Rugpijn die doorloopt naar me ribben

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

Rugpijn die doorloopt naar me ribben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 13:48

Hallo Bokkers,

Sinds enige tijd loop ik bij een fysio aangezien ik 3/4 maanden terug ernstige klachten had in me rug. Voornamelijk langs me ruggengraat wat doorloopt naar me rechterschouder en ribben. Zo erg dat ik af en toe gewoon niet rechtop kan zitten.
Aangezien ik 11 behandelingen verzekerd krijg ben ik toch maar naar de fysio gestapt. Dat ging steeds beter en ik bleek een zwakke rechterschouder te hebben (vergeleken met me linker). Daardoor viel mijn rechterschouder naar voren en zo trekt het me spieren aan. Na een maand niet meer naar de fysio te zijn gegaan en wel (als ik er af en toe last van had) mijn oefeningen gedaan te hebben, heb ik nu weer ontzettend last van me rug.

Heeft iemand tips? Of moet ik nu echt straks afhankelijk zijn van een fysio?

chocobroodje

Re: Rugpijn die doorloopt naar me ribben

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:15

Neem eens contact op met een manueel geneeskundige, die kraken niet maar manipuleren de spieren weer op hun plaats. Minder risico en minder pijnlijk. Ze kan je ook heel goed helpen met je dagelijkse houding. prutsmuts slaap je s'nachts? Buikslapers hebben veel eerder last van hun rug vanwege de onnatuurlijke houding.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:42

Is die pijn echt een band om je rib?
Bij mij duidde dat op op een thoracale hernia maar gaf ook uitval. En continu pijn.
Kan ook dat een tussenribspiertje knel zit oid.

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:49

Wat imo goed kan en gaat helpen is echt veel oefeningen doen, ik ben jarenlang naar de sportschool geweest en onder begeleiding van mijn fysiotherapeute 2 a 3x in de week 3 kwartier krachttraining gaan doen om alles stabiel te maken, mn benen, bekken, buikspieren, rugspieren, nekspieren, schouderbladen, echt van top tot teen, want van het één komt het ander.
Ik vind altijd, je kan het gevolg wel oplossen, maar dan komt het toch eigenlijk altijd weer terug, je kan beter de oorzaak trainen en het gevolg voorkomen.

Dit is trouwens de enige manier waardoor ik nu weer op een paardenrug zit, en ook een beter houding heb (met name mn bekken meer kantelen). Er is meerdere malen tegen mij gezegd dat ik nooit meer kon en mocht paardrijden. Ik loop nu ook bij een chiropractor(die dat in samenwerking en overleg deed met mijn fysio) waarbij ik nu 1x in de 3 maanden nog voor controle kom. Fysio doe ik niet meer, ik heb nu geleerd hoe ik al die spieren zelf kan trainen.

Beetje lang verhaal, maar hoop echt dat je er wat aan hebt! 9vd10 x is het echt zwakte/verzuring van spieren waardoor er spanning op komt, wat zeer gaat doen.

SLS_Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 01:44

Hoe komt het dat je zo last hebt van je rug? Ongeluk of gewoon omdat het zo is zeg maar?
Iedereen denkt meteen weer aan het ergste zie ik wel weer :) , ik heb ook een x erge pijnen gehad in me rug (nu nog steeds) maar toen het nog op zijn ergst was kon ik soms ook niet rechtop zitten wat krijg je dan, je gaat anders ademen en dan krijg je sneller last van je ribben :j .
Weet niet op welke momenten jij het ergst last van hebt?

Hopenlijk is het snel weer over!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:47

Is er ook wel eens naar je ribben zelf gekeken? Veel klachten in rug/schouderregio ontstaan door stijve ribben. Een manueel therapeut of fysiotherapeut zou dit kunnen behandelen.