Wat imo goed kan en gaat helpen is echt veel oefeningen doen, ik ben jarenlang naar de sportschool geweest en onder begeleiding van mijn fysiotherapeute 2 a 3x in de week 3 kwartier krachttraining gaan doen om alles stabiel te maken, mn benen, bekken, buikspieren, rugspieren, nekspieren, schouderbladen, echt van top tot teen, want van het één komt het ander.
Ik vind altijd, je kan het gevolg wel oplossen, maar dan komt het toch eigenlijk altijd weer terug, je kan beter de oorzaak trainen en het gevolg voorkomen.
Dit is trouwens de enige manier waardoor ik nu weer op een paardenrug zit, en ook een beter houding heb (met name mn bekken meer kantelen). Er is meerdere malen tegen mij gezegd dat ik nooit meer kon en mocht paardrijden. Ik loop nu ook bij een chiropractor(die dat in samenwerking en overleg deed met mijn fysio) waarbij ik nu 1x in de 3 maanden nog voor controle kom. Fysio doe ik niet meer, ik heb nu geleerd hoe ik al die spieren zelf kan trainen.
Beetje lang verhaal, maar hoop echt dat je er wat aan hebt! 9vd10 x is het echt zwakte/verzuring van spieren waardoor er spanning op komt, wat zeer gaat doen.