Draagmoeder voor bevriend stel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Draagmoeder voor bevriend stel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 15:53

Lieve mede bokkers!

Goede vrienden van ons zijn de mogelijkheden aan het bekijken om papa te kunnen worden met behulp van een draagmoeder. Nu ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben zijnde als papa of mama van een kind dat op die manier is verwekt of als draagmoeder.

odetteke

Re: Draagmoeder voor bevriend stel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:09

Overweeg je jezelf aan te bieden als draagmoeder lc?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 16:11

Nee ben net terug in vorm van nummertje 2 :) Ben gewoon erg benieuwd naar de ervaringen!

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:14

Ik zou het echt mega knap vinden als iemand dat zo kan doen. Ik vind, je bouwt zo een band op met je kleintje ook tijdens de zwangerschap en dan daarna je alles weggeven, brrrr. Mensne die dat kunnen die verdienen een lintje hoor. Eicel donatie voor hele goede bekenden zou ik dan mischien weer wel overwegen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 16:16

Ik denk dat je er heel anders in kunt staan als het niet jouw eicel of de zaadcel van jouw partner is. Het is gewoon in essentie niet jouw kindje, je schenkt het alleen een veilige behuizing om te kunnen ontstaan :) Ik zou dan weer absoluut geen eicellen kunnen doneren, dan is het voor mijn gevoel wel mijn kindje en niet die van de wensouders.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:17

niet alleen een veilig omhulsel wat je schenkt, je schenkt 9 maanden van je leven lijkt mij zo.
Je deelt alles met dat kindje gedurende die tijd. Lijkt mij toch nog wel vrij heftig...

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:18

LCharlotte schreef:
Ik denk dat je er heel anders in kunt staan als het niet jouw eicel of de zaadcel van jouw partner is. Het is gewoon in essentie niet jouw kindje, je schenkt het alleen een veilige behuizing om te kunnen ontstaan :) Ik zou dan weer absoluut geen eicellen kunnen doneren, dan is het voor mijn gevoel wel mijn kindje en niet die van de wensouders.

Toch groeit het wel in jouw.. Lijkt me ook erg moeiljk om er dan afstand te van moeten doen.. Terwijl je idd wel weet dat het helemaal jouw kindje niet is. Lastig.. Maar wel knap en nobel als je het kunt idd.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 16:19

Ja het groeit in je maar het is niet van jou. Het kindje draagt niet jouw dna, dat is toch heel anders dan de zwangerschap van een eigen kindje.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:21

Ik zou er totaal geen problemen mee hebben om draagmoeder te zijn.
Alleen het is verboden in nederland voor zover ik weet.
Ik vind de hele zwangerschap én bevalling zo geweldig mooi,en ook daarom al zou ik het doen.
Ik heb er jaren lang over gedacht om draagmoeder te zijn,maar helaas hoorde ik dat het niet mag in nederland.

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:22

Zou het? Niet als kritiek bedoeld hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat je er niet vebonden mee raakt. Kindje heeft een bloedband met je. Ben trouwens wel heel benieuwd naar de ervaringen van mensen die dit meegemaakt hebben of van dichtbij meegemaakt hebben.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:23

Ik zou het iig nooit kunnen, vind zwanger zijn loodzwaar, zou niet mijn lijf 24 uur per dag 9 maanden lang aaneengesloten in dienst kunnen stellen van een ander om een half uur na de bevalling met een pijnlijk hormonaal lijf niets om vast te houden te hebben :o

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 16:23

Ik weet niet hoe je daar bij komt maar dat is niet het geval! Je mag er alleen niet voor betaald worden maar dat is een ander verhaal ;) Heel fijn om te lezen dat er vrouwen zijn die het inderdaad zonder problemen zouden willen doen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 16:25

