Ik wil dit even van me afschrijven omdat ik even niet weet hoe ik hier verder met mijn partner tegen aan moet.
Misschien hebben jullie of omstanders ook eens in deze situatie gezeten en kunnen jullie advies geven.
Pff weet ff niet waar ik moet beginnen omdat er van alles in mn hoofd omgaat. Mocht er toch iets niet duidelijk zijn kan je dat altijd vragen.
Ik heb nu 6,5jaar een relatie met mijn partner. Natuurlijk met ups and down maar welke relatie heeft dat nou niet.
Ong 3jaar geleden is mijn schoonvader plotseling overleden 1dag voor kerstmis. Onze wereld stoorte in, want zoiets wil je niet voor kerst mee maken.
Wij hebben toen een hele sombere kerst gehad en een ongelukkig begin van het nieuwe jaar. Op een gegeven moment ga je toch weer de draai oppakken. Maar dan komt je schoonmoeder erachter dat haar man ( mijn schoonvader) helemaal niets heeft geregeld. Hiermee bedoel ik: crematie, begrafenis, rekeningen, financien. Natuurlijk werd wel elke maand de vaste lasten betaald en hadden ze genoeg geld om zich zelf te onderhouden incl de dieren. Mijn schoonmoeder is toen bij een bewindvoerder gegaan zodat hun al haar financien zou regelen. Hier heeft ze ong 1,5jaar onder bewindvoering gestaan. Toen opeens het grote nieuws kwam dat die man een grote oplichter is/was. En dat hij mijn schoonmoeder en 10tallen andere gezinnen o.a. ook met kleine kinderen heeft opgelicht voor 10.000euro. Dus mijn schoonmoeder kwam nog verder in de problemen. Nu staat ze via de rechter onder bewindvoering van een goed in de gaten gehouden bewindvoerder. Zoals bij elke bewindvoerder krijgt ze wekelijks leefgeld zodat ze toch levensmiddelen kan kopen etc. Ook is mijn schoonmoeder in bezit van ong 60-70 parkieten ( valkparkieten, dwergpapegaaien etc ) en 1 dwerg teckel. Deze dieren verzameling heeft ze allemaal in huis ( 1gezinswoning, waar 2slaapkamers bezet zijn door de voileres <--grote vogelkooien). Deze kamers liggen tot aan de deurdrempel vol met vogelzaad, veren en andere rommel van de vogels. Haar hondje (dwerg teckel) zit grotendeels van de dag in een bench omdat die te druk is en niet met de vogels overweg kan. (teckel is overigens een jonge hond van ong 1,5jaar). Haar hele huis ruikt naar vogelzand/schelpenzand. Mijn schoonmoeder is ook erg depressief en krijgt hier ook medicatie voor. Dit was al zo voor dat haar man overleed. Voor de rest werkt ze niet en zorgt ze voor haar dieren of licht in bed tv te kijken. Mijn schoonmoeder is goed bevriend met een dierenspeciaal zaak bij haar in de buurt en de eigenaresse komt haar wekelijks vogelvoer brengen. Helaas bleek die vrouw deze week ziek te zijn en kon ze niet komen. Nu vroeg ze ons of wij dat wilde gaan halen. Maar nu komt het: ze vraagd het altijd op zeeeer korte termijn terwijl mijn partner en ik door de weeks hard werken en blij zijn als het weekend is. Mijn schoonzus woont bij ons in de buurt. ( schoonmoeder woont 25min van ons vandaan). We hadden tegen mijn schoonmoeder gezegd dat we haar dochter (schoonzus) hadden gevraagd of die wilde gaan. Maar dat wilde ze niet omdat ze niet wil smeken bij anderen. Dan vraag ik me al af waarom ze ons dan vraagd/smeekt. Mijn schoonmoeder kan best wel zielig doen en dingen erg overdrijven. Nu vandaag kregen we een discussie met mijn schoonmoeder. Dat ze niet bij iedereen wilt smeken etc maar als je aan je dieren bent en afhankelijk bent van anderen. Dan kan het geen kwaad om andere een keer te vragen. Vandaag kreeg ik van mijn schoonzus ook te horen dat mocht mijn schoonmoeder komen te overlijden dat haar schuld doorgeschoven wordt naar d'r kinderen. (mijn partner en schoonzus). Wat is hier van waar? Normaal gaat dat toch alleen als je een brief ondertekend dat je haar erfenis wilt hebben? Sorry dat ik van de hak op de tak spring
Ook betreft haar dieren, wat er gewoon veels te veel zijn. Het is daarbij ook nog eens slecht voor haar eigen gezondheid. Mijn partner en schoonzus heeft meerdere malen het schuim op te mond gepraat om een paar vogels weg te doen. Zodat ze ook weer eens wat meer ruimte in huis krijgt en ook haar gezondheid meer vooruit gaat. We weten nu even niet meer hoe we hier verder op in moeten gaan. En wat we er verder tegen kunnen doen?! Wat we nu eens hebben gedaan is contact opgenomen met haar huisarts om de situatie eens met hem te bespreken. Aangezien hij goed contact heeft met mijn schoonmoeder ( ivm medicatie).Heeft iemand hier ervaring mee wat we eventueel zouden kunnen doen? Mag zeker ook via pb. Maar het is moeilijk om zoiets te bespreken met iemand die dicht bij je staat. Ook omdat mijn schoonmoeder dan verkeerd wordt aangekeken. Via internet is het toch even wat makkelijker omdat niet van mijn familie of schoonfamilie iets met paarden heeft.
Alvast bedankt voor het lezen en advies/tips

Blijf vooral vaak langsgaan en haar bezig houden. Voor je het weet kan het niet meer..