Ongeveer een ruime week geleden is er bij mij een hartritmestoornis geconstateerd. ( dit het ik 2 jaar eerder ook gehad) Ik heb hier medicatie voor gekregen en plastabletten voor het teveel aan vocht.. door de medicatie ben ik af en toe duizelig en voel ik mij absoluut niet lekker (misselijk, buikpijn enz..) hou vocht vast in benen, buik en soms zelf de onderrug. (in de rug en buik is erg pijnlijk) heb last van steken en hartkloppingen( heb wel medicatie voor het ritme ) en ben ontzettend moe ik verveel me hier door ontzettend ben te moe om veel te doen en ook lang lezen, computeren of tv kijken lukt niet door de duizeligheid. wie heeft er tips en ideeen wat ik zou kunnen doen om de dag een beetje door te komen?
Ik heb een hartprobleem vanaf mijn geboorte en daar ook al op mijn 2de en 27 ste aan geopereerd ik heb een atrium flutter en heb deze 2 jaar geleden ook gehad. verder ben ik 2,5 jaar geleden ook geopereerd aan pericarditis constrictiva. en toen ik 2 was aan een asd. dus komt niet door bv eten van zoetjes en dergelijke maar is aangeboren.. ik ben wel aan het tekenen en schilderen maar heb dus doordat ik ook duizelig ben door de medicatie last van duizelig dus lang kan ik niet bezig zijn. en wordt het dus lastig om de dag door te komen.
Vayo
Geplaatst: 08-08-11 16:54
Hoi,
jeej wat vervelend zeg! Ik ben er niet zo in thuis, maar moet je lichaam misschien nog wennen aan je nieuwe medicijnen? Anders zou ik misschien eens aan je cardioloog vragen of er andere medicijnen zijn die je mag gebruiken en misschien minder bijwerkingen hebben!? Al neem ik aan dat je snel weer op controle moet, omdat je nieuwe medicijnen hebt.
Als je bij het schilderen al last van duizelingen hebt, ben ik bang dat veel andere dingen ook afvallen (filmmarathon, mooi boek lezen, enz). Ik hoop snel dat je je wat beter gaat voelen en dan wel wat leuke dingen kan ondernemen. Misschien eens lunchen/high tea'en met een vriendin ofzo.
delphi een andere medicatie mag /kan niet omdat ik al de minste heb qwa dosering van het soort dat ze het leifs voorschrijven, deze is het beste voor het hartritme rustig te houden.. controle over een paar weken en omdat de bijwerkingen al stukke minder zijn als bij de vorige medicijnen moet ik t nog even proberen. lijkt wel of het draaierige soms wat minder wordt.. als dat al minder is zal ik hopelijk weer wat kunnen doen
Soph12
Geplaatst: 09-08-11 11:11
Dat duizelige zakt vaak wel af bij plastabletten, het lichaam moet een nieuw evenwicht vinden qua vochtbalans.
ik ben ook niet duizelig door de plastabletten maar door de bisiprolol de tablet voor het hartritme de plastabletten heb ik al veel vaker gehad, maar punt is dat ik niet goed tegen alle beta blokkers kan en deze nu voor het hartritme wel moet slikken
050206051012
Geplaatst: 09-08-11 13:44
Misschien dat je je Cardioloog kunt vragen om Procoralan? Dit werkt in op het hartweefsel zelf, ik weet niet of het bij jou een mogelijkheid is. Ik kon heel slecht tegen beta blokkers, maar Procoralan ging helemaal niet. Ben uiteindelijk uitgekomen bij Propronalol. Hoe is je bloeddruk? En is je hartslag onregelmatig, snel of beide?
Goed om je ademhaling blijven letten, niet denken dat je dood gaat (daar krijg ik altijd paniek van, dat het 's morgens een verrassing is als je je ogen weer open doet ) en niet te druk maken. Lekker op de bank met een filmpje of C&I Network!
mocht het zo blijven dan is dat een optie om die procoralan te vragen ( geen idee of het mogelijk is hoor maar vragen kan altijd) mijn bloeddruk is van zich al laag met een onderdruk van onder de 6o dus dat is ook al lastig. verder is het ritme en onregelmatig en te snel
gelukkig lukt het wel om s nachts te slapen la heb ik volgens mijn man wel spook neigingen ( ga dan rare dingen doen , wil bv opstaan om brood te smeren want we moeten weg.. schijn ik dan te zeggen) hij houdt me dan tegen en probeert me wakker te krijgen. meestla lukt dat met knijpen
Sassol
Geplaatst: 10-08-11 15:20
Mediteren en gedichten schrijven?
Denk dat vooral mediteren heel goed voor je kan zijn omdat je een beetje het contact met je lichaam kwijt bent. (Ipv op één lijn te zitten met je lijf heb je er nu last van) Dit kan prima zittend op een stoel of liggend in bed en is ook nog eens goed voor je hoofd.
Astorga
Geplaatst: 13-08-11 01:33
Pfff, op zo'n jonge leeftijd al zoveel hartproblemen...
Weet de cardioloog dat je ondanks/dankzij de medicijnen zoveel klachten hebt? Gebruik je ook bloedverdunners? Zijn er plannen zoals een cardioversie gemaakt?
Ik wens je iig heel veel succes en hoop dat het snel beter met je gaat.
ja heb van de cardioloog deze medicatie gekregen, gaat gelukkig al wat beter nu. heb idd bloedverdunners en krijg over 5 weken een cardioversie dat wordt de 2de keer want 2 jaar geleden dit allemaal ook gehad. ben al paar keer terug geweest naar de cardioloog en heb al aanpassingen in de medicatie gehad.
Astorga
Geplaatst: 29-08-11 15:24
Hoe gaat het nu met je? Alles weer een beetje stabiel?
kayjody
Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-11 15:42
hoi superlotje aardig dat je er naar vraagt ben vandaag bij de cardiolooog geweest en heb een controle gehad. de ritmestoornis zit er nog wel maar het gaat beter nu minder last van alles enz grt
Astorga
Geplaatst: 29-08-11 15:57
Wat fijn dat het wat beter gaat! Volgende maand cardioversie?
kayjody
Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-11 10:01
Ik wordt besproken en over ong 3 weken een cardioversie ik krijg een oproep dus hoor vanzelf wanneer ik aan de beurt ben. de cardioloog dacht ong 3 weken.