Hallo, Ik heb weer een typische actie. Eergister heb ik op zo'n mechanische stier gezeten. Ik had een kort broekje aan, waardoor mijn enkels 6 minuten lang tegen de onderkant van dat apparaat hebben geschuurd. Daardoor heb ik nu als het ware twee brandwonden. Mijn enkels liggen helemaal open, kan niet rechtop staan en lopen moet dus op mijn tenen met veel pijn en moeite.
Afgelopen nacht heb ik er brandwondengaas opgehad met vaseline en vandaag honing. Honing doordat het schoontrekt, maar het nadeel is dat het nu wel vast zit aan de wond.
Heeft iemand tips wat ik er vannacht iig op kan doen? En weet iemand of dat brandwondengaas zo gemaakt is dat dat niet vast gaat zitten?
Alvast bedankt
Cchanny
Geplaatst: 06-08-11 22:45
Openhouden is het beste.
Maar is het echt een brandwond? of meer een schaafje of blaar?
ja hoe ziet het er precies uit? Zijn het (open) blaren of meer een geschaafde/geschroeide plek (net als je op zo'n atlethiekbaan een sliding maakt)?
Even uitgaande van het laatste, dan zou ik het gewoon open laten. Voor de nacht misschien een brandwondengaasje, deze zijn vet waardoor ze niet aan de wond gaan hechten. Overdag zou ik alles er af laten en het lekker aan de open lucht laten helen, dat gaan meestal het sneltste.
Bienotje
Geplaatst: 06-08-11 23:04
Inderdaad is hetw el de vraag wat het nu precies is en hoe het eruit ziet. Vaseline voegt volgens mij weinig toe. Als de huid in tact is kun je alsnog iets van calendulan creme/ zalf proberen, dat is voor schaafwonden en irritatie. Met brandwonden kun je beter een product kiezen wat daarvoor geschikt is, maar is het dat wel? Sowieso rust houden en juist snacht open laten om evt te genezen kan geen kwaad denk ik.. Maar nog maals, licht eraan hoe het er precies uit ziet allemaal
Maar vervelend zeg! Ik smeer op oppervlakkige schaaf, brand en snijwonden Nestosyl (klein bruin tubetje) Is daar ook voor gemaakt. Verzacht en houdt de wond soepel. Succes ermee!
Het klinkt vreemd maar in plaats gaas, er kool blad op doen. Ik weet niet of het een helende werking heeft, maar het plakt niet in je wond, je kan je wond dan dus goed schoonhouden, zonder dat je de wond iedere keer open trekt zeg maar.
Hmm ok;e, alleen koolblad niet in huis natuurlijk.
Vaseline was ik ook niet meer van plan, dat was enkel omdat ik niets anders had, er wel wat op moest vanwege het vocht en ik er zeker van was dat het verband dan niet zou blijven plakken.
Zou het overdreven zijn morgen even de huisartsenpost te bellen en langs het ziekenhuis te gaan. Misschien dat zij een zalfje hebben ofzo?
Misschien beroepsmisvorming hoor.. maar je gaat toch geen vies koolblad op een open wond leggen.
Er is speciaal gaas, vaseline zalfgaas, van siliconen. Plakt niet in de wond. Je hebt het ook met betadine. Ik zou er echt wel even mee langs de hap gaan, want als dat gaat ontsteken.
Sterkte
setteke
Geplaatst: 07-08-11 00:22
Gewoon even bellen, het doet pijn, dus het is niet overdreven. Honingspray of zalf geeft goede resultaten. Koolblad zou ik niet zomaar doen. Beterschap!
Honing heeft idd een helende werking,maar honingspray is veel fijner in gebruik (heb het veel gebruikt op mijn paard). Ik zou gewoon even naar de HA bellen. Edit: doe maar de HAP,het is zondag
Jeetje zeg dat ziet er niet zo lekker uit. Gelukkig ben je al naar de HAP geweest. Ik zou die honing er ook af en toe tussendoor nog gewoon blijven opsmeren als ik jou was.
nu vraag ik me af had je het niet door dan toen je op de stier zat dat iets zeer deed? hahaha of dacht je ik wil en zal het lang volhouden hoe zeer het ook doet
mijn tip is ook koelen. en niet teveel spul opsmeren dat doet niet altijd goed!
Haha @ Kirsten_Ches het deed wel wat zeer hoor, maar ben niet zo kleinzerig. Ik ging er ook af, omdat het toch wel erg pijn ging doen. Heb sinds gisteren die pleisters erop zitten en het gaat wel iets beter. Links kan ik nu wel recht neerzetten als ik sta, rechts nog niet. Pleisters zorgen ervoor dat het vochtig blijft, alleen bij de linker is de onderkant dus stukje open, waardoor er wondvocht uitkomt; erg smerig.