Het is weer zover ... JEUK!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Het is weer zover ... JEUK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:07

Aah, ik denk dat ik gek word }:0
Voor meer info: [MW] Ok, dit is toch niet normaal ...
Zo ziet het er ondertussen weer uit .. wel 'maar' ongeveer de helft, maar dat maakt qua intensiteit niet uit blijkbaar :+ Ik word echt GEK, GEFRUSTREERD, GEÏRRITEERD, ... Ik vind het gewoon niet meer leuk ;(

Wat kan ik doen?
Ik heb cortisone-zalf, die stilt de boel wel maar die mag maar 2x per dag ... en ik trek het echt niet met 2x per dag :=
Heb daarstraks met azijn gedept, dat gaf wel iets verlichting, maar het ging niet echt weg .. Maar verlichting is voor mij ook al genoeg, als er maar iets gebeurd! Maar mag je zomaar azijn blijven erop gooien, of zit daar ook een beperking aan? :+

Iemand die nog iets weet?

(voor degene die nieuwsgierig zijn wat het is en niet het andere topic helemaal willen lezen, waarschijnlijk dit: http://www.medischwebboek.nl/oogstmijten/ Ik ga dan ook op zoek naar een spray met DEET, vrees dat ik niet zonder ga kunnen := ).

Alwiene

Re: Het is weer zover ... JEUK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:34

Ik heb naar aanleiding van jouw vorige topic info verzameld een artikeltje geschreven over die bultjes enzo :j Dus ben benieuwd naar de reacties in dit topic, goede tips kan ik er misschien nog wel bij invoegen :)
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... tmijt.html

Wel balen dat je weer onder zit zeg!! Er wordt altijd gezegd dat mentholpoeder helpt tegen jeuk, maar de enige keer dat ik het probeerde hielp het geen moer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:40

Whahaha, geweldig :')
Nuja, ik heb het ook zelf gezocht natuurlijk ^) Ik weet het .. maarja .. Mijn rijbroek lag in de was (aangezien ik al mijn kleren na het naar mijn paard gaan nu automatisch in de was gooi) en dat is de enige die ik heb. Ik heb nog zitten denken om mijn jeansbroek in mijn sokken te steken, maar dan zou ik er erg belachelijk uitgezien hebben .. En ik zou toch maar eventjes gaan voeren, wat mesten en beetje met pony spelen ... Heb er nu alweer spijt van dat ik het niet gedaan heb natuurlijk :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:42

Had je dat nou maar wel gedaan, nu zit je met de gebakken peren... uh jeukende bulten dus :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:42

Hmmja .. achteraf hé :+
Deze past daar trouwens wel bij (staat in een ander artikeltje over mijten):
Citaat:
De beet van een Aoutat, oogstmijt, heeft vooral invloed op het humeur

:')

Dressage4U

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:44

Jeetje, vervelend.
Bel eens met de diergeneeskunde in Gent in België. Die hebben iets nieuws tegen ongedierte.
Succes ermee.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:47

ik heb je topics niet gelezen,sorry.
maar ik moest wel meteen denken aan het feit dat jouw pony ook zoveel jeuk heeft.
hebben jullie misscien samen ergens last van wat ontzettend kan kriebelen???

een soort mijt inderdaad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:48

Dat ik last van die mijt heb is wel voor 99% zeker :j
En ik zit er ook aan te denken dat poon daar misschien ook erg last van heeft :j
Maarja, hoe ga ik dit ooit te weten komen? Je ziet ze zo moeilijk en rode plekjes krijgt poon ook niet :+

(toch leuk hé, zo samen allergisch zijn en vervelend worden van iets :+ :)) )

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:51

Ik heb een allegie voor steekvliegen /dazen. Ik moet daarvoor koelen met alcohol en ijs

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:53

nou, je kunt poownie wassen met sebacil of vergelijkend middel.en dat kun je kopen bij de dierenarts
en er is voor jezelf ook vast een middel waar je mee kunt behandelen wat eventuele mijt dood?

rode plekjes zie je bij je pony inderdaad niet zo snel,maar wie weet heeft hij ze wel :j
stromijt geeft bij paarden ook flinke jeuk,maar er zijn zoveel soorten.

zou best kunnen dat jullie van hetzelfde last hebben,heeft de arts al een kweek gemaakt van een van je bulten om te kijken wat er in zit?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:54

foutje, dubbelpost :o

Elfenor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:57

Helpt ijsblokjes ertegen houden ook niet een beetje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:59

@ hotchocolat : Koeling met ijs heb ik ookal gelezen :j Maar dat gaat zo moeilijk, zo groot zijn mijn coldpacks niet := (en een paar plekjes per keer gaat 'm ook niet worden denk ik :') ). Denk dat ik het nu nog even zo ga volhouden (karakter heb ik :Y) beetje }:0 ) en dan voor het slapen nogmaals zalf en dan morgenvroeg maar azijn en morgenmiddag zalf? Kan morgenvroeg geen zalf... of ik kan dat wel, maar moet werken van 14u tot 22u en dan hou ik dat niet uit := Wat een ellende ^) Nuja, moest het op het werk echt niet gaan dan duik ik gewoon de frigo in (we hebben zo'n inloop-koelkast zeg maar) :')