Ik vraag het me dus af Tjeetje, ik denk als je je er echt op instelt al ruim vooraf dat het zeker kan!
Odet, ik begrijp dat absoluut als je zware zwangerschappen achter de rug hebt, maar er zijn ook vrouwen die het heerlijk vinden om zwanger te zijn.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:26

Ik zou het niet snel doen. Ik ben nu ook te oud (veertig) maar als ik jonger was geweest had ik het heel moeilijk gevonden. Je bent wel 9 maanden zwanger, en hebt er daarna niets voor terug, en ik ben bang dat je je toch gaat hechten aan het kindje. Maar gelukkig hoef ik er niet over na te denken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:26

Ik zou het zo doen, mits ik niet mijn eigen eitje hoef af te staan want dat is dus voor mij inderdaad ook emotionele verbondenheid...

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:27

Als ik zeker wist dat ik het kon dan had ik het gedaan voor mijn aller beste vriendin..jaren zijn hun bezig geweest om zwanger te worden,alle trajecten hadden ze afgelegd en het lukte ze maar niet.
Ze is bij mijn bevalling geweest van mijn oudste,heeft zijn navel streng door mogen knippen,wilde zo graag dat ze het dan alsnog een beetje mee kon maken..
Haar eigen zus die stelde toen voor om draag moeder te worden voor hun,die was nog herstellende van nummer 2....papier werk was al wel rond en toen werd mijn vriendin zwanger....gewoon zomaar *\o/*
en nu is ze zwanger van nr 3 :P

Ik vind het echt heel erg knap wat draag moeders doen. _/-\o_

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:29

maar wáárom zou je het wél willen?
is nogal iets om te doen, gewoon om te helpen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:30

Ik gun iedereen die ik liefheb het geluk van een kindje (als dat voor hen geluk betekent natuurlijk).

Daarnaast heb ik vrij makkelijke zwangerschappen en vlotte bevallingen.

odetteke

Probleem is alleen dat je onmogelijk kan inschatten hoe een zwangerschap verloopt lc Ookal heb je 4 zorgeloze zwangerschappen.gehad, bij.de 5e ben je misschien 9 maanden aan het overgeven, heb je last van BI en lig je met 20 weken in het ziekenhuis met vroegtijdige weeën en ontsluiting. Vrij heftig om dat vooral een ander.te.doen.

Youknowme

Mijn moeder is bijna draagmoeder geworden voor mijn tante en oom. Na jaren lang proberen werd mijn tante maar niet zwanger.
Ze zouden een jaar naar australie gaan en daarna zou mijn moeder draagmoeder worden, maar in australie kwamen ze er achter dat mijn tante toch zwanger was!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:31

Ik denk dat je van te voren nooit kan zeggen dat je het wel aan kan,het is toch iets wat heel bijzonder is en aan het eind geef je het weg.Lijkt me heel moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:33

Het lijkt mij ook absoluut heel moeilijk... maar ik zou het wel steeds in mijn hoofd kunnen houden denk ik...

Zou het alleen niet kunnen hebben als er een kindje rondloopt met mijn kenmerken en karaktertrekken waar ik dan geen mama van ben...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:34

Het is niet iets wat je zomaar doet dat is duidelijk.
Sowieso wordt je als draagmoeder grondig gescreend en ook de toekomstige ouders.
Op dit moment mag je geloof ik ook alleen nog maar draagmoeder zijn voor naasten en niet voor onbekenden.
Ik heb ook begrepen dat je als draagmoeder het eerste jaar nog "zeggenschap" hebt en daarna de wensouders officieel ouder worden.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 16:37

Mee eens Rock! En wáárom je het zou doen? Maak maar eens zeer naaste vrienden mee die niet zwanger kunnen raken of op natuurlijke weg ouders kunnen worden en alles maar dan ook alles willen geven voor een eigen kindje.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 16:39

Odet, daar heb je inderdaad gelijk in, maar als een vrouw eenmaal dat besluit neemt dan kiest ze voor de zwangerschap, daar kleven nu eenmaal risico's aan vast.