachten hebben er wel degelijk mee te maken. Mijn klachten:
- constant moe
- altijd hoofdpijn
- drukkend gevoel in mijn hoofd
- weinig energie
- adem tekort bij sporten
- heel vast slapen
- evenwicht problemen

Dus mocht je wat herkennen kom je er niet onder uit en word het de KNO arts.
Je krijgt altijd eerst een AB kuur voor je geopereerd word want het kan ook een hardnekkig virus zijn.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:42

Een zone (fase, plek e.d) waar je comfortabel zit.

Ik weet niet hoe precies het zit bij jou maar ik krijg een beetje de idee dat je 'iets' niet wilt veranderen omdat je daar harder voor moet werken dan je nu doet. Je zit in een fase / op een plek waar je eigenlijk niet zo comfortabel zit maar ach, het is hard werken om eruit te komen, dus blijf je maar zitten.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:45

Homeopatische neusspray werkt meestal onvoldoende, probeer er eens een met Xylometazoline deze mag je een week achter elkaar gebruiken.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 10:47

Oke! Dat klinkt - als de operatie goed lukt - letterlijk als een verademing!

Ik heb voor vrijdag een afspraak gemaakt bij de HA.. toch maar. :o

Dat klopt MoonCloe, ik moet namelijk een tamelijk heftige schouder operatie ondergaan om van mijn pijnklachten af te komen. Pijn is op zich best mee te leven, alleen het kost veel energie. En sja, op een gegeven moment keldert daardoor dan ook mijn weerstand en dat icm tijdelijke afstudeerstress is funest voor mijn lijf (voor mijn holtes iig) En ik kan en wil die operatie nu gewoon niet hebben :o

Charaz, ik ken ze, heb het een poosje geprobeerd, maar een week is vaak niet afdoende omdat het dan gewoon nog niet over is.. Misschien die maar even halen tot m'n afspraak vrijdag en dan kijken wat de HA zeg.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:53

Ja ik hoop ook echt dat het een verademing is :j
Je kan trouwens ook nog om de volgende medicijnen vragen bij je HA:
Aerius (pillen) en nog een neusspray waar ik de naam van kwijt ben :+
Heeft een heel futuristisch design

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:58

Ik ben bang dat je aan Aerius niet veel gaat hebben bij een holteontsteking, dat is tegen allergieklachten.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:04

Ja dat weet ik. Ik heb ze mee gekregen voor mijn klachten. Welliswaar voor mijn hypersensitiviteit maar heb ze nooit gebruikt :Y)
Maar ze kan er allicht naar informeren ;)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:57

Mij is ooit door een alternatief therapeut verteld dat de bijholtes je vuilnisvaten zijn. Als bijv je lever overbelast is of je darmen hun werk niet goed kunnen doen dan kun je last krijgen van je bijholtes omdat daar dan de afvalstoffen naar toe worden gestuurd. Het klinkt heel zweverig maar ik kan het niet zo snel op een andere manier verwoorden.
Ik ben een dieet gaan volgen (geen suiker, zo min mogelijk bewerkte producten omdat die je lever en darmen (over) belasten) en ben Mariadistel gaan slikken. Marisdistel ondersteunt oa de werking van je lever. Het heeft even geduurd maar ik heb nu bijna geen last meer van mijn bijholtes!

TS: als ik jouw klachten zo lees ben je er niet met een dieet en een paar homeopatische pillen. Je bent als het ware al te ver heen en moet er meer gebeuren om je lijf weer op de rit te krijgen. Ik zou op zoek gaan naar een goede alternatieve therapeut en/of arts die je verder kan helpen. Sterkte!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 13:08

Silvia, je verhaal klinkt erg aannemelijk.. heb behoorlijk wat ellende met mijn lijf gehad (oa paar grote operaties achter elkaar) In welke richting en waar zou ik dan moeten kijken? Ik heb zelf weinig ervaring met alternatieve therapieën.. :o

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:47

Bij mij zijn de doorgangen te smal, waardoor een ontsteking er moeilijk uit kan.
Na jaren dat geklier ben ik voor iets anders in het ziekenhuis beland en daar werd me verteld eens langs de KNO arts te gaan, want ik klonk zo nasaal :+
De operatie zelf schijnt niet zoveel voor te stellen, ik mag ergens in september en hoop dat het dan ook echt over is :j

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:41

Patriciavt schreef:
Silvia, je verhaal klinkt erg aannemelijk.. heb behoorlijk wat ellende met mijn lijf gehad (oa paar grote operaties achter elkaar) In welke richting en waar zou ik dan moeten kijken? Ik heb zelf weinig ervaring met alternatieve therapieën.. :o

Fijn dat je mijn verhaal niet meteen afdoet als zweverige kletskoek. ;)
Zelf heb ik baat gehad bij Chinese massage met daarnaast bioresonantie therapie. Gebruik de zoekfunctie binnen Bokt maar even dan kom je een heel eind.
Het vervelende is dat alternatieve therapie vaak duur is en dat je maar moet afwachten of je bij de juiste persoon bent terecht gekomen. Dus iemand die je echt wilt helpen en niet uit is op geld....

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:28

Quellian schreef:
Bij mij zijn de doorgangen te smal, waardoor een ontsteking er moeilijk uit kan.
Na jaren dat geklier ben ik voor iets anders in het ziekenhuis beland en daar werd me verteld eens langs de KNO arts te gaan, want ik klonk zo nasaal :+
De operatie zelf schijnt niet zoveel voor te stellen, ik mag ergens in september en hoop dat het dan ook echt over is :j

Ik heb in mei deze operatie gehad. Viel inderdaad mee en het gaat echt heel veel beter.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:42

ik herken t helemaal ben 10 jaar geleden ook geopereerd ervoor en hebben mn neusschot recht gezet want dat stond binnenin blijkbaar schreef waardoor je vernauwingen krijgt.
T is een hele tijd wel wat beter gegaan maar om nou te zeggen van poeh hee wat heeft dat geholpen, dan zeg ik nee
De laatste jaren en vooral jaar is t weer helemaal terug en word er echt zo moe van overal pijnen duizelingen, soms ben ik bang dat ik een hersenbloeding krijg, omdat de druk zo hoog is dan..
HA heeft me negekeken heb foto, s van mn holtes gehad, heb speciale sprayen gehad en die verlicht heel klein beetje.
Maar de antibiotica heeft niet aangeslagen, dus heb het heel vaak benauwd hoofdpijn oorzuizen etc..
Dus heel herkenbaar,en ik moet eigenlijk ook naar de KNO maar ben altijd beetje terug houdend en hoop altijd dat t vanzelf over gaat.
Maar mn grootste angst is dat ze een scan maken en natuurlijk is dat goed , maar toch stel ik t steeds uit omdat je rare dingen gaat denken van miss is t wel iest ernstigs,, ( een tumor ofzo)... :+
En dan word je best laks he waardoor t steeds erger word en chroniser...
Dus ik volg je topic nog wel eventje :)

sterkte