Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

JuliaaahX schreef:Als je dezelfde sterkte hebt aan beide ogen, maakt het -lijkt mij- niets uit. Over dat branderige gevoel, ik heb geen idee wat dat is. Vervang je elke avond je lenzenvloeistof? Hoe lang doe je je lenzen steeds in? Het kan ook zijn dat je ogen wat 'moe' zijn. Probeer dan een paar dagen je bril te dragen en dan steeds weer op te bouwen. Elke dag je lenzen steeds iets langer in!
Veel succes
Amanda schreef:Wat heb je voor vloeistof?
Veel vloeistoffen zitten chemicaliën of conserveermiddelen waar niet iedereen goed tegen kan.
Heb je harde of zachte?
En zet links en rechts op je lensen doosje, 1 voor 1 uitdoen, in het goeie doosje en 's ochtends weer 1 voor 1 open doen, zodat je weet dat je de goede lens hebt.
Tam_ schreef:Ik zou een nieuwe lenzen vloeistof proberen! Ik heb dit ook een poos gehad, en toen heb ik om nieuwe lenzen vloeistof gevraagd. Met die nieuwe vloeistof heb ik mn lenzen goed schoongemaakt, in het bakje gedaan, 1 dag niet ingehad en daarna nog een keer goed schoonmaken voordat je ze in doet.. Heb nergens meer last van gehad
daphne1997a schreef:is dit alleen als je ze net in hebt, of de hele dag?
Ik heb zelf ook lenzen, en als ik ze verkeerd om heb merk ik wel het verschil..
Want meestal zijn ze op maat gemaakt, en soms zit er verschil in, tussen de linker en de rechter lens, omdat je ogen niet altijd een gelijke vorm hebben

_Pien_ schreef:Ik vervang mijn lenzen vloeistof elke dag en vervang mijn lenzen houder (bakje waar je ze in bewaard) elke keer als ik een nieuwe set lenzen pak.
Ik weet niet wat voor lenzen je hebt, maar bij maandlenzen is het zo dat je ze echt niet langer dan 4 tot 5 weken moet dragen en optijd vervangt.
Ik raad je aan als je dit gevoel nog lang houdt om écht weer bij de opticien of bij de oogarts in het ziekenhuis langs te gaan.
Ik heb zelf ooit te lang rond gelopen met zoiets en bleek een allergiesche reactie te hebben op mijn vloeistof, hierdoor heb ik een dik half jaar geen lenzen kunnen dragen en heb veel gedoe gehad met oordruppels. De arts vertelde ook dat als ik hier nog langer mee had rond gelopen ik waarschijnlijk nooit meer lenzen had kunnen hebben. en misschien zelf ernstige oogbeschadiging had kunnen oplopen.
Denk er om je hebt maar 1 paar ogen....

FlowerHorses schreef:daphne1997a schreef:is dit alleen als je ze net in hebt, of de hele dag?
Ik heb zelf ook lenzen, en als ik ze verkeerd om heb merk ik wel het verschil..
Want meestal zijn ze op maat gemaakt, en soms zit er verschil in, tussen de linker en de rechter lens, omdat je ogen niet altijd een gelijke vorm hebben
alleen als ik ze net in heb, ik heb ze nu denk ik ongeveer 10 minuten in en voel al 7 minuten niet zo veel meer.. en als ze verkeerdom zitten voelt het gewoon alsof er iets in je oog prikt,, en mijne zijn geloof ik niet op maat gemaakt, ik denk dat het dan aan de vloeistof ligt wat de meeste zeggen wat ik was altij mijn handen voordat ik eraan kom, verwisselse 1 x per maand, ververs iedere avond het vloeistof en was ze altijd bij het uitdoen..
Citaat:alleen als ik ze net in heb, ik heb ze nu denk ik ongeveer 10 minuten in en voel al 7 minuten niet zo veel meer.. en als ze verkeerdom zitten voelt het gewoon alsof er iets in je oog prikt,, en mijne zijn geloof ik niet op maat gemaakt, ik denk dat het dan aan de vloeistof ligt wat de meeste zeggen wat ik was altij mijn handen voordat ik eraan kom, verwisselse 1 x per maand, ververs iedere avond het vloeistof en was ze altijd bij het uitdoen..
Citaat:wassen? harde lenzen moet je wassen of beter gezegd schoonmaken en zachte lenzen worden vanzelf schoon in de vloeistof.. ik neem aan dat (mocht je ze wassen) je dat met de betreffende vloeistof doet en niet met kraanwater.
En over dat op maat gemaakte lenzen... zachte lenzen zijn een soort tweede huid voor je oog en vormen zich vanzelf.
edit: lenzenbakje word hier bijna nooit vervangen... als ie vies is maak ik 'm schoon
(van dat schoonmaken dan he)