@ ellepel : ik heb pas gewassen met Imaverol (en iso-betadine), weet niet of dat een vergelijkbaar middel is?
Voor mezelf jammer genoeg geen behandeling .. Ja, die cortisone-zalf, maar die mag maar 2x per dag ... De mijten zijn in principe al dood, zodra ik thuis kom doe ik mijn kleren uit en neem ik een hete douche en schrob ik héél erg hard .. dan zouden ze moeten van je afvallen en dan gaan ze dood ;)

Arts weet nog niet dat ik weet wat het is :+ Moet er nog eens terug langs :')
Hij had de laatste keer bloed genomen om te testen op allergieën, maar volgens mijn bloed was ik nergens allergisch aan (niet aan de geteste dingen, dus paarden enzo, maar ook niet gewoon algemeen ) maar volgens hem was het toch een duidelijke allergische reactie .. Alleen wist hij het zelf ook niet meteen, kon bv. ook van vlooien van mijn paard ofzo zijn, dat soort dingen .. Er zijn dingen die je niet in het bloed terugvindt ... en ik denk dat de oogstmijt(larve) daar ook zo 1 van is ;) Of misschien hoop ik dat gewoon, want anders zou ik nog niet weten wat het is :+

@ Elfenor : weet ik niet, maar zoals in de reactie naar hotchocolat toe .. is niet doenbaar := Als het nu 1 plekje was of een stukje met plekjes zeg maar, dan zou dat nog gaan .. maar dit krijg ik niet gekoeld :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:10

nee,imaverol werkt niet tegen mijtsoorten,daar moet je echt wat anders voor hebben.

kijk ook es na of je misschien reageerd op een bepaald smeersel wat je gebruikt voor je paard en wat jij aan je handen krijgt?
je zou denken dat je dan aan je handen uitslag krijgt,maar dat hoeft niet,dat kan zich ook op een andere plaats uiten
Laatst bijgewerkt door ellepel op 07-08-11 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:11

Ik gebruik geen smeersels ... En heb op handen & armen héél weinig last. Het zijn vooral de benen die problemen geven (alles wat in die tekst over oogstmijtlarven staat, het klopt te goed om het niet te zijn denk ik ;) ).

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:15

Jeuk is erger dan pijn (ik heb exzeemkinderen) Ik heb een hele grote fles alcohol staan en als ijselement kun je vochtige theedoeken in de vriezer doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:23

Dat laatste is misschien wel wat :j
Mijn moeder zei ook dat ik bv. voor vannacht kompressen in azijn kon dompelen en deze dan met een verband rond mijn benen doen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:25

oogstmijt zou best kunnen hoor.
hier staat dat ook wel:
http://horsehints.org/Parasites.htm

eben naar beneden scrollen tot je bij "chiggers"bent(dat betekend oogstmijt)

azijn werkt inderdaad wel goed tegen de jeuk,maar niet te lang laten zitten,want je velletje word er juist erg teer van en dan krijg je sneller jeuk. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:27

Oh, kijk, naar zo'n dingen was ik naar op zoek .. ik heb geen flauw idee wat voor werkingen azijn verder nog heeft en of je er ook teveel van kan op doen ofzo ... Of zou ik dat gewoon telkens kunnen doen als het me even teveel wordt en ik nog geen nieuwe zalf kan smeren? (kompressen met verband ga ik dan maar niet doen ;) ). Even linkje doornemen :Y)

Edit; link al doorgenomen, staat niet veel op _O- Of toch niet veel nieuws :+
Die foto komt me trouwens wel bekend voor 8-) :=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-08-11 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:29

voor mijn muggen allergie kreeg ik destijds uit het ziekenhuis mee:

Nat verband, met op het stuk dat de plek raakt flink wat azijn. Om de zoveel uur verversen en mag in princiepe de hele dag om (Maar dan gaat het verband jeuken).

Stinkt wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:31

Stinken interesseert me momenteel even niet :+
Maar als je het om de zoveel uur moet verversen lijkt het me niet dat je ermee mag slapen? Ben toch niet van plan om midden in de nacht op te staan .. toch niet als het niet moet (vorige keer moest ik er wel uit, kon ik het niet houden van de jeuk := ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:33

meestal heb je het niet meer door als je slaapt, kan dus wel. Je wordt vanzelf wakker als het irriteert :P

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:35

ik heb even voor je gezocht,maar schijnt dat sulfurzalf heel goed werkt,dat is zwavelzalf als ik het goed heb.
vraag anders bij de apotheek?

klopt wel als ik het zo bedenk,ze zijn toch familie van mijten en teken en die hebben een hekel aan zwavel,dus je zou dat kunnen proberen.
et stinkt alleen wel een beetje :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:37

Hmmja, zwavel is nu niet meteen mijn favoriete onderdeel :+ Maar pff, die cortisone-zalf stinkt ook, en azijn ruikt ook niet fris .. Ik zit op een punt dat het mij niet meer interesseert, zolang ik maar geen jeuk heb :')

Maar zit daar dan nog een verschil in met die cortisone-zalf? Kan ik het erbij gebruiken zeg maar (dus tussendoor) of is het als vervanging van.. ?Is het gewoon vrij verkrijgbaar of moet het op voorschrift? *gaat even op zoek*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:40

Anders morgen even spoed bezoekje bij de huisarts?

En tot die tijd roeien met de riemen die je hebt (dus als je hebt verband en azijn en je zalfje)