Besmettingsgevaar NA reis Kenia?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ushi

Besmettingsgevaar NA reis Kenia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 12:11

Kon er op google weinig over vinden, daarom maar een topic geopend. Een vriend van mij is 4 dagen
geleden terug gekomen uit Kenia. Hij heeft zich onder andere in laten enten voor gele koorts. Maar nou zouden
we vandaag eigenlijk weer afspreken maar nu ben ik toch een beetje huiverig voor alle tropische ziektes die hij
onder de leden kan hebben. Nou vroeg ik mij af of er hier mensen waren die hier meer over weten. Is er een
reele kans dat hij ziektes bij zich draagt die hij aan mij kan overdragen? Het laatste waar ik zin in heb is een
vage enge tropische ziekte.

Joscaa

Re: Besmettingsgevaar NA reis Kenia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:12

Als hij er gewoon een enting voor gehaald heeft, is er volgens mij niet zoveel mis hoor? Twee vrienden van mij zijn ook naar Kenia geweest voor een paar maanden en die waren ook gewoon geent tegen die rare ziektes & ze hebben er geen last van gehad.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:16

Ik denk niet dat je daar zorgen om moet maken. :)

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:18

Als hij goed geent is, is zijn immuunsysteem zo sterk geworden dat het gelijk korte metten maakt met ziektes. Hij kan ze dan niet ongemerkt bij zich dragen. Als het mogelijk was dat geente toeristen besmettelijke ziektes mee terugnemen naar NL, zou dat wettelijk ondervangen worden met een verplichte quarantaineperiode.

Kortom: maak je niet te druk. Als jouw vriend zichzelf goed beschermd heeft met entingen (en veilig vrijen! daar in Kenia) zijn er weinig risicofactoren voor jou

Edit: zpelvauten

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 14:16

Iedereen bedankt voor de reacties! Heb gister met hem afgesproken en voel me nog kiplekker! ;)