Lenzen Branden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arafiore

Lenzen Branden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 13:28

ik heb nu ongeveer 3 maanden lenzen, in het begin was er niets aan de hand maar nu als ik mijn lenzen indoe gaan me ogen altijd een beetje branden,, is dat erg of is er niets aan de hand?
en nog iets, soms raak ik in de war wat nou me linker en wat nou me rechter lens was, ik heb bijde ogen -2 dus maakt het dan verschil?

doom

Re: Lenzen Branden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:28

Misschien heb je geen goede vloeistof om ze mee in te doen.
Zou eens een ander merk proberen :j

CoolCorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:30

Nieuwe lenzen indoen, en deze wegdoen.
En een of twee dagen eens zonder lenzen door het leven gaan.

JuliaaahX

Als je dezelfde sterkte hebt aan beide ogen, maakt het -lijkt mij- niets uit. Over dat branderige gevoel, ik heb geen idee wat dat is. Vervang je elke avond je lenzenvloeistof? Hoe lang doe je je lenzen steeds in? Het kan ook zijn dat je ogen wat 'moe' zijn. Probeer dan een paar dagen je bril te dragen en dan steeds weer op te bouwen. Elke dag je lenzen steeds iets langer in!

Veel succes :)

Daihyo

Wat heb je voor vloeistof?
Veel vloeistoffen zitten chemicaliën of conserveermiddelen waar niet iedereen goed tegen kan. :)
Heb je harde of zachte?

En zet links en rechts op je lensen doosje, 1 voor 1 uitdoen, in het goeie doosje en 's ochtends weer 1 voor 1 open doen, zodat je weet dat je de goede lens hebt.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:31

@corrie..
zou eerst even willen weten of dit maand, halfjaar of jaar lenzen zijn voordat je ze meteen weg gooid :Y)

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 13:31

doom schreef:
Misschien heb je geen goede vloeistof om ze mee in te doen.
Zou eens een ander merk proberen :j

ik heb vloeistof van easywear. alles aangeboden gekregen bij HansAnders.

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 13:32

JuliaaahX schreef:
Als je dezelfde sterkte hebt aan beide ogen, maakt het -lijkt mij- niets uit. Over dat branderige gevoel, ik heb geen idee wat dat is. Vervang je elke avond je lenzenvloeistof? Hoe lang doe je je lenzen steeds in? Het kan ook zijn dat je ogen wat 'moe' zijn. Probeer dan een paar dagen je bril te dragen en dan steeds weer op te bouwen. Elke dag je lenzen steeds iets langer in!

Veel succes :)

ik vervang me vloeistof iedere avond en eb me lenzen ongeveer van 1 tot 11 in ..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:33

Probeer eens Regard als vloeistof. Dat verkopen ze niet overal.
Ik heb hele gevoelige ogen, heb snel last van rode ogen en een branderig gevoel.
Ik heb al tig lenzen geprobeerd en verschillende vloeistoffen. Maar deze werkt het best. Sinds ik dat gebruik heb ik zelden meer last van mijn ogen.
Er zit niet zoveel rotzooi in.

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:34

Ik zou een nieuwe lenzen vloeistof proberen! Ik heb dit ook een poos gehad, en toen heb ik om nieuwe lenzen vloeistof gevraagd. Met die nieuwe vloeistof heb ik mn lenzen goed schoongemaakt, in het bakje gedaan, 1 dag niet ingehad en daarna nog een keer goed schoonmaken voordat je ze in doet.. Heb nergens meer last van gehad :)

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 13:35

Amanda schreef:
Wat heb je voor vloeistof?
Veel vloeistoffen zitten chemicaliën of conserveermiddelen waar niet iedereen goed tegen kan. :)
Heb je harde of zachte?

En zet links en rechts op je lensen doosje, 1 voor 1 uitdoen, in het goeie doosje en 's ochtends weer 1 voor 1 open doen, zodat je weet dat je de goede lens hebt.

Ik heb zachte lenzen.
op me lenzen doosje staat links en rechts. en ik ben vaak te ongeduldig om ze een voor een uit te doen maar ik zal het wel proberen, als j dezelfde sterkte heb maakt het dan ook uit?

