NavelPiercing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arafiore

NavelPiercing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 14:00

ik wil heel graag een navelpiercing.
Nu mag het zoizo niet (12) maar als ik 14 ben wil ik het heel graag aan me ouders gaan vragen .
Ik vind het zo mooi!
Maar wat zijn de nadelen eraan?
En als je in zoon piercingshop komt hoe doen ze dat dan , moet je gewoon op een stoeltje gaan zitten ofzo ?

kleinvosje

Re: NavelPiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:04

Nadelen kan ik niet echt noemen, denk ik, vergelijk het met een oorbel, er wordt gewoon een gaatje in je lijf gemaakt. Doet wel even flink pijn hoor!
Je komt op een behandeltafel te liggen, en dan klemmen ze je navelrand in een tang met een gat erin, waardoorheen ze een hele scherpe dikke holle naald steken. door die naald heen kunnen ze de piercing halen en maken ze hem vast. Ik zou het niet doen als je vlak voor de zomervakantie staat, de eerste week moet er een flinke pleister op en je mag het niet nat laten worden.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:05

Hier is ergens een centraal topic over, over piercings.
Toen ik 14 was heb ik hem ook gekregen.
Een groot nadeel is de heeltijd, het duurt rond de 9/12 maanden tot hij goed genezen is, tot die tijd moet je ook echt goed schoonmaken, anders kan hij onstoken worden. Ook vond ik het zetten niet erg fijn voelen, ze drukken hem er echt doorheen. :=
Als je hem laat zetten ga je op een soort stoel zitten, die lijkt op een tandarts/dokter stoel. Daar doen ze een soort tang op je navel, daar gaat de naald doorheen, piercing erin, pleister erop, klaar! :)

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 14:12

Okee heel erg bedankt, ik ben in september jarig en dat is net na de zomervakantie. dan vraag ik het net voor de zomervakantie want ik heb wel even nodig totdat het mag.
Altijd al ziet me moeder een piersing zegt ze : gadverdamme ben ik even blij dat ik dat niet heb!
En me vader wil natuurlijk geen gaten in zijn kleine princesje haar lichaam . BlaaBlaablaa.
Maar heel erg bedankt, ik heb teminste nog lang genoeg de tijd om erover na te denken !

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:16

ik heb al een navelpiercing sinds mijn 13e zo ongeveer (ben nou 20), heb er eigenlijk geen nadelen aan.
vind het gewoon mooi, verder weinig last van. alleen in begin kan het wat gevoelig zijn als je er achter blijft hangen met shirtjes oid.

Zetten deed bij mij ook totaal geen zeer, merkte het niet eens. was dat de piercer zei dat het klaar was :)
ach en ben je er zat van haal je het eruit, gaatje groeit wel weer dicht, je zal het littekentje wellicht wel wat blijven zien maar dan moet je wel heel erg met de neus erbovenop gaan zitten ;)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:50

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:22

ik ben heeeeel blij dat ik het pas gedaan heb toen ik 18 was.
ik hoorde vaak dat mensen het ordinair vonden bij jonge meisjes.

voor het piercen zelf heb je evt een emla pleister die verdoofd je navel.
Met werken (boerderij) is het af en toe even uitkijken en zorgen dat je alleen een simpele piercing hebt.
voor mij is het een grote stimulans om slank te zijn. ik vind namelijk een blubberbuik met een piercing erin niet zo mooi.

Ikzelf vind je wel erg jong. en begrijp wel dat je ouders het afkeuren.

ohja TIP: laat hem zetten bij een praktijk zoals o.a. BodyMX in Breda. Dat zijn huisartsen die 1x in de week een middag of dag piercen. zij hebben er dus écht verstand van. mijn genezing duurde super kort en helemaal geen pijn ofzo gehad. je kunt ook altijd bij ze terug voor advies

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:33

Nadelen kan ik er niet van noemen. Heb er weinig last van gehad, alleen het helen duurt heel lang dus goed schoonhouden is wel belangrijk!
Bij het zetten moest ik gewoon op een bankje gaan liggen en voor ik het wist zat ie erin, is even 1 steek maar kan niet echt zeggen dat het nou echt pijn deed!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:17

Nadelen zijn er eigenlijk niet. Zelfs toen ie werd gezet, had ik het zo snel niet eens door! Ik heb er geen pleister op gehad, en mocht gewoon nat worden.. Zwemmen in buitenwater en zwembaden was vlg niet echt verstandig. Enige nadeel is dus het helen. Die van mij is ook ontstoken geworden, maar ach dat gaat wel weer over :D Gewoon goed verzorgen, en er niet te vroeg uithalen!!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:22

Hier ook niet echt nadelen! :) Mocht ook gewoon zwemmen en zo, als het wondje maar niet meer te rood was.. Verder inderdaad goed schoonmaken. Ik had tonic en nog een ontsmettend iets, is super gegaan. Nooit ontstoken geweest of wat ook maar.. Ik heb 'm overigens nu bijna 8 jaar.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:33

Ik heb 2 navelpiercings :o een boven en een onder.
De eerste liet ik zetten toen ik 14 was ook, maar heb er ook absoluut geen nadelen van. Ik kon na 3 weken al een andere piercing in doen, was heel snel genezen (had ook een ringetje i.p.v. staafje).

Echter bij de onderste heeft het wel flink lang geduurt voordat die helemaal genezen was, maargoed je moet er iets voor over hebben he!

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:37

Tja, tis wel grappig zo'n ding. Ik wilde 'm ook altijd heeeel graag, en nu zie ik 'm niet eens meer. :P Maar zou ook niet zonder willen, vind een navel maar lelijk.
Ik heb er nooit last van gehad, gewoon 2 keer per dag calendulan op gesprayed en niets aan de hand. Je moet op een soort tandarts stoel liggen en dan wordt ie gezet.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:28

Nadelen.. blijf er altijd aan hangen met mn rijbroeken :') maar dat kun je voorkomen door een shirtje in je broek te doen.. was er eerst heel blij mee maar t leuke is er nu wel vanaf eigenlijk, haha.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 22:17

Nadelen, vooral de lange geneestijd.. Dat duurd zo lang. Ook dat je soms ergens achter blijft hangen, maar voor de rest niks eigenlijk. Ik ben er nog steeds super blij mee. De eerste keer dat ik een navelpiercing liet zetten, had die klootzak hem verkeerd gezet (boven mijn navel), en deed ook nog alsof er niks aan de hand was. Pas na een paar weken dacht ik, hee hij zit eigenlijk helemaal niet meer goed. Na een flinke ontsteking had ik hem eruit gehaald en na een tijd heb ik hem opnieuw ergens anders laten zetten. Nu is die helemaal goed gelukkig! Het zetten de eerste keer deed geen pijn, viel mij nog op, maar de laatste keer, wauwwww... Dat had ik niet verwacht! Kwam door het littekenweefsel zei ze, nou dat wil ik geen 2de keer meer voelen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:12