Met rijden last van Knieën !!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Misty2001

Met rijden last van Knieën !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 16:18

hallo bokkers,

ik heb zitten te twijfelen het hier te plaatsen want jullie zijn ook geen dokters.
maar ik zit al 3½ jaar met knieproblemen, en het wordt er nog steeds niet beter op. en het belemmerd mij echt met werken en paardrijden.
wie kent dit of heeft het ook gehad en wat zullen jullie eraan doen,

Het is begonnen toen ik concour ging starten, het was me allemaal teveel want 5x in de week hardlopen (10 km) schoolgym en 4 paarden rijden + elk weekend concour en het km fietsen naar de paarden/stage school is me teveel geworden en heb ik klachten met mijn knieeën gekregen,
naar de huisarts geweest, maar deed er niets aan, het had te maken met mijn groei (ondertussen geen cm groter geworden) dus later nog maar geweest en dit keer zei hij dat het bekend was bij vrouwen en ging vanzelf over. ook dat het geval niet.
we zijn ondertussen verhuist en hardlopen deed ik niet meer ivm verhuizing en de winter. dus dat viel af en ik reed nog maar 2 paardjes. niet meer fietsen want deed alles met de bus, en stage had ik nog niet dus alleen die 2 paardjes,
ook hier was het nog steeds aanwezig, weer naar de huisarts en die deed er toch wel wat aan. stuurde me naar de fysio. maar hij wist niet wat het was en kon er dus ook niets aan doen, terug naar de huisarts en werd ik naar de orthopeed gestuurd, hij constanteerde een Jumpersknie. dus weer naar de huisarts en weer doorgestuurd naar de fysio, wij ermee aan het werk gegaan, had geluidstherapie gehad, massages, warmtegevallen, en gewone oefeningen, daar werd het alleen maar erger van en dus hebben we besloten patellabandjes te proberen, nou die dingen om de knieën gehad (alle broeken vervangen want paste nergens meer in met die dingen)
dat heeft me een maandje of 2 geholpen daarna kwamen de klachten weer terug, en moest ik net afbouwen met die bandjes. toen had de fysio gezegt dat ik maar rust moest nemen, geen paard meer rijden, niet fietsen, niet traplopen (ging moeilijk op school) niet meer aan gym doen, dus daar sta je dan.. moch niet langer dan 10 min stil staan op de benen, anders gaan zitten, ben er met volle moed aan begonnen en mijn paardjes dus maar wezen longeren, aan de hand werken en wat vakantie gegeven, niets hielp erop.. ben dus rustig weer begonnen, en nog steeds zijn de klachten hetzelfde. draag die patella bandjes nog wel geregeld zodra er veel druk op komt. maar of het nu help??

ik slik geregeld pijnstillers want het is niet meer te verdragen, en paardrijden doe ik voor de paarden maar wordt er ook niet beter op. operatief vonden ze onnodig en het kwam allemaal wel goed zeiden ze. nou ondertussen weer verhuist en nogmaals naar de huisarts geweest en zal eerst de foto's en de andere gegevens van de vorige huisarts krijgen dus moet er binnenkort maar weer heen.
ook slik ik 2x daagse Glucosamine Sulfaat wat toch wel veel scheelt. merkte in 2 weken toch wel verschil maar wat een vieze dingen. slik ze niet graag.

wie weet nog raad?
ook koelpads gaan er geregeld op.
en nu ik weer concour ga starten en alles met veel doorzitten is, klappen mijn knieen heel wat op. en die meeverende beugels werken allemaal niets.

wie heeft nog een oplossing??

mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:54

Ashley5

Re: Met rijden last van Knieën !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:27

Heb je al eens de podoloog gehad?
Ik weet niet of het bij jou gaat helpen, maar als je niks meer weet kan je het altijd proberen.

Ik heb zelf ook knieproblemen (door verkeerde stand van mijn benen en knieën die niet werken zoals het hoort) en ben zelf ook tientallen keren ervoor naar de huisarts geweest. Bij mij is er ook jaren gezegd dat het groeipijn was en één keer zelfs dat ik geen vertrouwen in mijn knieën had en maar ook naar een pshycholoog moest gaan. Uiteindelijk via via bij een podoloog gekomen en die heeft in vijf minuten mijn probleem vast gesteld :)

Wie weet heb jij er ook wat aan! :)

Misty2001

Re: Met rijden last van Knieën !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 12:01

bedankt voor jullie reacties,
ik ga me eens informeren bij die oefentherapeut,

een podoloog ben ik ook al geweest ( was vergeten in mijn verhaal)
dat was allemaal prima, ze had nog nooit iemand gehad die geluk goed stond.
dus daar was ik wel blij mee. maar het was er niet mee opgelost.