Nu ben ik niet kleinzerig, maar de pijn die hiermee gepaard gaat is echt gruwelijk, ik heb al meermaals van paniek mijn nagels in de armen van mijn vriend gezet en weet gewoon niet wat ik moet van de pijn.
Omdat het eigenlijk altijd in m'n slaap gebeurd, is het moeilijk om precies te omschrijven wat er gebeurt, maar het lijkt erop dat door te snel strekken van mijn been/benen, er 'iets' in mijn knie/knieën klem komt te zitten en dat veroorzaakt die vreselijke pijn. Mijn been is dan meestal half gestrekt en kan dan ik m'n been simpelweg niet verder doorstrekken of terug intrekken, de knie zit dan echt op slot.
De eerste keren was ik echt zo in paniek van de pijn (vlammend, stekend) dat ik alleen maar kon piepen en echt niet wist wat ik moest doen, waardoor ik als reflex mijn been toch strekte of introk en je een harde knak hoorde. Wanneer het nu gebeurt, probeer ik me te beheersen en heel voorzichtig en gecontroleerd m'n been lang te maken. De harde knak is dan nog steeds hoorbaar, maar minder geforceerd.
Overdag gebeurt het op slot schieten zelden, maar merk ik dat ik moeite heb m'n knieën goed te buigen. Ze voelen stram, 'onveilig', en omhoog komen lukt niet op eigen kracht van m'n knieën, maar moet ik echt doen door me ergens aan op te trekken.
Nu is natuurlijk het meest wijze besluit om naar de dokter te gaan
Normaal zou ik dat ook doen, ware het niet dat ik ong. 4 jaar geleden al eens bij de HA geweest ben voor klachten aan mn linkerknie. Haar advies was toen letterlijk: 'Je moet gaan fietsen'. Dit om m'n bovenbeenspieren sterker te maken. Dat ik al dagelijks fietste en paardreed en nooit eerder klachten had gehad, deed er niet toe, ik moest maar een hometrainer kopen/lenen en dat gaan doen. De drempel om naar de dokter te gaan ligt dus iets hoger, uit angst om weer weggestuurd te worden met zo'n flutadvies. Ondertussen doe ik verder zoveel mogelijk als altijd, loop trappen, fiets, rijdt paard, puur om goed in beweging te blijven.
Ik ben benieuwd of iemand zich in de klachten herkent of weet wat hier nu dé oplossing voor is