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 13:37

doom schreef:
@corrie..
zou eerst even willen weten of dit maand, halfjaar of jaar lenzen zijn voordat je ze meteen weg gooid :Y)

ik heb maandlenzen
ik zou nu op ongeveer 17 augustus weer nieuwe moeten pakken..

daphne1997a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:37

is dit alleen als je ze net in hebt, of de hele dag?
Ik heb zelf ook lenzen, en als ik ze verkeerd om heb merk ik wel het verschil..
Want meestal zijn ze op maat gemaakt, en soms zit er verschil in, tussen de linker en de rechter lens, omdat je ogen niet altijd een gelijke vorm hebben :j

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 13:38

Tam_ schreef:
Ik zou een nieuwe lenzen vloeistof proberen! Ik heb dit ook een poos gehad, en toen heb ik om nieuwe lenzen vloeistof gevraagd. Met die nieuwe vloeistof heb ik mn lenzen goed schoongemaakt, in het bakje gedaan, 1 dag niet ingehad en daarna nog een keer goed schoonmaken voordat je ze in doet.. Heb nergens meer last van gehad :)

okee,, het zal dan wel aan de vloeistof liggen.. ik zal eens kijken of ik andere kan vinden !

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 13:40

daphne1997a schreef:
Want meestal zijn ze op maat gemaakt, en soms zit er verschil in, tussen de linker en de rechter lens, omdat je ogen niet altijd een gelijke vorm hebben :j

alleen als ik ze net in heb, ik heb ze nu denk ik ongeveer 10 minuten in en voel al 7 minuten niet zo veel meer.. en als ze verkeerdom zitten voelt het gewoon alsof er iets in je oog prikt,, en mijne zijn geloof ik niet op maat gemaakt, ik denk dat het dan aan de vloeistof ligt wat de meeste zeggen wat ik was altij mijn handen voordat ik eraan kom, verwisselse 1 x per maand, ververs iedere avond het vloeistof en was ze altijd bij het uitdoen..

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:40

Ik vervang mijn lenzen vloeistof elke dag en vervang mijn lenzen houder (bakje waar je ze in bewaard) elke keer als ik een nieuwe set lenzen pak.

Ik weet niet wat voor lenzen je hebt, maar bij maandlenzen is het zo dat je ze echt niet langer dan 4 tot 5 weken moet dragen en optijd vervangt.

Ik raad je aan als je dit gevoel nog lang houdt om écht weer bij de opticien of bij de oogarts in het ziekenhuis langs te gaan.
Ik heb zelf ooit te lang rond gelopen met zoiets en bleek een allergiesche reactie te hebben op mijn vloeistof, hierdoor heb ik een dik half jaar geen lenzen kunnen dragen en heb veel gedoe gehad met oordruppels. De arts vertelde ook dat als ik hier nog langer mee had rond gelopen ik waarschijnlijk nooit meer lenzen had kunnen hebben. en misschien zelf ernstige oogbeschadiging had kunnen oplopen.

Denk er om je hebt maar 1 paar ogen....

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 13:42

_Pien_ schreef:
Ik vervang mijn lenzen vloeistof elke dag en vervang mijn lenzen houder (bakje waar je ze in bewaard) elke keer als ik een nieuwe set lenzen pak.

Ik weet niet wat voor lenzen je hebt, maar bij maandlenzen is het zo dat je ze echt niet langer dan 4 tot 5 weken moet dragen en optijd vervangt.

Ik raad je aan als je dit gevoel nog lang houdt om écht weer bij de opticien of bij de oogarts in het ziekenhuis langs te gaan.
Ik heb zelf ooit te lang rond gelopen met zoiets en bleek een allergiesche reactie te hebben op mijn vloeistof, hierdoor heb ik een dik half jaar geen lenzen kunnen dragen en heb veel gedoe gehad met oordruppels. De arts vertelde ook dat als ik hier nog langer mee had rond gelopen ik waarschijnlijk nooit meer lenzen had kunnen hebben. en misschien zelf ernstige oogbeschadiging had kunnen oplopen.

