mayniac_val schreef:Misschien langs de mensendieck? Die houdt zich bezig met je houding, ik heb er voor mijn schouder veel baat bij

Kan ik wel eens proberen! Moet ik wel even zoeken of er een in de buurt zit 
Rintah schreef:druk je de kranten elke keer met dezelfde hand door de brievenbus??
zo ja dan zit daar mogelijke een groot deel van het probleem. door de herhaling van die beweging belast je continue aan die kant dus wel spieren, maar dezelfde spieren aan de andere kant van je lichaam worden niet belast. ik merk het ook op m'n werk. als ik telkens met dezelfde hand schoonmaak heb ik savonds last van die schouder. ik let er dus echt op dat ik dus afwissel waar ik mee schoonmaak.. het is dat ik niet met links kan stofzuigen maar anders zou ik dat ook afwisselen.
en met 6x fysio ben je er echt niet hoor

ik loop voor nekklachten nu bijna 2 jaar bij fysio.. na een half jaar toen m'n nek op dat moment redelijk was kwam daar ook mijn algehele houding bij (holle rug rechter schouder hoger)
Ik gooi ze met rechts in en hou de stapel kranten op mijn linkerarm, ik heb wel geprobeert om het om te draaien alleen dan ben ik zo'n kluns...
Ik heb 2 jaar geleden ook al bij de fysio gelopen voor mijn arm (was gevallen van paard en is toen niet goed aangegroeit) kan mijn arm nog steeds niet optimaal gebruiken, volgens de dokter had dat er niks mee te maken.
benangelique schreef:ook ik heb dit al jaren. 1x in de zoveel tijd ga ik een keer of 10 voor behandeling en dan ben ik er weer een x-tijd vanaf. de ene keer is dit 8 maanden, de andere keer slechts 2 en soms wel anderhalf jaar.
Tja, ik wil niet zo'n iemand zijn die elke paar maanden komt
't moet toch te verhelpen zijn?
ninajojo schreef:Ik heb nu al ongeveer 4 jaar lang last van mijn onderrug. Heel veel fisio's geweest maar dat hielp altijd maar tijdelijk.
Wat bij mij als enigste helpt is op mijn houding letten. Als ik lang achter de pc zit af en toe opstaan of even mijn bekken kantelen

Misschien helpt t bij jou ook als je dan bijvoorbeeld af en toe je nek wat draait? En met tillen er op letten dat je goed door je benen tilt
Hopelijk heb je er iets aan!
Op mijn houding probeer ik zo veel mogelijk te letten. 
Mijn moeder vroeg ook al of het handig zou zijn om op een skippybal te zitten