Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Princesj schreef:Je slaapt te weinig. Als je 40u stages loopt, heb je echt wel veel meer slaap nodig. Veel mensen houden 7 uur slaap aan, maar dat blijkt toch voor heel veel mensen te weinig te zijn. Tijdens drukke periodes moet ik me houden aan 9 a 10 u slaap. En ja dat is saai (ik ben ook pas 23), maar dat zorgt wel dat ik 40u pw kan werken, zonder in te storten.
Princesj schreef:Je slaapt te weinig. Als je 40u stages loopt, heb je echt wel veel meer slaap nodig. Veel mensen houden 7 uur slaap aan, maar dat blijkt toch voor heel veel mensen te weinig te zijn. Tijdens drukke periodes moet ik me houden aan 9 a 10 u slaap. En ja dat is saai (ik ben ook pas 23), maar dat zorgt wel dat ik 40u pw kan werken, zonder in te storten.
)Citaat:ik begin me hier een beetje zorgen over te maken maar ik weet niet zo goed of ik hiermee naar de huisarts moet gaan
al is vermoeidheid wel een 'moeilijk' onderwerp voor de HA. Iig bloed gaan prikken op oa b12, vit.d en schildklier. MarisdB schreef:Volgens mij moet je eerst achterhalen waar je zo moe van bent, voor je allerlei goedbedoelde adviezen gaat opvolgen. Zoals dat van Ivy hierboven bijvoorbeeld. Dat werkt inderdaad voor iemand die in principe uitgerust is maar zich veel te weinig prikkelt. Voor iemand die overbelast is kan het echter de druppel zijn naar echte chronische klachten die niet meer weggaan.
Als ik jouw verhaal lees zou ik eens proberen om jezelf 3 maanden vrij/ziek te plannen en gewoon eens écht uit te rusten...
barbar schreef:er bestaat ook CVS, dat is het chronish vermoeidheids syndroom.
het is een ziekte die nog niet zo heel erg bekend is en als ik het goed heb zien ze dit bij een hersenscan.
de ziekte kan varieëren van altijd gewoon moe zijn tot zo weinig energie hebben dat je in een rolstoel beland.
helaas onderkennen veel huisartsen de ziekte nog niet.
) draait niet alleen om vermoeidheid, maar om een heleboel andere klachten die daar ook bij aanwezig zijn.barbar schreef:ik ben ook al jaren moe, en ben er meerdere keren mee naar de HA geweest.
meerdere dingen zijn uitgesloten en ondekt, zo is bijv mijn schildklier goed maar heb ik een hele lichte hartritmestoornis wat niets hoeft te betekenen en is mijn vitamine D een beetje laag ondanks ik veel in de zon kom en veel vis eet.
als ik die lijst bekijkt zijn er uit elke caterogie meerdere dingen bij mij van toepassing zijn, maar heb het idee dat iedereen wel dingen kan herkennen?
nu twijfel ik of ik met deze bevindingen opnieuw naar de HA moet, ik vind het altijd zo stom overkomen om tegen een HA te zeggen dat ik denk dat ik iets zou kunnen hebben, en daarnaast weet ik niet of er wat aan te doen valt? (medicijnen of zo?)