Denk er om je hebt maar 1 paar ogen....

ik vervang elke maand mijn lenzen en ook het doosje. maar nu je dit zegt zal ik snel even langs de opticien gaan ! :+

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:44

Zij kunenn je vaak ook goed adviseren in wat voor vloeistof je dan wel zou kunnen hebben.
Er zijn verschillende vloeistoffen met verschillende ingredienten dus dat ook ook een groot verschil maken.

neem anders een flesje mee van de vloeistof die je nu gebruikt, kan kunnen ze de werkzame stoffen gaan vergelijken met een ander merk vloeistof.

succes!!

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:45

FlowerHorses schreef:
daphne1997a schreef:

alleen als ik ze net in heb, ik heb ze nu denk ik ongeveer 10 minuten in en voel al 7 minuten niet zo veel meer.. en als ze verkeerdom zitten voelt het gewoon alsof er iets in je oog prikt,, en mijne zijn geloof ik niet op maat gemaakt, ik denk dat het dan aan de vloeistof ligt wat de meeste zeggen wat ik was altij mijn handen voordat ik eraan kom, verwisselse 1 x per maand, ververs iedere avond het vloeistof en was ze altijd bij het uitdoen..

wassen? harde lenzen moet je wassen of beter gezegd schoonmaken en zachte lenzen worden vanzelf schoon in de vloeistof.. ik neem aan dat (mocht je ze wassen) je dat met de betreffende vloeistof doet en niet met kraanwater.

En over dat op maat gemaakte lenzen... zachte lenzen zijn een soort tweede huid voor je oog en vormen zich vanzelf.

edit: lenzenbakje word hier bijna nooit vervangen... als ie vies is maak ik 'm schoon

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:48

het kan ook zijn dat de lenzen niet goed aangemeten zijn.
de sterkte kan wel kloppen, maar sommige mensen hebben net een andere bolling van het hoornvlies.
die kan namelijk ook verschillen.
Daarbij kan het soort vloeistof ook nog een verschil zijn.

dus gewoon even navragen bij je opticien!

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 13:53

Citaat:

Citaat:
wassen? harde lenzen moet je wassen of beter gezegd schoonmaken en zachte lenzen worden vanzelf schoon in de vloeistof.. ik neem aan dat (mocht je ze wassen) je dat met de betreffende vloeistof doet en niet met kraanwater.

En over dat op maat gemaakte lenzen... zachte lenzen zijn een soort tweede huid voor je oog en vormen zich vanzelf.

edit: lenzenbakje word hier bijna nooit vervangen... als ie vies is maak ik 'm schoon

toen ik mijn lenzen kreeg moest ik het bij de opticien oefenen.
ik moet een beetje vlieistof in me handpalm doen ,, daar de lens in leggen en dan met me vinger heen en weergaande beweginen maken , dit moet ik 15 tot 20 seconden doen en dan terug in het doosje.

Ik koop bij de opticien (handanders) een half jaar pakket dat mij is aangeboden (easywaer) en daarin zitten voor elke maand nieuwe lenzen en lenzen doosjes , voor elke 2 a 3 maanden nieuwe vloeistof :+

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:02

apart dat advies heb ik nooit meegekregen :') (van dat schoonmaken dan he)

van mijn opticien kon ik het gelijk weer terug in het lenzenbakje doen met vloeistof... omdat het niet alleen bewaar- maar ook schoonmaakvloeistof is.
eerst had ik harde, die moesten wel uitgebreid gepoetst.. echt een drama.. zeker als je de volgende dag ontdekte bij indoen dat ze dan niet goed schoon waren %)

ik heb ook wel eens brandende ogen... dan zit er of lucht onder de lens, of hij moet goed schuiven, of verkeerd om, of het komt door het maandelijkse feestje(krijg je droge ogen van), of ik ben vergeten dat mijn lens aan vervanging toe is :')

het kan inderdaad ook aan je vloeistof liggen.. :)

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:03

zitten ze goed heb je ze niet perongeluk binnenste buiten gedaan een keer?

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:05

Ik heb er ook een tijd last van gehad.. Maar heb er oogdruppels voor gehad :)
Het kwam waarschijnelijk door allergieen die ik al had..

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 01:48

Een goeie vriend van mij is opticien/optometrist. Als je wil kan ik hem wel even advies vragen voor je?
Stuur me maar een pb-tje dan.