Al 3 weken aan het hoesten! Wat helpt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Al 3 weken aan het hoesten! Wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:41

Ik kwam 3 weken geleden snipverkouden terug uit Spanje, en het meeste is over, alleen ik loop nogsteeds heel erg te hoesten. Ik heb al vanalles geprobeerd (fishermans, andere keelsnoepjes, thee met honing, stomen...) maar niks helpt.. Ik word er zo moe van! Soms wil ik ook iets zeggen, en dan krijg ik er gewoon alleen maar een piepje uit := Vooral 's ochtends is dat heel erg.. En ik hoest m'n hele keel stuk. Weet iemand iets dat écht goed helpt tegen hoesten?

BigOne

Re: Al 3 weken aan het hoesten! Wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:55

Even naar de huisarts gaan om te kijken of je longen schoon zijn en je geen bronchitus hebt, niet te lang wachten want je longen hebben het zwaar te verduren en het kan chronisch worden.
Als het toch een gewone kriebelhoest is kun je om tabletjes vragen die het hoesten tegenhouden zodat je goed kunt slape en je keel niet helemaal rauw hoest, deze pilletjes geven ze alleen als je geen slijm ophoest.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:15

Even langs de dokter en beginnen met hoestdrank, die gele voor kinderen. Werkt echt het allerbeste!

Edit: Bisolvon!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:18

Is het hoesten als kuggen (irritatie)? of hoesten als echt slijm productief ophoesten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:31

Thanks voor de reacties! @eempiej: Kriebel, en slijm ophoesten (zit ook echt vast), dus een beetje van beiden denk..

Kun je Bisolvon gewoon zonder recept krijgen? Of moet ik dan echt langs de HA?

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:51

Je zou even naar de huisarts kunnen gaan. Belangrijk blijft wel dat je goed blijft ophoesten (dat wat er zit)

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:59

Vragen om codeïne tabletjes bij de dokter, soort morfine en werkt super.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:29

Bisolvon kan je gewoon bij de apotheek halen, volgens mij staat het ook in drogisterijen.

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:20

Codeine tabeletjes doen wonderen. Zo RoseK al zei. Ga even naar je dokter.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:34

Dat slijm moet eruit, lijkt mij dat codeïne juist niet handig is dan, dan hoest je niet meer dus blijft het slijm zitten.
Ik heb het vorige zomer ook gehad (leek wel een zeehond), ben toen naar de HA gegaan en bleek inderdaad bronchitis te hebben. Na een abkuurtje was ik er vanaf. Ff langs de HA dus.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:05

Ik hoorde van m'n zus dat ze ook bij de dokter is geweest vandeweek met dezelfde klachten (was met haar op vakantie) en zij heeft een onderzoek gehad. Die uitslag krijgt ze binnenkort. Ik wacht die wel ff af (heb wss toch hetzelfde).. En als dat me te lang duurt ga ik wel zelf langs de HA. Ik begin overigens nu ook weer helemaal verkouden te worden sinds afgelopen nacht. En het hoesten wordt ook weer erger..

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:22

Even laten nakijken, jouw longen zijn die van je zus niet!
Etos heeft van het huismerk een hele goede hoestdrank tegen kriebelhoest. Dat zorgt ervoor dat je in ieder geval rustiger kunt praten. :)

Inngge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:01

Een dropje helpt bij mij erg goed.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:37

Het is een middel uit de "oude doos", maar werkt wonderbaarlijk in 99% van de gevallen: een theelepel (of desertlepeltje) met honing en daaroverheen een heel klein beetje peper. Met je neus dichtgeknepen doorslikken, want de smaak is vreselijk. Ik hoop dat het wat voor je kan betekenen! ;)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:40

ik zweer ook bij de codeïnepilletjes!

ik slik ze nu ook, omdat ik mezelf soms bijna doodhoestte...ik hoestte zo lang dat ik paars werd en niet meer kon ademen, pas als iemand heel hard op mijn rug sloeg of de heimlich-greep (heet dat zo?) toepaste, kreeg ik weer lucht. Ik ben dus door vriendlief en mams naar de dokter gestuurd, omdat ze altijd bang waren als ik ergens alleen was.

De dokter schreef codeine voor en het werkt super. Je voelt nog wel een kriebel in je keel, maar je hoest er simpelweg niet meer van, heerlijk!

zoals al gezegd, het werkt wel verdovend. Ik slaap er heerlijk van, haha!
bij de apotheek vroegen ze wel of ik een beetje wou oppassen met bijvoorbeeld auto- en brommerrijden, dus ik kruip ook niet meer op mijn paard als ik zo'n ding op heb.

Mijn vriend grapt al met cocainepilletjes ipv codeinepilletjes, zo duf word ik er van haha :+

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:58

Codeine pilletjes zijn inderdaad erg fijn omdat je hoestprikken ervan verdwijnt. Het grote nadeel is dat je dus het slijm dat blijkbaar in je longen zit en dat je lichaam wilt ophoesten achter blijft. Dit kan gaan ontsteken en dan heb je grotere problemen. Ik vind dat je daar toch wel erg mee moet uitkijken.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:38

Je kan bij de apotheek Fluimicil halen om het slijm weg te krijgen, maar ik zou wel een bezoek brengen aan je HA.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:46

Vriendin van mij had ook een spulletje wat tegen die hoestprikkel werkte...gevolg...dubbele longontsteking. Dus, wees gewaarschuwd, je lichaam geeft niet voor niets aan dat er iets aan de hand is.