Hoe je hormonen weer in balans krijgen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ramooontje

Hoe je hormonen weer in balans krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 09:37

Mijn hormoonhuishouding is uit balans, ik maak teveel mannelijke hormonen aan wat je terug ziet in puistjes in en rond de kin (ik ben 24 jr). (lichte)baardgroei en haartjes op mijn bovenlip.

Aangezien ik niet geloof in middeltjes die ik er aan de buitenkant moet opsmeren ben ik benieuwd wat ik aan de binnenkant aan mijn hormoonhuishouding kan doen.

Uiteraard maak ik mijn gezicht iedere ochtend en avond schoon met producten op waterbasis en die geen rare toevoegingen hebben.

Verder probeer ik minimaal 80% van mijn tijd macro biotisch te eten. Ik ben gestopt met de pil en over gegaan op de T-safe (soort van koperspiraaltje dus zonder hormonen). Verder slik ik geen medicijnen, sport ik regelmatig en probeer mijn alcoholconsumptie in toom te houden.

Wie kan mij helpen? Ik voel mij hier erg moedeloos door en schaam mij ook voor deze ontstekingen....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:26

De Diane35 pil gaan slikken. Is hier speciaal voor. Tegen acne en overmatige haargroei.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:39

Suzanne F. schreef:
De Diane35 pil gaan slikken. Is hier speciaal voor. Tegen acne en overmatige haargroei.

:j
Wilde ik net gaan zeggen.

Brittol

Re: Hoe je hormonen weer in balans krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:49

Ik zou even langs HA gaan..
Diane pil vond ik zelf namelijk een ongelofelijke kl*te pil. Je kan hem wellicht proberen, maar ik werd er echt honds beroerd van. :=

Maar je zou evt. wel aan de pil kunnen gaan, even uittesten welke het beste is.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:55

Ik zou niet perse voor de Diane35 gaan, deze heb ik van een mannelijke dokter gekregen en ben nu naar een andere (vrouwelijke) huisarts gegaan en deze vroeg me of ik me ook bewust ben van de risico's die bij de diane35 zitten. Verhoogd kans op longembolie etc. Dus bekijk de voor maar ook nadelen van zo'n pil. Zodra mijn strip afgelopen is ga ik met de nieuwe huisarts kijken welke pil ik het beste kan hebben voor mijn puistjes, zonder de nadelen. (of idg met verkleind kans).

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:57

Yasmin is een goed alternatief op de Diane. Ik slik zelf de Diane en ben er erg tevreden over (ook mijn hormoonhuishouding is niet wat het zijn moet, en door een pil met meer vrouwelijke hormonen te slikken komt het bij mij weer in balans). Overleg eens met je huisarts of anders laat je doorsturen naar een gynaecoloog, die weten er meer vanaf als je je huisarts niet vertrouwd op zijn mening. ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:59

over een heel andere boeg...ik heb net 2 boeken van ralph moorman besteld, o.a. over een hormoonbalans dieet.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:59

Je zou ook eens langs een Mesoloog kunnen gaan, die helpt je met homeopatische middelen en vitaminen/mineralen etc om weer in hormonale balans te komen.
Mijn ervaring is dat het echt werkt.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 11:04

Ik wil absoluut geen hormonen meer in mijn lijf dus de Diane pil is helaas geen optie voor mij (of een andere pil ;) Ik kies er bewust voor om geen hormonale anticonceptie te nemen (vandaar de T safe).

@ Kinke toevallig! Heb ik net besteld :D

@ CM, thnx hier ga ik zeker informatie over nazoeken!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:07

haha, da's toevallig. Ik ben benieuwd of het haalbaar is, en of ik mijn maandelijkse migraine aanval kan laten verdwijnen :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:08

Bij mij heeft dieet me wel geholpen met een aantal hormonale problemen (vooral emotionele), maar ik moet nog steeds harsen :+ Ik lees dus even mee :)